Preizkusili smo: Škoda fabia combi scoutline 
1.2 TSI 66 kW

Skavt po drži, karavan po duši

Objavljeno
16. september 2016 16.55
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin

To je v primerjavi z običajnimi fabiami bolj klena in čvrsta škoda. Drugače nič izstopajočo podobo zaznamuje dvobarvni prednji odbijač z imitacijo kovinske zaščite. Enako je zadaj, kjer so dodane še stranske karoserijske obrobe iz črne plastike. Imitacijo kovine opazimo še na zunanjih ogledalih in serijskih strešnih nosilcih. Drugačna so tudi 16- ali 17-palčna lita platišča in to je že bolj ali manj vsa terenska »pomada«, ki spominja na octavio scout s štirikolesnim pogonom in za štiri centimetre bolj privzdignjenim podvozjem. Tu meri oddaljenost od tal bolj običajnih 135 milimetrov, pogon je le prednji.

Notranjost ni nič glamurozna. To je fabia brez kančka oblikovne razposajenosti, ključno vlogo igrajo plastični materiali. Presežkov ni, kar se najbolj opazi pri sedežnih materialih, saj so po otipu in vonju precej sintetični. Sta pa ergonomija in prostorska zasnova dobri. Položaj za volanom je korekten, vozniški sedež ustreza manjšim in višjim, vse je tam, kjer mora biti. Nobenih zadreg ni s skoraj 1400-litrskim prtljažnikom. Je velik in funkcionalno oblikovan. Na češki izvor spominja le na notranjo stran prtljažnih vrat štrleče nameščen gumijast ročaj za lažje zapiranje. Najbolj »pasje« zna zmotiti še visok rob med dnom in naprej zloženo klopjo, kar je v tem razredu prej pravilo kot izjema.

Prefinjeno tih, mirno delujoč in nasploh všečen je 1,2-litrski bencinski štirivaljnik s turbopolnilnikom in 66 kW (90 KM). Stroj je v območju najnižjih vrtljajev malo anemičen, a nad 2200 vrtljaji zagrabi in lepo vleče vse do konca. Občutek je dober v urbanem okolju in na avtocesti, kjer dosežeš v peti prestavi (šesta manjka) največ 185 km

h. To je udobna in vozniško nezahtevna škoda. Prestavljanje je natančno in mehko, zavore so uravnotežene, električno podprt volan ni dirkaški, je pa lahkoten. Nadpovprečno, vsaj za ta razred, je udobje. Le nagibanje karoserije je v ostrejših zavojih izrazito. A nekaj velja poudariti: fabia scoutline ni nedeljski dirkač. To je predvsem racionalen kombi s spodobno mero družinskih manir in majhnim, čeprav uglajenim in prijetno delujočim motorjem, ki se pri umirjenem vozniku zadovolji s približno šestlitrsko porabo.