Prvi kilometri: Stonic je nov križanec za vse številnejše kupce

SUV na osnovi modela kia rio, od katerega pa je malo daljši in predvsem višji.

Objavljeno
29. september 2017 19.27
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Kia je v zadnjem desetletju naredila morda celo najdaljši korak naprej med vsemi avtomobilskimi proizvajalci, zato je treba nameniti pozornost napovedi, da najuspešnejši model južnokorejske znamke šele prihaja na evropski trg. To naj bi bila kia stonic, pri čemer ni nobeno presenečenje, da gre za novega mestnega križanca.

Nekoč grdi raček avtomobilske industrije je zdaj eden največjih proizvajalcev. Kia je postala na vseh področjih ena najbolj prepoznavnih znamk, in kot vse kaže, se njen pohod navzgor še ni končal. Z različnimi modeli se je zasidrala v ljudski zavesti, saj kupec za razmeroma majhen denar dobi zgledno opremljen in oblikovan avtomobil.

Kia je tako v zadnjih osmih letih ves čas izboljševala prodajo, enako bo tudi letos, pri čemer je edina na svetu med avtomobilskimi znamkami, ki se lahko pohvali s tem dosežkom. Samo v letu 2017 je njena prodaja zrasla za 7,8 odstotka, do konca koledarskega leta pričakujejo 470.000 prodanih avtomobilov. Modeli cee'd, sportage, optima, rio, sorento, soul, niro in picanto zajemajo širok spekter kupcev, a pri južnokorejskem proizvajalcu pravijo, da svoj najmočnejši adut šele pošiljajo na trg.

To jesen tako tudi na slovenske ceste prihaja povsem nov mestni križanec kia stonic. Razred šport­nih terencev vztrajno raste, in to v vseh mogočih velikostih, zato ni nobeno presenečenje, da skoraj vsi proizvajalci pripravljajo nove križance, medtem ko pozabljajo na nekoč priljubljene družinske enoprostorce. Do konca desetlet­ja naj bi križanci zavzemali že desetino celotne evropske prodaje, saj se kupci množično odmikajo od tradicio­nalnih avtomobilskih oblik. Tudi strokovnjaki pri Kii pričakujejo, da bo stonic »kradel« stranke v drugih avtomobilskih razredih. Manjših in večjih.

Stonic ima enako osnovo kot novi rio, zato je jasno, da bo speljal nekaj kupcev tudi znotraj blagovne znamke Kia. V primerjavi z riom je daljši za 9,5 centimetra in višji za štiri centimetre. Pri zunanji obliki je takoj opazna podobnost z drugimi kiami, predvsem zadaj spominja na sportagea. Spredaj so vidne bolj agresivne poteze, saj so oblikovalci poskušali doseči podobnost s tigrovim nosom. K privlačnemu videzu pripomorejo še nekateri oblikovni dodatki, kot sta strešna vzdolžna nosilca.

Na vseh področjih potrošništva velja načelo, da si kupec želi čim bolj unikaten izdelek, zato tudi avtomobilske znamke ponujajo vse več možnosti personalizacije. Pri stonicu bo tako na voljo do dvajset različnih barvnih kombinacij, saj je lahko streha obarvana drugače kot preostala karoserija. Manjša težava je zgolj to, da bodo slovenski kupci prve dvobarvne stonice prejeli šele po novem letu, do takrat bodo na voljo le enobarvni.

V več odtenkih je lahko tudi notranjost, saj lahko v drugačnih barvah izstopajo okrasne letvice. Kljub temu je notranjost že znana, je namreč skoraj povsem enaka kot pri riu. Armaturna plošča je preprosta in pregledna, voznik takoj spozna logiko postavitve gumbov, zgledno je uporaben tudi osrednji zaslon na dotik, prav tako je okoli potnikov dovolj odlagalnih površin za pijačo, prigrizke, mobilnike, ključe …

Kakor se za športnega terenca spodobi, je položaj sedenja višji in pregleden. V kabini je povsem dovolj prostora za štiri odrasle potnike, ki se lahko brez težav vozijo več ur. V času mednarodne predstavitve smo za volanom preživeli približno tri ure neprekinjene vožnje, in to brez vsakršnih bolečin v hrbtenici. V prtljažniku je prostora za 352 litrov, ob podrti drugi klopi pa do 1155 litrov.

V motorni posadki so na voljo trije bencinski motorji z močjo 62 kW (84 KM), 74 kW (100 KM) in 88 kW (120 KM). Najšibkejši bencinar deluje v povezavi s petstopenjskim ročnim menjalnikom, močnejša imata šeststopenjski menjalnik, enako tudi edini dizelski motor z 81 kW (100 KM), vsi stonici pa bodo gnani le na prednji kolesi. Prvi primerki bodo na slovenske ceste zapeljali konec oktobra. Natančne cene bomo izvedeli v prihodnjih tednih na uradni slovenski predstavitvi, zato samo za orientacijo: v Nemčiji bo začetna cena 15.790 evrov.