Še štirje Volkswagnovi golfi z različnimi značaji

VW e-golf, golf GTE, golf GTI performance in golf R so izpopolnili paleto letos pomlajenih golfov sedme generacije

Objavljeno
07. april 2017 21.25
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Potem ko so pri Volkswagnu na začetku tega leta pomladili običajne, se pravi bencinske in dizelske golfe sedme generacije, so zdaj predstavili še štiri manj običajne. Z električnim in priključnim hibridom na eni strani in dvema zelo športnima različicama na drugi je zdaj pomlajena celotna paleta golfov.

Povsem električni e-golf in priključni hibrid golf GTE sta najbolj alternativno usmerjena golfa. Pri e-golfu so prisluhnili pripombam glede dosegljivosti oziroma števila prevoženih kilometrov z enim polnjenjem, saj so mu podaljšali doseg na 300 km po trenutnem evropskem voznem ciklu (prej 190 km), v realnem življenju pa z njim prevozite okoli 200 kilometrov. Za to so med drugim povečali zmogljivost litij-ionske baterije s 24,2 na 35,8 kWh in vgradili še močnejši elektromotor s 100 kW/136 KM (prej 85 kW/115 KM). Poleg tega so za 20 Nm na 290 Nm povečali navor. Vse to e-golfu z enostopenjskim menjalnikom omogoča solidne vozne zmogljivosti. Na sprednji kolesi gnani avtomobil zaradi navora, ki je na voljo takoj, ko speljemo, pospeši z mesta do 100 km/h v 9,6 sekunde in doseže največjo hitrost 150 km/h. Pa ne gre le za številke, v resnici se dobro pelje. Pri tem je seveda povsem tih – da ga med počasno vožnjo pešci slišijo, lahko voznik vklopi prijetno grgrajoč zvok – in ob bolj športni vožnji se v potniški kabini slišijo predvsem pnevmatike. Tak golf zato voznika zlahka zapelje v uživaško hitro vožnjo, kar pa ni v sozvočju z varčno rabo električne energije in realni doseg se lahko precej skrajša. Ima pa novi e-golf novo asistenčno funkcijo, tako imenovani ekološki nasvet (eco driving tips), ki na podlagi podatkov navigacijskega sistema in podatkov o gibanju vozila predvideva vozne razmere in temu ustrezno prilagaja vozni režim; na večfunkcijskem prikazovalniku na primer vozniku tudi svetuje, kako naj ravna s pedalom za plin …

Podobno »napovedno strategijo« z uporabo signala GPS in še nekaterih podatkov o gibanju vozila oziroma vožnji zmore tudi novi priključni hibrid golf GTE. V tem primeru gre za fuzijo 1,4-litrskega bencinskega (TSI) štirivaljnika z največjo močjo 110 kW (150 KM) in elektromotorja z močjo 75 kW, kar daje sistemsko moč 150 kW (205 KM). To seveda pomeni, da gre že za pravega športnika, ki razveseljuje z odličnim pospeševanjem (0–100 km/h v 7,6 sekunde) in največjo hitrostjo nekaj več kot 220 km/h. V primerjavi z e-golfom je pri odločnem pospeševanju, ko se v visoke vrtljaje zavrti bencinski motor, (razumljivo) precej glasnejši, hkrati pa zmore z zmerno hitrostjo prevoziti do 50 kilometrov zgolj na elektriko. V varčevalno smer je očitno nastavljen tudi šeststopenjski dvosklopčni menjalnik (DSG), ki je nekoliko počasen.

To pa nikakor ne velja za preostala dva golfa, ki smo ju tokrat vozili. Golf GTI performance je športnejša različica običajnega golfa GTI. Iz dvolitrskega bencinskega štirivaljnika iztisne 180 kW (245 KM), kar je 15 »konjev« več kot pri »šibkejšem« kolegu. Da se ta moč prenese na sprednji kolesi, poskrbi serijski diferencial z zaporo. Kljub temu da gre za pravega športnika, ki lahko pospeši z mesta do 100 km/h v 6,2 sekunde in ima največjo hitrost elektronsko omejeno na 250 km/h, je njegova odlika, da ga, posebno če je opremljen s sedemstopenjskim menjalnikom DSG, vozimo tudi kot povsem običajnega golfa. Nedvomno je dostojen naslednik prvega GTI, ki je začel razveseljevati kupce že pred dobrimi štirimi desetletji.

Vrhunec tokratnih prvih kilometrov pa je bil doslej najmočnejši serijski golf – golf R 4motion, ki ga izdelujejo v tri- in petvratni izvedbi, za nameček pa še kot karavan, ki ga pri VW imenujejo variant. Ta superšportnik, ki ima vedno stalni štirikolesni pogon, zmore moč kar 228 kW (310 KM) in največji navor 380 Nm v razponu od 2000 do 5400 vrt./min. Tistim, ki jim kaj pomenijo te številke, je jasno, da gre za pravo zverino, ki se morda še najbolje počuti na dirkališču. Tako je za naše razmere zgolj informativen podatek, da golf R lahko doseže največjo hitrost 267 km/h (variant je celo za 3 km/h hitrejši) in poleti do 100 km/h v zgolj 5,1 sekunde (s pomočjo launch control pa v le 4,6 sekunde). Izdelujejo ga tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, a priporočamo sedemstopenjski DSG, ki je neprimerljivo hitrejši kot še tako izurjen voznik. Tudi golfa R lahko kupite s paketom performance, ki med drugim vključuje še nekaj aerodinamičnih dodatkov in zmogljivejše zavore. Kot češnjo na torti pa VW ponosno ponuja športni izpuh iz titana slovenskega proizvajalca Akrapovič. Izpuh s štirimi izpušnimi cevmi, toliko jih ima tudi serijska izvedba, je lažji za 7 kg in ima predvsem čudovit zvok, boste pa zanj doplačali konkretnih 3700 evrov.

Jasno je, da so v opisanih novincih tako rekoč vsi asistenčni sistemi, opremljeni so z LED-žarometi in so vsestransko povezljivi; oba športnika imata serijsko še prilagodljiv digitalni zaslon. Vsi štirje so že naprodaj tudi v Sloveniji. Za e-golfa boste odšteli 39.894 evrov, za GTE 37.508 evrov (pri obeh morate odšteti še ustrezni subvenciji). Golfa GTI dobite od 27.972 evrov, golfa R pa od 40.998 evrov naprej.