Prvi znanilci motoristične pomladi

Intermot 2017: Kölnska razstava motociklov in motociklistične opreme pokaže prve novosti prihodnje sezone; retro še vedno ostaja modna zapoved

Objavljeno
07. oktober 2016 19.47
Pressekonferenz Triumph, Street Twin, Halle 9
Blaž Kondža, Andrej Brglez
Blaž Kondža, Andrej Brglez
Samo še danes in jutri bodo na sejmišču v nemškem Kölnu, kjer že od torka poteka sejem Intermot 2016, na ogled številni novi motocikli in motoristična oprema. Intermot si je prilastil položaj enega verodostojnejših napovedovalcev bliž­nje prihodnosti v svetu motociklov. Postavljen v čas, ko se agregati motociklov po vroči sezoni že počasi ohlajajo, ponuja najbolj natančen pogled v prihodnjo sezono. Tudi letos je tako.

Novosti je veliko in vsi, ki v motosvetu kaj pomenijo, so zraven. Tudi tisti, ki bi se jim v prihodnosti radi pridružili, tiščijo tja, saj je dober ulov medijske in siceršnje pozornosti daleč najboljša popotnica za dobro prodajo. Ne le motociklov, tudi ponudbe močne spremljajoče dejavnosti, ki obsega celotno specializirano oblačilno industrijo, široko paleto specialistov za čelade in varnostne jopiče ter seveda morje malih, srednje velikih in tudi velikih podjetij, ki ponudijo nepregledno množico dodatkov za predelavo ali kakšno drugačno »personalizacijo« svojega ponosa na dveh kolesih. Skratka, Intermot je eden najbolj nazornih prikazov obsega motociklistične gospodarske dejavnosti, ki ne vključuje le proizvodnje, prodaje in servisiranja motociklov. Lep primer so števili derivati bolj ali manj v preteklost zazrtih skramblerjev, ki ostajajo vroče blago med mestnimi hipsterskimi nostalgiki. Zanimanje za te motocikle je povečalo proizvodnjo in prodajo cele vrste drugih modnih konfekcijskih izdelkov, od posebne obutve, torb, čelad do jaken, srajc in še bi lahko naštevali. Predvsem zaradi njih so postale trgovine motociklov v zadnjih letih klasični modni butiki.

Ob glamurju pločevinaste in tekstilne mode pa se na letošnjem Intermotu ne da spregledati nabiranja črnih oblakov nad prihodnostjo zračno hlajenih motociklov. Ključno vprašanje je jasno: bo okoljski normativ evro4 dokončno ugasnil proizvodnjo zračno hlajenih motorjev? Prihodnost ni tako črno-bela, kakor se slika danes, je pa jasno, da bo doseganje novih meril za te agregate, ki se težje ogrejejo in drugače hladijo kot tekočinsko hlajeni, precej bolj težavno kot doslej. Kakorkoli že, jasno je, da se bo tudi zaradi ostrejših okoljskih norm motociklistični zemljevid v prihodnje vsaj nekoliko spremenil. Pa ne le zaradi evra4, ampak še bolj zaradi še ostrejšega evra5, ki je tako rekoč pred vrati, saj bo začel veljati že leta 2020.

Vse resne znamke so v Köln pripeljale vsaj kakšno novost, nekaj adutov pa imajo skritih še za novembrsko Eicmo v Milanu. Aprilia je pokazala 125-kubičnega tuona 125 za nadobudne mlade motoriste, ki mu je bil za navdih veliki slečeni in prav tako prenovljeni brat tuono V4 1100. S prenovo je dobil dovršene asistenčne sisteme, z nagibnim zavornim sistemom ABS in voznimi programi ter tempomatom vred. Aprilia je pokazala tudi superšportno kraljico RSV4, ki kljub skladnosti s standardom evro4 ohranja svojo brutalno moč 201 »konja« (148 kW).

Bavarci so na domačih tleh pokazali novo generacijo šestvaljnega potovalnika BMW K 1600 GT, ki so mu izboljšali elektronsko blaženje dynamic ESA (odslej del serijske opreme), ponudili vzvratno prestavo, lepotno dodelali oklep in dodali (doplačljivo) zanimivo tehnološko novost inteligentnega klica v sili. Družina BMW retro motociklov, narejenih okoli zračno-oljno hlajenega bokserskega motorja, je dobila nova člana BMW R nineT racer in R nineT pure. Prvi spominja na športne motocikle iz zgodnjih 70. let, drugi pa je zastav­ljen čisto puristično in je kot tak tudi zanimiva osnova za predelave. Nekaj nadgradnje so bili deležni še Beemvejevi štirivaljniki S 1000 RR, S 1000 R in S 1000 XR, pri čemer imata zadnja dva po novem s 121 kW za 3 kW več moči kot dosedanja modela.

Ducatijev šef Claudio Domenicali je v Kölnu odkril novega športnega ducatija supersport z 937-kubičnim dvovaljnikom testastretta, ki zmore 113 konjskih moči. Motocikel kljub športnemu videzu po besedah proizvajalca odlikujejo vsestranskost, številni koristni asistenčni sistemi, ugodna poraba in podaljšan servisni interval. Na voljo bo tudi v športnejši različici S.

Na Hondinem razstavnem prostoru sta bila zvezdi novi superšportni CBR1000RR fireblade SP in motocikel modnega retro videza CB1100 EX z zračno-oljno hlajenim štirivaljnikom. Novi fireblade razvije »skromnih« 141 kW in je opremljen s kopico uporabne elektronike za popolno dirkaško doživetje. Za tiste, ki imajo Marquezove ambicije, pa so pokazali še izvedbo fireblade SP2. Klasika CB1100 EX, ki je na voljo tudi kot športnejša različica RS, pa ima 66 kilovatov, luči v LED-tehniki in ABS ter zdrsno sklopko.

Razstavni prostor Harley Davidsona je bil predvsem v znamenju novih agregatov milwaukee eight 107 in 114, ki imata večjo prostornino, več navora in moči. Pokazali so tudi potovalnike, ki jih odslej poganjata nova agregata. KTM je v Köln pripeljal paleto avanturističnih motociklov, med njimi manjši KTM 1090 adventure v cestni in bolj terenski izvedbi R ter večji KTM 1290 super adventure v izvedbah T, S in R. Moto Guzzi je na sejmu pokazal mišičnjaka audace carbon, ki ga žene zajeten, 1,4-litrski dvovaljnik.

Suzukijeve kölnske novosti so se vrtele predvsem okoli superšportnega GSX-R 1000, ki prenaša na cesto izkušnje in tehniko iz motoGP. Zanimiv je tudi 125-kubični GSX-R 125, ki ima ABS zavore, 11 kilovatov moči, LED-žaromete in zagon brez ključa. Potem je bil tu še slečeni GSX-S 750, ki so ga naredili iz športne izpeljanke. Pokazali pa so tudi novo, bolj terensko izvedbo V-strom 1000 XT s serijskimi platišči z naperami.

Triumph je Intermot izkoristil za predstavitev novih članov družine bonneville T100 in T100 black, ki ju žene novi 900-kubični vzporedni dvovaljnik s 40,5 kW moči. Kljub klasičnemu videzu sta opremljena z elektronskim plinom (ride by wire), sistemom ABS in izklopljivim nadzorom zdrsa pogonskega kolesa. Druga Triumphova novost je dirkaški bonnie, ki nosi ime street cup in ima enako srce kot T100.

Yamaha je poleg nove MT-09 in MT-10 SP, pri katerih gre predvsem za kozmetične spremembe in izboljšave, kot sta recimo nadgradnja menjalnika s quickshifterjem za prestavljanje navzgor brez sklopke pri obeh in Öhlinsovo elektronsko tekmovalno blaženje ERS za MT-10 SP, pokazala svojega skramblerja SCR950. Njegov zračno hlajeni dvovaljnik zmore zavidljivih 79,5 Nm navora.