Preizkusili smo: Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi innovation

Karavan, ki ni nastopaški, a prinaša veliko vsebine.

Objavljeno
17. november 2017 19.30
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Grand sport je insignia, za katero se obračajo pogledi. Karavanska izvedba je manj postavljaška, a z vidika funkcionalnosti imenitnejša. Glede tega se zdi sports tourer kot prispodoba nekoč admiralskih oplov.

Pozabite na nerodnosti, ki jih prinaša petvratna insignia. Karavanska izvedba razvaja s precej več družinskih in obrtniško obarvanih vrlin. Prtljažnik je večji za 70 litrov, ko je zadnja klop zložena, pa nastane do 1665 litrov prostora, z več kot dvema metroma dolžine. Kdor želi, lahko tu precej spodobno leži (kot v nekdanji omegi), čeprav je sports tourer z rahlo kupejevskim naklonom zadnjih vrat videti prej elegantno kot obrtniško. Za povrhu ima prtljažni pokrov konkreten ročaj za odpiranje, ne pa kot grand sport estetski emblem, ki ga pritisneš, vrata pa se dvignejo le za centimeter. Seveda ima insignia še dve stikali za samodejno zlaganje levega in desnega dela zadnje klopi ter tipalo za prostoročno odpiranje prtljažnika, ki ga sproži pomik noge pod odbijačem. Tu ni dileme: opel se zlahka primerja in vozi ob boku fordu mondeu, volkswagnu passatu in škodi superb, čeprav je ta med vsemi najdaljša in na zadnji klopi najbolj predsedniška.

Velik korak naprej razkrije notranjost. Položaj za volanom je v primerjavi z nekdanjim modelom bolj dominanten. Sediš udobno, upravljanje je logično in preprosto. Na sredinski konzoli ni gneče stikal, med katerimi se med vožnjo »izgubljaš«. Nadomešča jih informacijski sistem z osempalčnim zaslonom, solidno grafiko in logično zasnovo menijev. Merilniki so delno digitalni in dopolnjuje jih lahko doplačilni projekcijski zaslon s prikazom na vetrobranskem steklu, pri katerem ne gre za polovično rešitev v slogu dvižnega plastičnega vmesnika, kakršnega ima volkswagen arteon. Zmoti le kakšna malenkost, kot je na stranski rob sedeža (daleč od pogleda) nameščeno stikalo za masažo. Obstajajo boljše rešitve in kakovostnejši masažni sistemi. Zapičiš se lahko še v majhnost predala pred sovoznikom ali zasnovo prtljažnega roloja, pri katerem je insignia prej na ravni mondea kot passata. Utegne pa marsikomu ugajati, popestriti ali olajšati življenje portal opel on star, prek katerega preveriš in izveš marsikaj o stanju vozila, tudi o lokaciji ali količini goriva v rezervoarju. Pa še hupo ali luči lahko vklopiš prek spleta z drugega konca sveta!

Blizu optimalnega utegne biti dvolitrski dizel s 125 kW (170 KM) in 400 Nm navora. Dokler je v avtomobilu samo voznik, deluje štirivaljnik ob podpori šeststopenjskega ročnega menjalnika precej radoživo. Ko je obremenitev večja, zmanjka nekaj prožnosti, a pod črto je to še vedno zelo prijeten opel, s katerim se z užitkom odpelješ na daljše družinsko potovanje. Pa tudi hiter si: 100 km/h dosežeš v le 8,7 sekunde. Insignia sicer zmore največjo hitrost 226 km/h in ostaja načeloma vedno varen in kredibilen opel, ki se pri manjši hitrosti zaradi manjše mase vozi prijetneje in zaradi številnejših elektronskih sistemov varneje kot v prejšnji generaciji. Poraba goriva se vrti med spodobnimi šestimi in sedmimi litri.

Insignia sports tourer ni tako velika kot škoda superb, se pa korektno postavlja ob bok prodajno in po številnih plateh dominantnemu passatu, vozniško usmerjenemu mondeu ali oblikovno privlačni mazdi6. Vse drugo naj pokaže čas, zdi pa se, da bi lahko Opel z največjim hišnim karavanom spet osvojil del kupcev, ki jih je izgubil z upokojitvijo omege.