Preizkusili smo: Smart forfour 66 kW turbo twinamic

Večji smart z zmogljivejšim motorjem in samodejnim menjalnikom.

Objavljeno
21. februar 2017 15.31
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Smart forfour se je že pred časom vrnil tudi na slovenske ceste in postopoma se njegova ponudba širi. Še preden ga bomo v bližnji prihodnosti spoznali z električnim pogonom, tokrat nekaj povejmo o njegovi zmogljivejši klasični izvedbi.

Pogon tokratnega forfoura je bil najmočnejši izmed treh bencinskih trivaljnikov, ki se zdi vabljiva izbira. Agregat prostornine 898 ccm ima prisilno polnjenje, kar mu ob največji moči 66 kW (90 KM) zagotavlja dovolj sape, da lahko na avtocesti brez strahu zapeljete na prehitevalni pas. Seveda pa tu ne moremo govori o kaki izjemni poskočnosti. Če kaj, bi bil lahko motor, ki je nameščen zadaj, malce bolj zvočno zadušen. Dobra stvar pri tokratnem testnem primerku je bil šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama; t. i. twinamic sicer ni najhitrejši na trgu, je pa kar hiter, še posebno če se spominjamo nekdanjih obup­nih avtomatik v manjšem smartu. Prestavljanje ni le primerno hitro, ampak tudi mirno. S twinamicom se avtomobil seveda opazno podraži, ampak zlasti v mestu mu pride bolj prav kot marsikatera druga doplačljiva oprema. Poraba goriva sicer kljub majhni prostornini motorja ni nekaj, s čimer bi se hvalili prijateljem – med šestimi in sedmimi litri se je vrtela.

Po svojem značaju je forfour pravi mestni avtomobil. Najbolj izstopa njegova izjemna okretnost, za katero ste hvaležni ob vsakem bolj zapletenem parkiranju. Vstopanje je preprosto spredaj in zadaj, kjer se vrata odpirajo lepo na široko. V testnem primerku je bila zadaj le deljiva klop, ne pa dva samostojna sedeža, ki sta sicer doplačljiva. Forfour ima za svoje mere tudi soliden prtljažnik, in ko ga povečamo, nastane ugodno ravno dno. Tisto, kar smarta morda naredi najbolj drugačnega od tehničnega sorodnika twinga, je vizualni vtis notranjosti. Predvsem armaturna plošča je barvita, živahna in nam z neke vrste tkanino, s katero je obložena, daje občutek, da sedimo v šik avtomobilčku. K temu prispevata tudi merilnik vrtljajev in ura v levem kotu, na katera pa sem v resnici le redko pogledal; bolj uporabno se je zdelo držalo za pametni telefon. V premijski vtis pa nekako ne sodita radio in klimatska naprava, ki bi ju lahko zasnovali bolj umetelno.

Tako motoriziran in opremljen forfour je avtomobil, ki ti v nekaj dneh kar zleze pod kožo, čeravno veš, da nikakor ni poceni.