Prestižna kabrioleta v sveži opravi

Domača predstavitev: Nišna mercedesa SLC in SL sta prenovljena.

Objavljeno
04. julij 2016 17.28
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Mercedesu ni nikoli primanjkovalo avtomobilov, ki se jim tako ali drugače zloži streha. So različno veliki in pripravljeni na različne načine. SLC in SL sta del te ponudbe, vsak na svojem koncu cenovne lestvice. Oba so nedavno prenovili.

Mercedes ima v nasprotju s kakšno manj prestižno znamko res veliko avtomobilov, ki jih prodaja v izvedbi z zložljivo streho. Na voljo so takšne izpeljanke njegovih najpomembnejših modelov (razredi C, E in S) pa tudi modeli, ki so priprav­ljeni prav v ta namen. Najmanjši in najbolj kompakten Mercedesov kabriolet se zdaj imenuje SLC. Za njim je že 20 let tradicije, le da je bil prej dolgo poznan pod imenom SLK (sportlich, leicht, kurz) – športen, lahek, kratek. Dolg je le 4,12 metra, njegove sveže linije so bolj tekoče, tudi zadnje luči so spremenjene, vse je v tehniki svetečih diod. Znotraj je nov sedempalčni zaslon, ima tudi protivetrno zaščito, ki pa je bolj preprosta kot pri dražjih Mercedesovih kabrioletih. Videli bomo, ali bo v tem avtomobilu varnostni paket za doplačilo. Streha je trdna zložljiva, pravijo ji vario. Novost je izvedba SLC 43 AMG z zelo šport­nim bencinskim šestvaljnikom (moč 270 kW) in značilnim zvokom iz izpuha. Cene se začenjajo pri 37 tisočakih, za SLC 180 z 1,6-litrskim bencinskim motorjem (moč 115 kW), in segajo do 75 tisoč evrov, kolikor stane že omenjeni SLC 43 AMG. Pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da bodo na leto prodali kakih deset primerkov SLC.

Prenovljen je tudi večji dvosedež­ni SL (dolg je 4,6 metra). Korenine ima že v petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je navduševal s parom dvižnih »galebjih« vrat. Njegovo ime je kratica za sportlich in leicht (športen in lahek). O športnosti ni dvoma, lahkost pa mu zagotavlja aluminij, iz katerega je bil pretežno izdelan že v prejšnji različici. Po novem je maska obrnjena, da je širši del spodaj, ožji zgoraj, spremenjeni so odbijači, platišča. V notranjosti sta nova volanski obroč in večfunkcijski zaslon. V tem primeru je vetrna zaščita električno nastavljiva, tako se upravlja tudi trdna zložljiva streha, ki se dvigne ali zloži v 20 sekundah. To je res zelo nišni avto, za vstopni model SL 400 z bencinskim šestvaljnikom in močjo 270 kW je namreč treba odšteti najmanj 116 tisočakov. Še veliko dražje so zmogljivejše izvedbe z osem- in dvanajstvaljnim bencincem. Zadnji je rezerviran za superzmogljivi SL 65 AMG (moč 463 kW), ki stane 350 tisoč evrov.