Preizkusili smo: Volkswagen passat alltrack 2.0 TDI

Karavan, ki zmore opraviti s slabšimi podlagami
Objavljeno
04. marec 2016 16.30
Andrej Brglez
Andrej Brglez

V svetu modnih oblačil bi verjetno rekli, da je passat najboljši primer sproščenega elegant­nega modnega sloga. Se pravi smart casual. Tudi različica alltrack je predvsem to, čeprav ponuja več »sproščenosti« tudi na slabih voznih podlagah.

 

Tako kot vsi njegovi neposredni tekmeci se sme alltrack po naravnem okolju voziti zgolj toliko, kot mu dovoljuje zakon o ohranjanju narave, in po takih poteh smo ga zapeljali. Še več, našli smo dele cest s snegom, blatom in zelo slabo vzdrževanim makadamom. Passat alltrack z vsem naštetim opravi brez težav, na »terenu« pa več od njega nismo zahtevali. V primerjavi z običajno izvedbo je od tal dvig­njen za dodat­nih 2,75 centimetra. To ni višinski presežek, a dovolj, da s skupnih 17,4 centimetra od tal dobro opravi tudi s slabšimi podlagami. Bistvo passata alltrack je, da zmore v zahtevnih razmerah več tudi na asfaltu, kar je veliko pogostejša potreba. V notranjosti smo bili navdušeni nad kakovostjo izdelave, občutkom čvrstosti in premišljeno postavitvijo stikal. Digitalni merilniki so prestižno audijevski, veliko je zaprtih odlagalnih prostorov in prostornost je nadstandardna.

Preskusili smo značaj dvolitrskega agregata s 176 kW moči v paru s samodejnim menjalnikom DSG. Slednji je delo kot vedno opravljal  zgledno, le pri prestavljanju navzdol iz četrte v tretjo prestavo je kazal nekaj grobosti, kar pa bo prej težava menjalnika v testnem avtomobilu, saj DSG s tem drugače nima težav. Veliko moč prenaša na kolesa dobro znani hišni štirikolesni pogon 4motion. Vzdolžno zaporo opravi sklopka haldex, funkcijo prečnih pa na vseh štirih kolesih izvede elektronska zapora diferenciala. Samodejno, preprosto in za konkretni namen primerno učinkovito. Naša izmerjena povprečna poraba 7,8 l/100 km je glede na velikost, težo, moč motorja, pogon in menjalnik soliden rezultat. Trdota vzmetenja, raven glasnosti med vožnjo in obvladovanje cestnih neravnin so na visoki ravni, a tako je bilo že doslej. Z manj stresanja in ropota deluje po novem sistem start/stop, zelo dobra je zvočna izolacija kabine, ki ostane kljub višji drži avta udobno tiha tudi pri večji hitrosti. Kljub razmeroma veliki dolžini vozila (4,8 metra) sta lega in vodljivost zelo dobri tudi pri dinamični vož­nji, pri kateri voznika od pretiravanja odvrne težek nos. Alltrack je seveda občutno dražji od vstop­nega dvolitrskega passata variant (110 kW) s pogonom 4motion in osnovno opremo, a je v res­nici občutno drugačen passat.