Preizkusili smo: Seat ibiza 1.0 TSi 85 kW excellence

Španka z germanskim pridihom; prostorna notranjost; živahen motor, ki pa ni vselej varčen.

Objavljeno
04. avgust 2017 16.04
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
V razredu manjših mestno-primestnih avtomobilov se zdi gneča neizprosna. Prostor pod soncem iščejo uveljavljeni germanski in galski tekmeci ter plejada novincev, kjer ne spregledaš kie rio, hyundaia i20 in nissana micre. Povrhu je tu še sveža ibiza s prostorsko nadgradnjo in tehnično vsebino najnovejše Volkswagnove platforme za mala kompaktna vozila.

Dediščina ne dopušča ravnodušja, v 33 letih so izdelali nič manj kot 5,4 milijona ibiz. Zdaj je čas za svežo, čeprav v smislu oblike pričakovano novinko. Po tej plati ne gre za odkrivanje tople vode, saj je ibiza pete generacije v primerjavi z nekdanjo bolj ostro začrtana, a v smislu karoserijskih proporcev pričakovano znana in prej germansko kot romansko razposajena. Poznavalsko oko opazi še poplavo svetilnih elementov LED, ki naj bi po tovarniških besedah poudarjali športnost z mladostniškim prizvokom. A se zdi bolj ključna prostorska nadgradnja, kjer je novinka v primerjavi z dva milimetra daljšo predhodnico zrasla v širino za 8,7 centimetra in dobila 95 milimetrov daljšo medosno razdaljo.

Vse to se pozna tako v nadpovprečno zajetni kabini kot v 355-litrskem prtljažniku z dvojnim dnom, nizkim nakladalnim robom in glede na nekdanji model 63-litrskim prirastkom. Pri vsem drugem gre za urejen, dosleden in v smislu oblike zelo prečiščen avtomobil. Arhitekturna zasnova armaturne plošče je logično jasna. Enako velja za doplačilni osempalčni sredinski zaslon z upravljanjem na dotik (zato ne bo prav pogosto čist) in množico »telefonske« povezljivosti. Prvič ima ibiza še sistem za prepoznavanje voznikove utrujenosti, brezstično odklepanje in zaklepanje vozila ter gumb za zagon motorja. Je pa res, da te v tem navznoter vse prej kot majhnem seatu obkroža na otip trda plastika – kar je pričakovano glede na avtomobilski razred. Vtis nekoliko stopnjuje le široka in v karoserijsko barvo odeta dekorativna letev na armaturni. A presežkov ni.

Bolj zanimiv je 1,0-litrski trivaljni bencinski stroj z vrha ponudbe, turbo podporo in močjo 85 kW (115 KM). Kljub majhnosti kaže »mlinček« precej veselja do vrtenja. Ibiza, v kateri sedi le voznik, je lahko po potrebi precej hiter avtomobil, s katerim se ob pomoči šeststopenjskega ročnega menjalnika z veseljem zaženeš med podeželske zavoje. Podvozje s podaljšano medosno razdaljo in razširjenimi koloteki predstavlja prijetno kombinacijo udobja in dinamike s športnim priokusom. Je pa jasno: kdor bi rad počel tovrstne zadeve s polno naloženim avtomobilom, bo moral počakati na jesenski prihod 1,5-litrskega turbo štirivaljnika s 110 kW (150 KM). Trivaljnik potegne do 100 km/h v 9,3 sekundah, doseže največ 195 km/h in porabi od pet pa vse do devet litrov goriva na sto kilometrov. Razpon porabe pri nekaterih majhnih, a s turbo polnilnikom podprtih motorjih je pač velik.

Pri novi ibizi odpade evforija. To ni avtomobil, ob katerem bi se ti zaradi oblike tresla kolena. Pri najbolj znanem španskem avtomobilu gre bolj za poudarek na prostoru in koncernski tehniki, s katerima se bo ibiza zlahka kosala z najboljšimi predstavniki mestno-primestnih avtomobilov manjšega formata.