Seat ateca 1.0 TSI start/stop ecomotive style

Test - Križanec, ki mu manjka nekaj radoživosti, a razveseljuje s prostornostjo in uporabnostjo

Objavljeno
21. november 2016 13.12
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Ateca je prvi Seatov SUV in najprej smo preizkusili vstopni model z bencinskim litrskim trivaljnikom in zgolj sprednjim pogonom; je pa bil paket doplačljive opreme s skoraj petimi tisočaki vse prej kot »vstopen«.

Kompaktni mestni terenec oziroma v testnem primeru predvsem križanec je v sprednjem delu še prepoznaven Seatov izdelek z ostrimi, nekoliko agresivnimi potezami, povsod drugod pa se mu vidi, da je o zunanjih linijah odločala predvsem koncernska racionalnost. Po eni strani to pomeni, da sem pri ateci pogrešal špansko vročekrvnost, ki je je žal tudi pri drugih seatih vse manj, po drugi pa to nadomesti presenetljiva prostornost, kakršne v le 4,36 metra dolgem vozilu, ki je med manjšimi v razredu, res ne pričakuješ.

Zaradi solidne višine (1,61 metra) je tudi občutek zračnosti na vseh sedežih, torej tudi v drugi vrsti, nad pričakovanji. Ergonomija je solidna, kar med drugim omogočata po višini nastavljiv voznikov sedež in v vse smeri nastavljiv volanski obroč. Sedi se prijazno visoko, kar še posebno cenijo starejši vozniki in potniki; tudi drugi par vrat je solidno širok in omogoča udobno vstopanje oziroma izstopanje. Voznika in sopotnika loči uporabno naslonjalo za komolce, v katerem je tudi predal, dodatne odlagalne odprtine so na sredinski konzoli, ki je zaradi električne ročne zavore lahko povsem ravna. Armaturna plošča je odeta v kakovostno in prijetno mehko plastiko. Inštrumenti so dobro pregledni in upravljanje osempalčnega zaslona na dotik neproblematično; na njem teče osvežen infozabavni sistem, ki ponuja tudi možnost preklopa v Applov (carplay) ali Googlov (android auto) svet. Hitro pa opaziš, da sediš v vozilu, ki je v tesnem sorodu s volkswagni. To je po eni strani spet dobro, ker je pač skoraj vse na pravem mestu, po drugi pa vsaj malo dolgočasno, saj so gumbi in ročice ravno tako skupnega koncernskega izvora.

Razumljivo je prav tak tudi litrski (999 ccm) bencinski trivaljnik (TSI), ki ga z manjšimi prilagodit­vami vgrajujejo še v nekatere druge koncernske izdelke. Zmore 85 kW (115 KM) in ima največji navor 200 Nm pri 2000 do 3500 vrtljajih na minuto. Motor je prijetno tih, še več, njegovo pritajeno trivaljno grgranje je prav blagozvočno in ne postane preglasno niti ob priganjanju v visoke vrtljaje. Kljub prijetnemu glasu pa trivaljnik ne zmore čudežev. Dobro se izkaže v mestu in na avtocesti, sicer pa mu sem in tja lahko poide sapa. To se rado pokaže pri speljevanju, če je voznik prenežen s pedalom za plin, turbina pač ni vsemogočna in dobro zagrabi šele od 2000 vrt./min naprej.

Čvrsto podvozje omogoča lahkotno vožnjo skozi ovinke, brez neprijetnega nagibanja karoserije. Se pa začuti, da to ni najboljša rešitev, kadar so v vozilu štirje potniki, saj takrat na kratkih neravninah postane manj udobno. Dvokolesno gnana ateca je s tem agregatom nedvomno pisana na kožo umirjenim voznikom, ki trivaljnika ne bodo ob vsakem speljevanju zavrteli do konca. Pri umirjeni vožnji se tudi poraba goriva spusti blizu 6 l/100 km, v mojem primeru se je povprečje vrtelo okrog sedmih litrov. Je pa res, da sem šeststopenjski ročni menjalnik večinoma prestavljal precej pozneje, kakor mi je svetoval preveč v varčnost usmerjeni potovalni računalnik.

Kakor sem omenil uvodoma, je bila testna ateca, kljub najšibkejšemu agregatu, ki je na voljo, več kot dobro opremljena. Že v osnovni opremi style so vključena 17-palčna lita platišča, nadalje sedem varnostnih blazin in zaves, sistem za speljevanje v klancu in za zaznavanje utrujenosti voznika, samodejna dvoobmočna klimatska naprava in zadnje LED-luči, prav tako sistem za nadzor prometa (front assist) in zaviranje v sili v mestu. Za marsikaj pa je treba doplačati, na primer za sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu in opozarjanje na oviro pri vzvratnem speljevanju s parkirišča, za sicer odlične prilagodljive LED-žaromete in tako imenovano pozdravno luč, ki na tla pred sprednjimi vrati nariše silhueto vozila z napisom ateca, pa za radarski tempomat, tipalo za dež, kamero za vzvratno vožnjo, za tako imenovani zimski paket, ki med drugim vključuje ogrevana sprednja sedeža in ogrevanje tekočine za pranje sprednjega stekla, ter ne nazadnje za brezžični polnilnik mobilnih telefonov. Pod črto to pomeni, da ateca s trivaljnim »mlinčkom« močno preseže ugodno »vstopno« ceno.