Razstava avtomobilov: V Pekingu po kitajsko, a tudi po evropsko

Veliko športnih terencev, podaljšanih limuzin in športnikov – tudi električnih

Objavljeno
29. april 2016 17.59
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Pekinška avtomobilska razstava ni majhna, tako kot ni majhen kitajski avtomobilski trg. Na njej vsako drugo leto – prireditev se izmenjuje s šanghajsko – nastopi množica domačih proizvajalcev, seveda pa ne manjkajo niti zahodnjaki, ki vedno pripravijo nekaj novosti. Med njimi so nekatere čisto kitajske, nekatere pa se bodo vozile tudi po naših cestah.

 

Kljub znamenjem, da se kitajski trg umirja, so športni terenci tudi tam še vedno zelo zaželeno blago. Lani se je na tem zdaj že največjem svetovnem trgu njihova prodaja povečala za 52 odstotkov in za letos proizvajalci napovedujejo kar 50 novosti. Med njimi je veliko kitajskih imen, kot so Geely, Chery, Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC), seveda pa si svoj kos pogače poskušajo čim bolj debelo odrezati tudi evropski proizvajalci. V Pekingu se je v sodelovanju s podjetjem APG predstavilo tudi slovensko podjetje Elaphe s svojo tehnologijo kolesnih elektromotorjev za električne avtomobile

Verjetno je za naš trg eden bolj zanimivih avtomobilov, ki so še do 4. maja na ogled v Pekingu, renault koleos. Gre za drugo generacijo večjega športnega terenca, za katerega Francozi upajo, da bo uspešnejši kot v prvo, ko mu je nagajal predvsem neatraktiven zunanji videz. Novinec je povsem v slogu aktualne modelske linije, ki jo je zasnoval Laurens van den Acker. Dolg je 467 cm, pravijo, da je posebno prostoren na zadnji klopi. Odvisno od trga bo imel različne bencinske in dizelske motorje z močjo od 96 do 127 kW ter ročni ali samodejni menjalnik, s pogonom na sprednji kolesi ali vsa štiri. Za kitajski trg ga bodo izdelovali lokalno, za vse druge po svetu bo nastajal v Južni Koreji. V Sloveniji bo naprodaj od prve polovice leta 2017.

V Pekingu so razstavljene tudi študije. Volkswagen T-prime concept GTE je menda napoved prihodnje, tretje generacije Volkswagnovega velikega SUV touarega. Malce smo v dvomih, ali bo proizvodni avtomobil res tako dolg kot študija – 507 cm –, skoraj 27 cm več, kot meri zdaj. Je pa po drugi strani koncept opazno nižji. Kot rečeno, nosi oznako GTE, ki pri Volkswagnu pomeni priključni hibridni pogon, in ta se zdi za novinca povsem verjetna možnost, saj imata različici GTE že modela golf in passat. Na armaturni plošči je vgrajen podolgovat zaslon z dvema prikazovalnikoma, v slogu novega Mercedesovega razreda E. Avtomobil naj bi bil prav tako nared v letu 2017. Čeprav se zdi, da bi bil lahko zanimiv tudi za Evropo, pa Mazdin športni terenec CX-4 ni namenjen za stari kontinent, tudi zato govorijo le o dveh bencinskih motorjih z močjo ...... Videti je kot CX-5 z bolj kupejev­skim zadkom, nekaj podobnega, kot ponujajo nemški premijski proizvajalci, npr. BMW X4 kot kupejevska izpeljanka SUV-modela X3.

Med velikimi posebnostmi omenimo stvaritev kitajskega podjetja IAT Auto z imenom karlmann king. Povsem jeklena karoserija, ki je polna ostrih robov diamantne oblike, velika, skoraj traktorska kolesa, prestižna notranjost in nič gospodaren pogon (6,8-litrski desetvaljnik) – izdelali bodo le deset primerkov po 1,6 milijona evrov ... Na Kitajskem se zelo dobro prodajajo tudi velike limuzine v podaljšani izvedbi. Tako so na ogled audi A4L, DS 4S, peugeot 308S, mercedes E lang, jaguar XFL, torej vse že znane limuzine, ki pa so za ta trg malo podaljšane. Se še spomnite citroëna C6? Tista zadnja res velika in v marsičem privlačno samosvoja francoska limuzina, ki je v Evropi vzela slovo, bo dobila kitajskega naslednika v podobi 4,96 metra dolgega novega citroëna C6. Prodajali ga bodo le tam. V Pekingu pa je prav tako razstavljen kak evropski šport­nik, ki bo vozil tudi pri nas. Premiero je doživel najbolj vroči audi TT RS z novim 2,5-litrskim turbobencinskim petvaljnikom, tam je tudi novi porsche 718 cayman, ki ga namesto atmosferskega bencinskega šestvaljnika poganja prisilno polnjeni štirivaljni turbo, ne gre pozabiti na mala smarta fortwo in forfour v izvedbi brabus, ki imata navit bencinski trivaljnik in samodejni menjalnik s skrajšanimi prestavnimi razmerji.

Še se malo vrnimo k domačinom, ki ne razmišljajo samo o SUV-ih. Ukvarjajo se tudi z električnim pogonom. Smo dobili celo kitajski odgovor na Teslo? Zelo približno bi tako lahko rekli za študijo superšportnega avtomobila leSEE, ki jo v Pekingu predstavlja družba Le Holdings Co ali skrajšano LeEco, Vodi jo 43-letni Jia Yueting, podjetnik milijarder, ki meni, da bo s svojim tehniškim znanjem razburkal avtomobilsko industrijo. V nekaj letih želi LeEco začeti proizvodnjo modela leSEE, in sicer v tovarni, ki jo v bližini Las Vegasa zanje gradi družba Faraday Future, v katero so vložili sredstva. »Ljudje se sprašujejo, kako bo majhno IT-podjetje izdelovalo avtomobil in tekmovalo z beemveji in teslami. Smejali so se nam, zdaj pa smo tu,« je za agencijo Reuters dejal Jia. O tehničnih podatkih za zdaj še niso povedali Je pa korporacija BAIC predstavila električnega superšportnika, ki nosi ime arcfox-7 in je menda že pripravljen za proizvodnjo. Zanj trdijo, da zmore z električnim motorjem z dobrimi 600 KM (443 kW) z mesta do stotice pospešiti v manj kot treh sekundah, akumulatorji z zmogljivostjo 66,6 kWh pa mu po uradnem ciklu zagotavljajo doseg 400 km.

Kot nekak odgovor elektriki pa je bil v Pekingu prikazan konceptni avtomobil project M naftne družbe Shell, katerega dizajn je pripravil Gordon Murray, ki je nekoč uspešno deloval pri McLarnu. Gre za zelo lahki trisedežnik (masa 550 kg) nenavadnega izgleda, ki naj bi imel ob solidnih zmogljivostih bencinskega trivaljnika normno porabo le 2,6 litra/100km.