Seat leon se prenovi

Osvežitev prvega aduta španske znamke.

Objavljeno
25. november 2016 19.23
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Seat je z aktualnim modelom leon leta 2012 postavil kar visoke standarde oblikovanja. Avtomobil drugače kot v prejšnjih izvedbah deluje prepoznavno, navkljub tehniki koncerna Volks­wagen se dokaj jasno razlikuje od podobno velikih modelov drugih znamk skupine VW. Ob tokratni prenovi njegove podobe razumljivo niso veliko popravljali, bolj je spremenjena vsebina.

Če je neki model na trgu uspešen, ga pri prenovi oblikovalci ne bodo postavljali na glavo. Tako ima leon za seboj le nekaj posegov, značilnih za »facelift«, pa naj bodo to malce večja sredinska maska, spremenjene luči s svetečimi diodami ali drugačni odbijači. Vse to sestav­lja skupek drobnih popravkov in tudi znotraj pristop ni bil dosti drugačen. Predvsem izstopa nov večfunkcijski zaslon, ki ga boste dobili v višjih opremah; ob njem so zdaj le dve tipki in vrtljivi gumb, vse drugo se na dotik opravlja na zaslonu z diagonalo skoraj 21 centimetrov. V leonu imate lahko zagon s pritiskom na gumb, mogoče je brezstično polnjenje telefona, razen v osnovni izvedbi avtomobil nima več klasične ročne zavore, temveč tipko za elektronsko zavoro in za njo še tipko auto hold, ki ga pri ustavitvi pred semaforjem ali na klancu zadržuje na mestu. Na hitro so nam pokazali tudi sličico, da bo leon čez čas za volanskim obročem dobil še popolnoma digitalni zaslon v slogu novejših audijev in volkswag­nov.

Izboljšala se je ponudba asis­tenčnih rešitev; naj gre za radarski tempomat, ki deluje do hitrosti 210 km/h; sistem, ki avtomobil samodejno upočasnjuje in pospešuje v koloni; boljši sistem zaviranja v sili, ki prepoznava tudi pešce; funkcijo, ki pazi na našo osredotočenost na vožnjo, in če zazna, da nismo zbrani, nas opozori zvočno in z rahlim zaviranjem, potem pa se avtomobil celo sam ustavi.

Tudi pri motorjih je izbira dokaj obsežna; bencinski imajo razpon moči od 85 do 132 kW, dizelski od 66 do 135 kW. Novost pri dizlih je 1,6-litrski TDI v izvedbi z močjo 85 kW, ki smo ga v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom vozili na prvih kilometrih. Deluje solidno zmogljivo, pričakovano varčno, a razmeroma grobo in na trenutke glasno. Na bencinski strani je v leonovo ponudbo prišel litrski bencinski trivaljnik z enako močjo kot prej omenjeni dizel, ki je z značilnim zvokom prijeten sopot­nik predvsem po mestu. Na naše vprašanje, kdaj bo na voljo za prenovljenega golfa napovedani 1,5-litrski turbobencinski motor (EVO), je Sven Schawe, ki pri Seatu vodi razvoj tehničnega dela vozil, dejal, da bo prišel v leonovo ponudbo, a da datum še ni določen. Ne bo pa v tej generaciji priključnih hibridov, ki naj bi jih modeli te znamke dobili ob koncu desetletja. Prenovljeni leon bo še imel športno izvedbo cupra, ki bo z nekaj večjo močjo »okoli 300 konjev« priprav­ljena februarja, lahko tudi kot karavan in s štirikolesnim pogonom. Še naprej je v ponudbi terensko-karavanska izvedba x-perience. Ob tem omenimo, da se je doslej pri nas več kot polovica kupcev leona odločila za karavanski ST, dobrih štirideset odstotkov za petvratno kombilimuzino, trivratna izvedba je imela komaj kakega kupca. Prenovljeni leon naj bi k nam zapeljal v začetku prihodnjega leta, cene še niso znane, se pa utegne zgoditi, da bodo ob nekaj bogatejših opremskih paketih rahlo višje kot doslej. Seatovo ponudbo bo prihod­nje leto obogatila še povsem nova ibiza in proti koncu leta prvič tudi manjši športni terenec arona.