Preizkusili smo: S-bikes smart 01

Zložljivi pedelek preseneča v dobrem in manj dobrem.

Objavljeno
06. december 2016 12.20
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Za svojo sedanjo ceno (ki se bo menda kmalu poslabšala na približno 1300 evrov) je smart 01 odlično izdelano mestno električno kolo – oziroma pedelek, ker je treba tudi pogan­jati pedale. Za zložljivo kolo ima izvrstne vozne lastnosti, za prevažanje v avtomobilu pa mu ni pravšen vsak prtljažnik.

Smart 01 je že na pogled lep in soliden izdelek. Okvir je iz litega aluminija in vsebuje 36-voltno baterijo s kapaciteto 7,8 Ah. Mogoče jo je odkleniti in polniti posebej ali pa kar na kolesu s priloženim polnilnikom. Polnjenje traja do pet ur (običajno dopolnjenje dve do tri ure), poleg polnilne vtičnice je še USB-vtičnica za polnjenje telefonov in podobnega. Na baterijo sta vezani tudi obe LED-lučki. Trikraki liti kolesi sta za vožnjo spodobne velikosti 20 palcev in prednje ima teleskopske vilice. Sklapljanje in razklapljanje je intuitivno, zapirala so zanesljiva. Sklopijo se tudi pedala in krmilo. Zaradi zložljivosti je položaj voznika kompromisen in ne bo všeč vsakomur. Vseeno je vožnja presenetljivo prijetna, kajti okvir je nepričakovano tog, vzmetenje deluje dobro in sedež je kakovosten. V celem jemlje smart 01 naše kolesarske steze z robniki in vdolbinami prav udobno in zanesljivo. Tudi mehanski kolut­ni zavori sta odlično odmerljivi in zelo učinkoviti, čisto navaden zvonček pa so lepo vdelali v sklop potovalnega računalnika.

Smart 01 tehta slabih 22 kg, poganjati pa vam ga pomaga elek­tromotor (nikjer razodete moči) v zadnjem kolesu. Pedale pomaga vrteti primerno izračunan sedemstopenjski Shimanov menjalnik. Če ostanete brez elektrike, samo pedaliranje ni najbolj prijetno ali hitro. Z gumbi izbirate med petimi stopnjami pomoči, lahko pa vključite tudi kratkotrajno nadmoč za pospešek ali zelo strm klanec. Stop­nje pomoči delujejo nenavadno, vsaka za približno dva kilometra poveča dosegljivo hitrost, se pravi, da s prvo stopnjo dosežete le 17 km/h, toda vedno s polno moč­jo. Pri tej hitrosti se pomoč neha, kot bi odrezal. Sistem ni posebno gospodaren in obljubljenih 60 km bi lahko prevozili le v posebnih okoliščinah, po Ljubljani in z drugo ter tretjo stopnjo pomoči jih opravite okrog dvajset. Pomoč pri speljevanju je takojšnja, v klance odlična. Ko prenehate vrteti pedale, elektrika kar nekaj metrov še žene s polno močjo, kar je včasih lahko nevarno, vedno pa je potrat­no. Nadzorni sklop kaže približno stanje baterije, hitrost, skupno prevoženo razdaljo, izbrano stop­njo pomoči in (le grobo grafično) koliko moči porabljate trenutno. Pisna navodila so malo čudna, pač iz kitajščine in za neko malo drugačno ali prejšnje e-kolo.

Kdor ima težave s prostorom za hranjenje kolesa ali ga mora do mesta prepeljati, bo za ta denar težko našel kaj primerljivega. Kdor se želi voziti malo dlje in ne potrebuje zložljivega kolesa, naj vseeno raje kupi model običajne velikosti.