Preizkusili smo: Škoda superb combi L&K 2.0 TSI 4x4 DSG

Najprestižnejši karavan češke znamke.

Objavljeno
25. november 2016 19.35
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Laurin in Klement sta bila pomembna možakarja v Škodini zgodovini in njuno ime nosijo najbogateje opremljene škode, ki se spogledujejo s prestižem. Takšen je bil testni superb combi, ki je potnike razvajal z udobjem in prostornostjo, voznika pa tudi z zmogljivostmi.

 

Ne nazadnje je pod motornim pokrovom hrumel dvolitrski turbobencinski motor TSI s celo 206 kilovati (oziroma 280 »konji«), kar brez dvoma obeta tudi veliko zabave za krmilom. Kaj prinaša kombinacija tega najmočnejšega motorja v Škodini ponudbi, serijsko vgrajenega štirikolesnega pogona in šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama? Moči in navora je vedno dovolj, tako vzpenjanje čez prelaze kot avtocestne etape so z 280-konjsko škodo pravo doživetje. Pri slovenskih omejitvah je moči celo preveč, na nemškem »Autobahnu« pa ravno prav. Na avtocesti prideta do veljave še dva asistenčna sistema: aktivni tempomat ACC, ki zmore avtomobil popolnoma ustaviti in spet speljati, in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki ne le opozori, ampak tudi aktivno poseže v krmilni sistem; njegovo posredovanje se mi ni zdelo vsil­jivo. Tudi nadzor mrtvega kota in prečnega prometa je sila uporabna funkcija – ne le na avtocesti, ampak tudi pri vzvratni vožnji s slabo preglednega parkirnega prostora.

Vozni programi poskrbijo, da ima superb več obrazov: udobnega, športnega, običajnega, ekološkega ali individualnega. Vplivajo na blaženje (sistem DDC), odzivnost motorja, trdoto krmiljenja, delovanje radarskega tempomata in aktivnih smernih žarometov, ki zelo dobro razsvetljujejo cestišče. Krmilni sistem deluje čvrsto in zaupanja vredno s solidnimi povratnimi informacijami ne glede na izbrani način vožnje. Štirikolesni pogon pa poskrbi za boljši oprijem, predvsem v slabših razmerah na cesti. Povprečna poraba na testu se je gibala okoli devetih litrov neosvinčenega bencina na 100 kilometrov, kar je glede na zmogljivosti in velikost avtomobila povsem soliden rezultat. Nekaj k manjši porabi v urbanih džunglah pripomore funkcija start-stop, ki pa deluje za moj okus prehitro, saj motor izključi, še preden se vozilo čisto ustavi.

Multimedijska naprava v testni škodi je imela med drugim zanimivo funkcijo – sprejem digitalnega televizijskega signala DVB-T. Seveda lahko televizijo gledamo le takrat, ko avtomobil miruje. Praktična se nam je zdela tudi 230-voltna vtičnica, ki jo najdemo v zadnjem delu avtomobila. Poleg nje sta bili tudi 12-voltna in USB-vtičnica. Tako predal pred sovoznikom kot tisti v sredinski konzoli imata možnost hlajenja. Od Škodinih »simply clever« rešitev pa omenim v sprednjih vratih skrita dežnika in strgalo za led, pospravljeno na vratcih pokrova posode za gorivo.

Prtljažnik ponuja pravo razkošje prostora – od 660 do 1950 litrov. Tu zmoti le stopnička, ki nastane, ko podremo zadnje sedeže. Zanimiv kos dodatne opreme je zložljiva vlečna kljuka za prikolico, ki se preprosto aktivira in pospravi nazaj, ko je ne potrebujemo več.