Preizkusili smo: Peugeot 3008 GT 2.0 HDi 180 EAT6

Vrh ponudbe sodobnega francoskega križanca.

Objavljeno
01. marec 2017 10.23
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Oznaka GT pomeni pri peugeo­tu 3008 vrh ponudbe, gre pa za bogato opremljeno različico, ki jo poganja najmočnejši dizelski motor. Kar zadeva opremo, je seveda pričakovano pestra, malce nenavadna pa je izbira dizla, saj bi si v takšni kombinaciji morda predstavljali kak poskočen bencinski stroj. A tako pač je.


Pri pogonu gre za dvolitrski štirivaljni dizelski HDI z največjo moč­jo 133 kW (180 KM) in največ­jim navorom 400 Nm pri 2000 vrtljajih. Za prenos na sprednji kolesi je tako kot pri šibkejšem dizlu, ki smo ga že preizkusili, skrbel šeststopenjski samodejni men­jalnik. Tako motoriziran 3008 se izkaže z gladkim, mirnim tekom in dokaj hitrim pospeševanjem v večini situacij, čeravno tu govorimo o zmernem poletu, ne pa kaki večji športnosti. Avtomatika za prenos ni super hitra, a deluje kar mirno in dovolj hitro, je pa imela nekaj občasnih muh, ki smo jih pripisali neogretosti po zagonu v zelo hladnem vremenu, saj jih pozneje med vožnjo nismo več zaznali. Z zimskimi razmerami je verjetno vsaj deloma povezana tudi večja poraba goriva, saj jo je bilo z le zelo blago vožnjo mogoče spustiti pod sedem litrov, sicer je bila hitro za liter večja in kar daleč od tovarniških podatkov (4,8 l/100 km). Peugeot 3008 se krmili dokaj neposredno in se večinoma izkaže z udobno tiho vožnjo, njegovemu podvozju pa ne prija kaka luknja v v ovinku.

Ne glede na izvedbo peugeot 3008 voznika najbolj pridobi na svojo stran s sodobnim i-cockpitom. Kombinacija prikazovalnikov, ki jih gledamo čez prisekan volanski obroč, ter večfunkcijskega prikazovalnika na sredini armaturne plošče res navduši – prinaša drugačnost, ki pa je povsem praktična. Sistem zaznamujeta elegantna in povsem jasna grafika ter pri sredinskem zaslonu dobra kombinacija upravljanja s pritiskom na tipke in dotikom zaslona. Poleg tega peugeot 3008 ohranja občutek iz predhodnika, saj armaturna plošča sprednja potnika obdaja, vendar ne utesnjujoče, temveč prijetno, kar poudarjajo tudi dobri materiali in njihova kombinacija. Tudi zadaj in v prtljažniku je korektno prostoren, prtljažnik je tudi ustrezno povečljiv.

Pričujoči testni primerek je bil bogato opremljen, predvsem na temo udobja (npr. oblazinjenje alkantara, udobna elektrificirana sedeža z možnostjo masaže, nastav­ljanje osvetlitve kabine, odlična avdionaprava) in asistenčnih sistemov (koristen samodejni preklop luči; le soliden aktivni tempomat ...), kar večinoma pripomore k boljšemu počutju in varnejši vožnji, a seveda kar nekaj stane.