Razcepljena osebnost

Prvi kilometri - Vse osebnosti yamahe R3 so živahnega in prijetnega značaj.

Objavljeno
24. april 2015 18.49
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Yamaha kljub drugačnim prodajnim statistikam še verjame v športna motorna kolesa. Tokrat so pripravili čisto nov R3 za mlade imetnike vozniškega dovoljenja A2, ki si želijo več od golega motornega kolesa. Zdi se, da je R3 skoraj brez slabosti znotraj svojega velikost­nega razreda.

Naj bo dovoljeno najprej povedati občutke z vožnje in bomo motorno kolo razdrli pozneje. Voznikov položaj kljub agresivno športnemu videzu R3 ni skrajno dirkaški, nasprotno, zelo sproščen in naraven je celo za večje postave. Preseneti značaj 321-kubičnega dvovaljnika, ki je prožen že pri nizkih vrtljajih, tam nekje od 8000 vrtljajev pa postane vsega upoštevanja vreden. Po mestu se izkaže s preprosto uporabo, majhno višino sedeža (780 mm) in izredno okretnostjo, za silo pelje celo sopotnika. Na čudoviti gorski cesti se postavlja s trdnim okvirjem, vzmetenjem (KYB), ki je vsaj na prvovrstnih španskih cestah tudi prav udobno, z neutrujajočim položajem, odličnimi voznimi lastnostmi, z dobrodušnostjo in zmogljivostjo. Uživaš počasi ali hitro. Zavore (spredaj le en kolut, seveda z lahkim ABS) so na prvi dotik prijazne tudi do začetnikov, ob močnejšem stisku postanejo ostrejše.

Na dirkališče smo se odpravili z istimi motornimi kolesi in brez vsakršnih priprav. Plin je urejen progresivno, od polovice naprej je zelo neposreden, 42 KM pri 10.750 vrtljajih je ob majhni mokri masi 169 kg dovolj za veliko potu in adrenalina, ob tem ostaja obnašanje R3 nezapleteno in nikdar zlobno. Tega podatka uradno ni najti, toda po merilniku hitrosti smo dosegali okrog 180 km/h.

Motor, 180-stopinjski vrstni dvovaljnik, je popolnoma nov in narejen po najsodobnejših spoznanjih, toda brez nepotrebnega zapletanja. Zanimivo je, da so namesto valjev trdo pokromali raje kovane bate, koti med ventili so zelo ozki in pot gorivne zmesi je čisto ravna. Šeststopenjski menjalnik ima kratko prvo prestavo in podaljšano šesto prestavo, tiste vmes so za dirkanje.

Jeklen cevni okvir je podprt še z nosilnim motorjem, masa je zelo koncentrirana in delitev med kolesoma je idealno polovična. Lahki kolesi s pnevmatikama 110/70 – 17 in 140/70 – 17 sta filigranskega dizajna, zadnja nihajka je za manjše reakcije dolga kar 573 mm, prednje vilice imajo zajeten premer 41 mm. Posoda za gorivo sprejme 14 litrov. Med merilniki tiči tudi signalni poblisk za prestavljanje navzgor.

Že zdaj je na voljo nekaj dodatne opreme, za dirkače so pripravljeni posebni kompleti po spodbudnih cenah.

R3 sploh ne deluje ceneno, komponente so kakovostne in izdelava zelo dobra, zato je toliko lepše, da bo širokosrčni lahki športnik stal dosegljivih 5495 evrov. Prodaja se bo začela vsak čas, motorna kolesa so menda že v Krškem.