Preizkusili smo: Suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance

Mali japonski avtomobil z veliko vsebine.

Objavljeno
28. julij 2017 16.55
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Swift v teh krajih ni neznano ime. Kar nekaj jih vozi po naših cestah iz različnih starejših generacij. Novinec pomeni nekakšno zvezno nadaljevanje, a prinaša tudi spremembe, ki so mu dobro dele.

Swift s svojo pojavnostjo kaže na evolucijo, a je od predhodnika le toliko drugačen, da takoj vemo, da je to nov avtomobil. S svojim prijaznim »pogledom« je drugačen tudi od armade tekmecev v tem delu trga. Še vedno ostaja mersko kompakten, s 384 centimetri spada med krajše predstavnike nižjega razreda, a to ne pomeni, da je majhen tudi po svoji vsebini. V kabini se sprednja potnika nimata čemu pritoževati; sedi se dobro, ni treba veliko nastavljati. Če se kdo spredaj preveč ne raztegne, je v drugi vrsto solidno prostorno, le drugi par vrat, ki ima zadaj vdolbeni kljuki, bi se lahko odpiral malce bolj na široko. Prtljažnik s svojo prostornino prav tako spada v kategorijo solidno (osnovnih 265 litrov), tako kot še kakšnemu tekmecu mu zamerimo za nakladanje siten rob. Tovorni del se poveča s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60/40, ki ima takrat stopnico. Swift je v kabini precej plastičen, a mu je tako kot ignisu treba priznati, da je ta urejena lično, z ravno prav barvnimi dodatki, da ustrezno popestrijo siceršnjo sivino. Tu je že znani sredinski večfunkcijski element, ki je bolj stilski kot izjemno funkcionalen, a vendarle deluje korektno, sistem apple carplay je npr. deloval popolnoma gladko. Glavna merilnika za volanom sta zelo dobro pregledna, prav tako med njima manjši TFT-zaslon s prikazom številnih informacij v šestih menijih.

Swift ima vselej bencinski motor in v našem primeru je imel sodobnejši trivaljni turbo agregat s prostornino enega litra in najvišjo močjo 82 kW. Za prenos na sprednji kolesi je skrbel petstopenjski ročni menjalnik in nisem čutidl potrebe še po šesti prestavi. Motor je živahen, njegova zasnova se sicer sliši, ampak deluje mirno, nič ne razgraja, niti ko ga bolj obremenimo. Za normalnega uporabnika bo njegova zmogljivost povsem ustrezna. V izvedbi zelo blagega hibrida, ko avto še vedno tehta le 950 kilogramov, se izkaže z razveseljivo majhno porabo, ki izrazito ne niha, niti če ga vozite po mestu ali zunaj njega. Računalniško povprečje je prikazovalo vrednost dobrih pet litrov. Sistem start-stop je deloval zvesto in mirno, tudi v vročih dneh, ko je bila bolj obremenjena klimatska naprava. Swift ima prijetno natančen volanski mehanizem in dobro lego, če kaj, se zdi na luknjah za odtenek pretrd. Testni primerek je bil opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi, na primer tudi z radarskim tempomatom. Izkazali so se dobro, le sistem za opozarjanje pred frontalnim trkom se je zdel skoraj preobčutljiv.

Swfit je nedvomno zanimiv mali avtomobil.