Enoprostorec na velikih kolesih

Renaultov scenic kljubuje športnim terencem

Objavljeno
23. september 2016 14.15
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Menda je tako, da enoprostorski avtomobili niso več pogosta želja evropskih potrošnikov, nekatere znamke so jih kar umaknile iz ponudbe in se popolnoma preusmerile k športnim terencem. Renault na srečno ni med njimi in njegov dobro znani scenic še vedno vozi, zdaj povsem na novo, SUV-jem pa se vseeno dobrika. Vsaj malo.

 

Res ne bilo prav, da bi se Renault odrekel enoprostorcu, ki je v sredini devetdesetih let ta razred pravzaprav ustvaril. Še se spomnim, da so mu najprej malce sramežljivo rekli megane scenic, ko pa se je nepričakovano hitro uveljavil, je postal samostojen model. Skoraj pet milijonov so jih v treh generacijah spravili na ceste, kar je spoštovanja vredna številka. Četrtič je scenic še vedno kompaktni enoprostorec, ki pa je moral malce poškiliti k šport­nim terencem, SUV-jem, bolj je dvignjen od tal, vozi se na velikih 20-palčnih kolesih. Ne le pri kateri bogatejši opremi, v vseh primerih, to je standard. Renault trdi, da pnevmatike, ki jih bodo zanj izdelovali Michelin, Goodyear in Continental, ne bodo posebno drage, da bodo na ravni pnevmatik za 17-palčna kolesa pri dosedanjem scenicu, o čemer pa se bomo morali še prepričati.

Tudi tokrat sta scenica dva, osnovni in podaljšani grand. Spredaj je veliko vetrobransko steklo pri obeh bolj položno in lepo prehaja v strešno linijo. Zadaj ima scenic podolgovate luči, grand scenic pa pokončne v slogu espacea – in če ga opazujemo malo dlje, res deluje kot njegov manjši brat. Osnovna izvedba je dolga 441 cm, grand scenic meri 463 cm, oba sta se malce podaljšala. Medosna razdalja pri prvem znaša 273 cm, pri drugem 280 cm. Sta tudi malce širša, s širšima kolotekoma delujeta atraktivno, skoraj frajersko, če pri enoprostorcih sploh lahko uporabljamo takšne izraze.

Kaj pa notranjost? V sprednjem delu kabine sta scenica dobila bistvene aktualne elemente novih renaultov, z velikim pokončnim več­funkcijskim zaslonom z množico nastavitev ter zelo dobrima sedežema vred. V drugi vrsti ni več treh samostojnih sedežev (eden je bil precej ožji), temveč klop, ki se deli v razmerju 60/40, se vzdolžno nastavlja in elegantno zloži v dno, kar velja tudi za morebitni šesti in sedmi sedež v grand scenicu. V drugi vrsti je v grandu dokaj prostorno, v scenicu pač manj, kot bi si želeli, kakor da so oblika in zajetna sprednja sedeža in mizici na njunih hrbtiščih vzeli nekaj centimetrov. Pogrešam še nastavljanje naklona naslonjal zadaj, pač pa oba scenica ohranjata uporaben sredinski dolg predalnik, ki ga lahko pomikamo naprej in nazaj, posrečena rešitev je tudi globok predal pred sovoznikom, ki ga poznamo že iz capturja in espacea. Glede prtljažnika ni kaj prigovarjati, je konkreten, z lepim ravnim zaključkom; v scenicu meri zelo ugodnih 506 litrov, v grand scenicu 533 litrov, kadar sta šesti in sedmi sedež zložena, če gre za petsedežno izvedbo, pa je prostora za 718 litrov. Avtomobil ima vrsto asis­tenčnih pripomočkov, morda pa izstopa, da je dobil najvišjo oceno na preizkusu Euro NCAP, tudi zaradi standardnega sistema zaviranja v sili, ki prepoznava pešce.

Scenic se dobro krmili, čeprav pri njem za zdaj ne bodo ponudili štirikolesnega volana, ki ga poznamo iz nekaterih drugih novejših renaultov. Če se še enkrat vrnemo k velikim kolesom, dodajmo, da se je na uvodnih kilometrih, ki so se sicer vili po zelo solidnih cestah, peljal udobno, k čemur pripomoreta tudi nova zadnja blažilnika, vse skupaj pa je bolje delovalo v daljši različici grand scenic. Na izbiro so motorji iz jedra Renaultove ponudbe štirivaljnikov. Bencinca sta le dva, to je 1,2-litrski turbo motor v dveh izvedbah, z močjo 85 ali 95 kW, dizli pa 1,5- in 1,6-litrski z močjo od 70 do 118 kW. Novost je t. i. mehki hibrid, pri katerem dizelskemu motorju z močjo 110 kW pomaga še manjši elektromotor, a ta uvodoma pri nas ne bo naprodaj. Na prvih kilometrih je najbolj prepričal grand scenic z najmočnejšim dizlom in samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, deloval je lahkotno in umirjeno hkrati. Je pa to seveda zgornji del ponudbe.

Scenica še naprej izdelujejo v Dou­aiu v Franciji, za prodajo v Sloveniji bo pripravljen decembra, po cenah od 16 tisoč evrov naprej. Grand scenic se pripelje januarja, doslej ga je izbralo 30 odstotkov kupcev tega modela, v prihodnje jih utegne osvojiti več.