Preizkusili smo: Renault megane R.S. 275 cup

Slovo z velikim pokom

Objavljeno
13. maj 2016 17.52
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Novi megane je sicer že tu, a kralj po moči še vedno nosi staro obleko. Cup je Renaultovo poslovilno darilo ljubiteljem dirkanja. Za vse tiste, ki so še po starem skupaj spravljeni in z bencinom v krvi. In seveda, to je večni boj med bageto in pumpernickom.

Megane R.S. 257 cup stane 34.400 evrov in debata, ali je to primerno, veliko ali celo preveč, je nepotrebna. Megana R.S. v podobi, ki je ravnokar odšla v zgodovino, bo kupilo malo ljudi. Samo tisti, ki so za civilnega dirkalnega R.S. v srcu naredili veliko garažo. Odmislimo torej mamljivo obliko naslednika in mlajše superšportne rivale, ki so tehnološko in zmogljivostno stopili korak naprej, in se pogrez­nimo v brezhibno tajliran sedež. Pred voznikom ni posebne erotike, saj je oblika armature pač preživeta. Tega vtisa ne popravi niti odmerek športnih dodatkov, ki so sicer vešče umeščeni in kakovostni, a jih je premalo, da bi koreniteje spremenili doživljanje kabine. V tem pogledu je zunan­jost bolj hvaležna, saj je zadnji del avtomobila še vedno izjemno markanten. Mišičasto elegantnega ga naredijo idealni klasični moški proporci trikotnika in tehnicističen C-stebriček.

Toda pravi ljubitelj bo R.S. cup kupil zaradi užitkov v vožnji. Tem pa bi se z veseljem prepustili tudi drugi, ne samo verniki oddelka Renault Sport. Moč se na papirju izpiše v izjemni vrednosti, a je, zanimivo, občutek med vožnjo manj osupljiv. Da ne bo pomote, vlek je izjemen in niti eden izmed 275 konjev ne lenari, a kljub temu R.S. ne butne kot nekateri neposredni tekmeci, ki že kmalu po 2500 vrt­ljajih premaknejo sebe in voznika v drugo dimenzijo. Ampak bistva R.S. ni treba dolgo iskati, njegovo kraljestvo so ovinki. Povedano še bolj natančno, R.S. dopušča skrajno pozno zaviranje, z volanom ga lahko s kirurško natančnostjo nastaviš v idealno linijo, za trenutek uživaš v izjemni bočni sili, kako velika je, si lahko ogledaš tudi na osrednjem zaslonu multimedijskega vmesnika R-link ter se nato s polnim plinom izstreliš iz zadnje tretjine ovinka. Z nekaj sreče že kar v naslednjega. Ker kot rečeno, avtomobil ne suva, ampak silovito zvezno pospešuje, je močno pospeševanje iz ovinkov otročje preprosto. Prav to je najboljši dokaz, da so tehniki R.S. sestavili z izjemno preciznostjo in zelo premišljeno, in razlog, da bodo zaljubljenci v zmogljivo športno mehaniko kupili to še vedno zelo vročo bageto. Tudi pri nas, kjer je sicer doma najboljši kruh na svetu.