Robustna eleganca velikega karavana

All-terrain kot nova niša Mercedesovega razreda E.

Objavljeno
09. december 2016 18.54
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
All-terrain je čisto svež dodatek v naboru Mercedesovih posebnosti. Svojega največjega karavana E so odeli v bolj robustna oblačila, ga malo privzdignili in ga s štirikolesnim pogonom pognali v tekmo z Audijevim A6 allroadom, prihajajočim volvom V90 CC in še katerim tekmecem, ki morda ni tako premijski, si pa s ceste le upa pogledati na teren.

Angleška slengovska terminologija pozna izraz »jacked up«, pod čimer si tako ali drugače predstavljamo privzdignjene avtomobile, namen pa je večinoma v tem, da se bolje znajdejo na slabših terenih. Pri Mercedesu temu spet po angleško pravijo all-terrain in vse so seveda opravili v svojem slogu, saj bo nova izvedba z vidika udobja, prestiža in tehničnih zmogljivosti eden od vrhov ponudbe karavanskega razreda E. To je namreč avtomobil, ki ima ob bolj robustni pojavi pričakovano vedno stalni štirikolesni pogon, standardna sta tudi zračno vzmetenje in devetstopenjski samodejni menjalnik. Od tal je lahko dvignjen od 12,5 do 15,6 cm. Zadnja številka ni ekstremna, a bo lahko v pomoč, tako kot še bolj štirikolesni pogon 4matic, pri katerem se 45 odstotkov moči prenaša na sprednji kolesi, 55 odstotkov na zadnji. Med nastavitvami lahko poleg običajnih voznih programov (eco, comfort, sport) najdemo še terenskega, v katerem se avtomobil dvigne najbolj in lahko tako vozi do hitrosti 35 km/h, če se peljemo hitreje, se samodejno zniža. Da štirikolesni pogon pomaga, smo lahko izkusili na zasneženi in poledeneli cesti na prelaz Timmelsjoch (Passo del Rombo); da je koristen tudi malo večji odmik od tal, pa je avto pokazal po strmem gozdnem kolovozu, prepredenem s koreninami. Vendarle all-terrain nima izjemnih vstopnih in izstopnih kotov, to pač ni kakšna terenska zverina.

Mercedes je all-terrainu namenil le dizelski pogon, uvodoma je to še zelo nov štirivaljnik lahke gradnje z znano oznako 220 CDI (moč 143 kW/192KM), dosegljiv pa bo tudi šestvaljnik 350 CDI (moč 190 kW/258 KM). Tega smo okusili le na kratko, več kilometrov pa prevozili v 220 CDI, ki se pri počasnem speljevanju malce oglasi, potem pa je umirjen in voljan prevoznik, ki je po računalniku sodeč tudi varčen, saj je mogoče porabo vzdrževati okoli šestih litrov na 100 kilometrov. V kombinaciji z neslišnim samodejnim menjalnikom, zračnim vzmetenjem je all-terrain avtomobil, ki ponuja uživaško cestno vožnjo z dovolj dinamike. Po drugi strani se tudi ob takšni opremljenosti  z njim ne gre brezglavo pognati skozi ovinke. Je predvsem gosposki avtomobil, iz katerega stopimo bolj spočiti, kot bi pričakovali. To izrazito velja za sprednja potnika, malce manj razkošno je zadaj, zato pa znova zelo prostorno v prilagodljivem in lepo urejenem prtljažniku.

Oni, ki mislijo, da morajo nujno imeti športnega terenca z zvezdo, naj si ta avtomobil vsekakor ogledajo – je eleganten, marsikaj zmore, ni pa pretirano nastopaški. Pri nas ga bodo začeli prodajati na pomlad, ko bo tudi znana cena (zelo verjetno ne bo prav nizka), ima pa le nekaj neposrednih tekmecev, pravzaprav sta to audi A6 allroad in volvo V90 CC, ki bo nasledil model XC 70.