Prvi kilometri: Polo zdaj še bolj v slogu golfa

Manjši volkswagen zdaj z več prostora in tehnološkimi pripomočki. Najprej trije bencinski motorji.

Objavljeno
09. september 2017 00.42
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Je to polo ali golf? Ker imajo novi Volkswagnovi avtomobili še vedno imena na zadku, ni dvoma, da je pred nami novi polo, toda če na njem ne bi bilo oznak, bi bilo težje pravilno ugotoviti. Zaradi številnih oblikovnih in tehničnih rešitev polo precej spominja na bolj cenjenega sorodnika, toda to je lahko le pohvala.

Štirinajst milijonov kupcev se je v preteklosti že odločilo za volkswagna pola in nova, šesta generacija bo gotovo spet dobro spodbudila prodajo, saj po oblikovnih potezah precej spominja na večjega in še bolj priljubljenega golfa. Že na pogled je jasno, da je novi polo zrasel. Od predhodnika je namreč daljši za 81 milimetrov (zdaj je dolg 4053 mm), za 94 milimetrov je daljša medsebojna razdalja, za 69 milimetrov je širši, zajetnejši pa je tudi prtljažni prostor, saj je zrasel s prejšnjih 280 na 351 litrov. Kar pa je za ta avtomobilski segment precej dober argument pri nagovarjanju kupcev, saj je prijazen tudi do družin z otroki.

Lahko bi opisovali vse linije, toda skupni imenovalec sprememb je, da je polo zdaj bolj mišičast in možat. Povsem nova je tudi notranjost, saj so šli razvojniki v korak s časom in vanjo namestili osrednji zaslon, občutljiv na dotik, velikost pa je odvisna od različice (od 6,5 do osem palcev). Kljub temu pozdravljamo, da so z nekaj zdrave pameti ohranili vsaj kakšen klasični gumb – za nastavitev glasnosti in upravljanje klimatske naprave.

A ne samo zunaj, marsikaj spominja na golfa in avtomobile višjega cenovnega razreda tudi v notranjosti. Postavitev in oblika armaturne plošče je ena najboljših v tem segmentu. Težko je najti pripombe glede izbire materialov, vsaj za ta razred in ceno, prav tako je dovolj odlagalnih prostorov, prija osrednje naslonjalo za roko. Voz­nik tako kaj hitro pozabi, da vozi »zgolj« pola. Vendar ima podobnost z golfom tudi kakšno slabšo stran, ki jo že poznamo pri Audiju; precej različnih avtomobilov iz Ingolstadta je namreč zadaj skoraj enakih.

Pri zunanjosti bo mogoče izbirati med štirinajstimi različnimi barvami in v notranjosti med osmimi, med katerimi so pri Volkswagnu na mednarodni predstavitvi avtomobila v Hamburgu največ pozornosti namenili oranžni. V novem polu brez težav sedijo štirje odrasli povprečne rasti, spredaj bodo lahko sedeli tudi višjerasli potniki, a je res, da bo tistim za njimi zelo tesno.

Nova generacija bo imela devet različnih motorjev. Prevladujejo bencinski motorji s šestimi različnimi močmi (48, 55, 70, 85, 110 in 157 kW), dizla bosta dva (59 in 70 kW), novost pa je agregat na zemeljski plin z oznako 1.0 TGI, ki razvije 66 kilovatov moči. Sprva sicer bodo na voljo le trije motorji, vsi trije bencinski: dva MPI z 48 in 55 kW ter TSI s 70 kW. Prvi primerki VW pola bodo prispeli v Slovenijo oktobra, pri slovenskem uvozniku pa že zbirajo naročila. Pri različicah od 70 kW navzgor je mogoča tudi kombinacija s samodejnim menjalnikom DSG, ki vožnjo še dodatno izboljša in dviguje prestižnost novega pola.

Pri Volkswagnu so v Hamburgu večkrat opozorili na tehnološke pripomočke. Že osnovne različice bodo imele sistem za nadzor prometa s funkcijo zaviranja v sili in prepoznavanjem pešcev ter s funkcijo naletnega zaviranja. Za dodatnih nekaj sto evrov je na voljo še precej drugih sladkorčkov – radarski tempomat, ki obvlada tudi samodejno vožnjo v koloni, sistem, ki opozarja na bočni promet pri vzvratni vožnji … In digitalni kokpit (active info display), ki omogoča spremljanje navigacije kar med osrednjimi merilniki. Natančen cenik za slovenski trg še ni znan, toda najšibkejši motor z najosnovnejšo opremo naj bi bil ovred­noten na 12.500 evrov. Med bolje opremljenimi različicami bo serija beats s 300-vatnim glasbenim sistemom, konec leta prihaja polo GTI, atraktiven bo paket R-line … Kaj torej še ostane velikim?