Preizkusili smo: Smart fortwo cabrio

Mestni avtomobilček, ki mu marsikaj zlahka odpustimo

Objavljeno
28. november 2016 14.09
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Naj začnem zelo klišejsko: smart fortwo je avtomobil, ki je rojen za mesto, to boste ugotovili že po prvih nekaj kilometrih. Če ima nad seboj plat­neno streho, je lahko še bolj privlačen, pa čeprav zunaj niso ravno prave temperature za zgoraj brez. A glavna novost pri novem smartu fortwo cabrio se skriva nekje med motorjem in zadnjim kolesnim parom, kamor je speljan pogon.

 

Smartu lahko hitro kaj zamerimo. Plastika je vsekakor bolj na ravni avtomobilčkov, s katerimi se vozita Barbie in Ken, kar se pri novi generaciji pravzaprav ni kaj dosti izboljšalo. Pri prejšnjem smartu smo se pridušali tudi nad robotiziranim ročnim menjalnikom, ki je zahteval preveč prilagajanja, vožnja je bila zato pogosto kimajoča in neudobna. No, glede tega so z novo generacijo naredili skoraj revolucijo. Zdaj lahko več kot priporočamo, da doplačate dobrega tisočaka za dvosklopčni samodejni menjalnik, ki deluje mehko in predvidljivo, hkrati pa ne vpliva prav veliko na porabo goriva. Na testu smo po mestu sicer porabili dobrih šest litrov na 100 kilometrov, kar za 900-kubični trivaljnik z 52 kW moči seveda ni blesteče, a to smo ugotavljali že pri smartu z ročnim menjalnikom ...

Kabrioletski fortwo še naprej ostaja pravi transformer, saj so obdržali vse mogoče kombinacije odpiranja zgornjega dela avtomobila. S pritiskom na daljinski uprav­ljalnik (ali tipko v avtomobilu) najprej odpremo streho, zdaj pa je v obe smeri elektrificiran tudi naslednji korak, zlaganje oziroma razpiranje zadnje šipe. Vse omenjeno je mogoče početi pri poljubni hitrosti vožnje. A smarta je mogoče sleči še bolj: če mu snamemo zgornja dela okvirja stranskih šip in šipi spustimo, bo nastal že skoraj pravi mali roadster. Ker je smart pač – smart, nam ta dva dela ne ostaneta v rokah, ampak so zanju namenili prostor v dvojni steni vrat prtljažnika. Ta je, kajpak, majhen, a za nakupovalne vrečke in kakšen kabinski kovček povsem dovolj velik, odpiranje pa je v dveh delih – najprej vrata navzdol, za večje kose prtljage je treba dvigniti še del z zadnjo šipo.

Tako opremljen smart fortwo cabrio je mladosten avtomobil, s smešno majhnim obračalnim krogom izjemno okreten, ob preveč plastični notranjosti pa se moramo spotakniti še ob čisto osnoven radijski sprejemnik, ki bi ga pričakovali kvečjemu v kakšnem avtomobilu za starejšo, konzervativno populacijo.