Preizkusili smo: Škoda rapid spaceback family 1.0 TSI

Glavna aduta ostaja prostornost in uporabnost.
Objavljeno
03. november 2017 13.42
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Na zunaj ni nič kaj dosti novega, toda škoda rapid še naprej predstavlja eno boljših razmerij kakovosti in cene, seveda pa kupec ne sme imeti prevelikih zahtev glede atraktivnosti avtomobila. Dobro deluje tudi litrski bencinski motor.

V prenovljenem rapidu ni kaj dosti drugače kot v predhodniku. Le najboljši poznavalci Škodinih avtomobilov bi prepoznali drugačno obliko odbijačev in postavitev luči, manj težav pa bi imeli v notranjosti pri osrednjem zaslonu. Večja sprememba je (kar je povsem pričakovano glede na napredek celotne avtomobilske industrije), da zdaj omogoča povezljivost z osebnim telefonom.

Nedvomno se opazi slabša kakovost materialov v primerjavi s premnogimi drugimi modeli, kar velja tudi za predstavnike Škodine družine. Kljub temu občutek ni cenen, potniško počutje pa je še vedno na zgledni ravni. Oblika armaturne plošče je precej tipična za Škodo, brez pretiravanja in v umirjenem tonu, pri čemer ima logičnost prednost pred umiranjem od lepote. Omenjeno kupcev rapida ne gane kaj prida, saj bolj cenijo prostornost tega avtomobila. Spredaj, zadaj in v prtljažniku je namreč kot na kakšni širni planjavi. Tudi najvišji in najobilnejši sedijo brez težav, čeprav je za potnike, ki imajo težave s hrbtenico, vseeno primernejši kakšen višji model z bolj pokončnim sedenjem. V testni kombilimuzinski različici je bilo v prtljažniku prostora za 415 litrov, kar je sicer manj kot v 18 centimetrov daljši limuzini, ki ima za 550 litrov prostora. Pri obeh izvedbah je sicer treba pohvaliti prtljažna vrata, saj se odpirajo visoko, kar omogoča lažje nakladanje in razkladanje.

Testni primerek ima pod pokrovom nov litrski bencinski trivaljnik TSI. Poznamo ga že iz nekaterih drugih Škodinih modelov, tokrat pa smo preizkusili močnejšo različico s 110 konjskimi močmi (81 kW), ki z dobrim navorom poskrbi, da se ne občuti manjša prostornina motorja. Šeststopenjski ročni menjalnik prestavlja gladko, z dobrimi občutki se testni rapid pelje tudi pri večji hitrosti. Končna meja je pri 198 kilometrih na uro, do stotice potrebuje 9,8 sekunde.

Z dobrim opremskim paketom family dobi kupec tudi precej opreme za 16.860 evrov, kolikor stane testni primerek. Notri so tako številne priročne rešitve – meglenke spredaj in zadaj, parkirna tipala zadaj, samodejni vklop in izklop dnevnih luči … In tudi poraba goriva je solidna, saj se pri umirjeni vožnji giblje pod sedmimi litri.