Jeep je spet našel svoj kompas

Novi jeep compass prinaša opazen oblikovni napredek, prostora je v izobilju, a je vprašanje, kdo bo tako bleščeč avtomobil uporabljal na brezpotjih.

Objavljeno
16. junij 2017 15.57
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Tako kot vse v življenju se včasih tudi proizvodnja avtomobila ne posreči povsem. Jeep compass marsikomu ni bil všeč in je veljal za grdega račka Jeepove ponudbe. Toda v teh dneh v Lizboni predstavljajo novo generacijo in za takšen dogodek so izbrali kar posrečeno mesto, saj so prav od tam s kompasom v rokah pred davnimi časi v širni svet odplule številne osvajalske odprave.

Novi jeep compass je očitno našel svoj kompas. Njegovi razvojniki so precej bolje opravili svoje delo, o tem se prepričamo takoj ob prvem pogledu. Na predstavitvi v Lizboni so poudarili, da niso hoteli, da bi samo odstopal od tekmecev, ampak so želeli narediti inovativen avtomobil. Veliko pozornosti so namenili iskanju ravnovesja, da deluje mogočno, a hkrati ne preveč, da se ga kdo ne ustraši. Tako je streha črne barve, da se zdi nižji, prav tako naj bi, tudi ko stoji, dajal občutek premikajočega se vozila.

Preden so ga postavili na ogled, so z njim prevozili 25,7 milijona kilometrov na urejenih cestiščih in brezpotjih. Razlog je povsem preprost, saj so morali narediti avtomobil, ki bo primeren za vse vozniške potrebe in vozne podlage. Prvi kilometri po portugalskem glavnem mestu in ob obali Atlantskega oceana so potrdili, da je vožnja po urejenih cestiščih dinamična in elegantna. Compass se obnaša tako, kot si zamisli voznik, pri čemer gre skozi ovinke odločno in stabilno.

Zmogljivosti štirikolesnega pogona smo preverili na neurejenih cestiščih, med skalovjem, grmovjem in na suhi zemlji. Z vsemi preprekami je compass opravil brez težav, vseskozi pa smo imeli občutek, da bi morali z njim zaviti na še težje prevozne poti, da bi ugotovili njegove skrajne meje. Voznik lahko delovanje štirikolesnega sistema prilagodi posebnim podlagam. V osnovi ima na voljo programe auto, snow, sand in mud, v bolj terenski različici trailhawk pa je dodan še način rock. A vsiljuje se pomislek, kdo bo tako moderen in bleščeč avtomobil uporabljal na brezpotjih ...

Nad kolesi je kvadratasta oblika blatnikov, kar je prepoznavni element Jeepa že od prvega primerka iz druge svetovne vojne naprej. Podobno kvadratasta je linija na armaturni plošči, saj so oblikovalci želeli, da imata zunanjost in notranjost skupno izhodišče. Preglednost stikal in zaslona na dotik na armaturni plošči je dobra in logična, malo zmoti edino steklo nad merilniki, saj se od njega preveč odbija svetloba.

Prostora je v 438 cm dolgem compassu izobilju. Voznik in njegov sopotnik si lahko sedež pomakneta povsem nazaj, pa lahko zadaj udobno sedi tudi odrasel potnik srednje rasti in se s koleni še vedno ne dotika sprednjega sedeža. Visokorasli imajo dovolj prostora za glavo, kar velja tudi v različicah s strešnim oknom. Manj lahko pohvalimo sprednja sedeža, saj sedala ni mogoče podaljšati za več opore pod nogami.

Motorna paleta ni obširna, toda hkrati ponuja veliko različnih rešitev. Bencinski motor je 1,4-litrski, a lahko izbirate med tistim s 140 konjskimi močmi (103 kW) in močnejšim s 170 konji (125 kW). Razlike so še v tem, da šibkejši bencinar nima štirikolesnega pogona in je na voljo le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Močnejši je opremljen s štirikolesnim pogonom in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Pri Jeepu so pripravili tudi 2,4-litrski bencinski motor s 184 konjskimi močmi, a bo naprodaj le v Rusiji in na Bližnjem vzhodu. Dizelski 1,6-litrski motor ima 120 konjskih moči (88 kW), pogon na sprednji kolesi in ročni menjalnik. Pri dvolitrskem dizlu zmore skromnejša različica 140 konjev (103 kW), živahnejša 170 konjev (125 kW), obe sta s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom, s tem da je pri šibkejši na izbiro tudi ročni menjalnik.

Na slovenskih cestah bo compass iskal snubce od konca poletja naprej. Takrat bodo znane tudi vse podrobnosti o stopnjah opreme in cenah. Za zdaj so razkrili ceno za nemški (24.900 evrov) in italijanski trg (25.000 evrov), najbolje opremljene različice pa bodo stale vse tja do 40.000 evrov.