Preizkusili smo: Peugeot 308 SW 1.6 blueHDi EAT6

Prostorni karavan z dovolj potovalnega udobja

ned, 20.03.2016, 14:00
Zastopnik: P Automobil Import, d. o. o.

 

Cena: 23.980 € 
(testno vozilo 30.030 €)

Euro NCAP: ★★★★★

Izpust CO2: 102 g/km

Karavani morda niso najbolj trendovska avtomobilska kategorija, a ko gre za prostornost, jih ne moremo kar spregledati. Eden od njih je Peugeotov predstavnik 308 SW, ki v kakšnem pogledu seže celo v razred nad svojo uradno klasifikacijo.

Da je peugeot 308 SW prostoren avtomobil, se najbolj pokaže v prt­ljažniku, kjer se po litrih že uspešno primerja z večjim karavanom z oznako 508. Nakladalni prostor je urejen in prilagodljiv, po potegu vzvoda v prtljažniku se naslonjali zložita v ravno dno. Res je, da sta deljivi le v razmerju 60/40, a je na voljo še solidno velika odprtina za smuči. V zadnjih stranskih predalih sta uporabni plastični zapori, ki ju lahko tudi odstranimo, prtljažno dno je v zaključku ravno, bi pa na robu namesto plastike raje videli kovino.

Zadaj se sedi dobro, še bolje spredaj, kar sta tokrat še poudarila sedeža, oblečena v usnje, ki sta seveda doplačljiva. Tako kot panoramsko okno, ki je v notranjost prepuščalo veliko v zadnjih tednih prepotrebne svetlobe. O položaju za volanom je bilo že precej razprav. Ne ustreza vsakomur, a sam sedim precej naprej in imam relativno kratke noge, tako da je bil zame volanski obroč takoj v primernem položaju in sem čez njegov zgornji rob dobro videl na oba merilnika. Slednja sta dobro pregledna, z nekaj slogovnimi posebnostmi, s katerimi se na dober način ločita od konkurence. To velja tudi za zelo čisto ureditev armaturne plošče, z ravno prav velikim večfunkcijskim prikazovalnikom, ki nima preveč različnih polj za dotikanje, poleg tega so primerne velikosti.

Peugeot 308 SW je imel v testni izvedbi veliko opreme. Asistenčni dodatki so večinoma delovali dobro, npr. opozorilo na približevanje pred nami vozečemu vozilu ali kamera za mrtvi kot, negativna izjema je radarski tempomat, ki se v najpomembnejših trenutkih iz različnih vzrokov prevečkrat izključi in upravljanje hitrosti nenadoma prepusti vozniku.

Dizel morda ni ljubljenec tega trenutka, a je za Peugeot treba reči, da so njegovi motorji HDI na visoki ravni, tako glede zmogljivosti kot še toliko bolj uglajenosti delovanja. Tokratni s prostornino 1,6 litra (moč 88 kW, navor 300 Nm pri 1750 vrtljajih na minuto) je bil združen s samodejnim menjalnikom s šestimi stopnjami. Na trgu obstaja še kakšen hitrejši, a tudi Peugeotov sploh ni počasen, predvsem pa prestavlja gladko, nemoteče. Vodljivost avtomobila je zelo korektna, podvozje dobi pol točke manj, saj je sicer udobno in čvrsto hkrati, ima pa na nekaterih vrstah lukenj na cesti več dela, kot bi si želeli. Poraba goriva na testu ni bila slaba, čeprav ne prav blizu zelo nizkim tovarniškim številkam: še v zimskih razmerah in s takšnimi pnevmatikami je računalnik kazal povprečje od 5,5 do 6 litrov. Ob tem lahko le še dodam, da je tako opremljeni peugeot 308 SW prostoren in tudi za daljše poti primeren avtomobil.

Prijavi sovražni govor