Preizkusili smo: Volkswagen tiguan 2.0 TDI highline DSG

Temeljite spremembe in napredek na vseh področjih

Objavljeno
23. junij 2016 18.13
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Povedali smo že, da je lepši in večji. Zdaj, ko smo ga preskusili na zelo različnih terenih in pri opravljanju najrazličnejših nalog, pa dodajamo, da je predhodnika res konkretno presegel. Trd oreh bo tudi za tekmece.

 

Lahko bi rekli, da je postal razred srednje velikih športnih terencev novi golfov razred. Vanj niso zgolj vstopili vsi najpomembnejši igralci iz nižjega srednjega (C) razreda, vanj so vnesli tudi vse ključne elemente in občutke iz svojih paradnih konjev v tem razredu. Tudi s tiguanom je tako. Kot prvi hišni križanec stoji na skupni modularni osnovi (MQB), zaradi katere je kljub konkretnemu dolžinskemu prirastku šestih centimetrov (dolžina 4486 mm) v primerjavi s predhodnikom 50 kg lažji. Tako kot golf je pri generacijskem preskoku tudi tiguan zaradi uvedbe pomembnih tehnoloških novosti v arhitekturi gradnje napredoval pri tako rekoč vseh za uporabnika najpomembnejših kriterijih. S šestimi centimetri več seveda lahko ponudi več prostora na vse konce, izrazito bolj prostoren je na zadnji klopi, kamor zaradi široke odprtine zelo preprosto vstopajo tako otroci kot starejši. V prtljažniku je s prostornino 520–1655 litrov za večino tekmecev nedosegljiv. Prav tako ne bo razočaral glede praktičnosti, prtljažnik ima namreč veliko nakladalno širino in višino. Druga pomembna odlika je kakovost izdelave v kabini. Poglavje ergonomije lahko preskočimo, saj se v tiguanu ponovi do potankosti izbrušen koncept organizacije vozniškega prostora, znan že iz drugih hišnih modelov. Da ne bi bilo tudi pusto, se vozniku za volanom prikaže velik zaslon, na katerem si lahko prilagodi obliko in vsebino prikaza. Veliko je odlagalnih prostorov, sedeži so udobno široki in s primernim oprijemom, preglednost prek karoserijskih koncev pa je brezhibna, kar v tem razredu ni pravilo.

Odlično se odreže tudi glede voz­nih lastnosti. Testni avtomobil je bil opremljen z zmog­ljivim 110-kilovatnim motorjem TDI, sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki se mu zelo poda, ter štirikolesnim pogonom 4motion. V novem tiguanu je sled­nji v zadnji, peti razvojni generaciji Haldexove sklopke, deluje pa tudi ob obilni podpori hitre in zanesljive elektronike. Ne glede na odličen samodejni menjalnik in pogon, ki tudi na slabem terenu zelo prijetno preseneti, je jasno, da se novi tiguan v splošnem odlikuje z visoko ravnjo potovalnega udobja, majhnim nagibanjem v ovinkih, zanesljivo lego, primerno trdim vzmetenjem in zelo dobro vodljivostjo.

Drugi mnenji

Oblika tiguana prve generacije je imela neki pubertetniški, nezrel, neizpiljen pridih. Novinec je drugačen. Njegove poteze so bolj definirane, ostro začrtane in natančne. Vse skupaj deluje bolj samozavestno in ambicio­zno, čeprav ne gre pisati o presežkih, ki se jim pri Volkswagnu, ko gre za obliko, precej načrtno ali pač konservativno odrekajo. To je hkrati za številko večji in bolj premijski avtomobil, ki navduši z notranjo zasnovo, izvrstnimi detajli in konkretno pogonsko vsebino, pri kateri ne gre spregledati prepričljivega in prefinjenega štirikolesnega pogona, hitrega in precej eksplozivnega menjalnika DSG in uveljavljenega 2,0-litrskega dizla, ki bi si ga glede na zajetno maso vozila raje omislil v malenkost zmogljivejši in poskočnejši izvedbi. Bruno Kuzmin

 

Poleg tega da se tiguan odlično pelje po asfaltu, me je prijetno presenetil njegov štirikolesni pogon. Nesporno gre za izboljšavo, saj se pretežno mestni SUV dobro obnese tudi v resnično težkih razmerah, na primer v mastnem blatu, kamor takšna vozila, še posebno če so obuta v običajne pnevmatike, praviloma ne smejo zapeljati. Večina lastnikov s svojimi tigua­ni ne bo nikoli krenila v taka brezpotja, je pa dobro vedeti, da ima njihovo vozilo takšno rezervo. Razveseljivo je tudi, da ob Volkswagnovi prislovični oblikovni zadržanosti – spomnimo se samo dosedanjega tiguana – novinec razveseljuje z nekaterimi že skoraj drznimi linijami. Gregor Pucelj