Preizkusili smo: Škoda octavia combi RS 2.0 TDI 4x4 DSG

Test: Poskočna češka lepotica atraktivnega videza, za piko na i je štirikolesni pogon.

Objavljeno
27. januar 2017 19.13
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Kmalu bo na slovenske ceste zapeljala prenovljena škoda octavia, zato je to verjetno zadnja priložnost, da si še enkrat ogledamo aktualno octavio combi – tokrat v različici RS. Njena strupeno zelena barva, rdeče zavorne čeljusti in atraktivna 19-palčna aluminijasta platišča so obetala športno doživetje – vsaj na pogled.

Pozneje smo bili presenečeni, ko so se za avtomobilom – najbrž zaradi opazne barve – obračale glave. Tudi njena notranjost je podrejena športnosti – prirezan športni volan je spodaj odet v perforirano usnje in zašit z rdečo nitjo, sedeži so odeti v usnje, spred­nja sta tudi ogrevana in športno školjkasta z dobrim oprijemom. Kljub enovitemu hrbtišču in fiksnemu vzglavniku sem v njih dobro sedel. Udobje vožnje je malo kalilo trše blaženje, a zaradi njega je bila lega na cesti dobra in krmiljenje natančno.

Pod motornim pokrovom ima testna octavia 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z največ 135 kilovati. Njegova moč se prenaša prek šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko DSG na vsa štiri kolesa. Brez dvoma je štirikolesni pogon tisti, ki da piko na i nevtralni legi vozila pri zelo dinamični vožnji, in seveda koristi tudi v zimskih razmerah. Šele v športnem voznem programu, ko postaneta tako motor kot menjalnik odzivnejša, pa octavia pokaže svoje prave RS-gene. Pohvalim lahko tudi delovanje radarskega tempomata, ki zna ustaviti avtomobil, le na koncu vseeno zahteva od nas, da pritisnemo zavorni pedal. Prav tako dobro deluje doplačljivi asistent za vozni pas, ki po potrebi poseže v krmiljenje. Kot uporabno dodatno opremo naj omenim še 220-voltno elekt­rično vtičnico, na katero lahko priključimo prenosni računalnik oziroma kateri drug električni porabnik do 150 vatov.

Za karavansko izvedbo škode octavie sem že večkrat zapisal, da za vloženi denar ponuja veliko udobja, kakovostno izdelavo in prostoren prtljažnik. Testna je bila izdatno opremljena – multimedijska naprava z navigacijo, alarmna naprava, električno odpiranje prtljažnika, pametni ključ za zagon motorja, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, brezžična dostopna točka za internet z režo za SIM-kartico in podporo omrežju LTE, vzvratna kamera, samodejno zatemnjevanje zunanjih ogledal – in je razvajala voznika in potnike na vsakem koraku. Žal je to krepko dvignilo ceno – testni avtomobil namreč stane kar 41.456 evrov, brez dodatne opreme pa bi za škodo RS s štirikolesnim pogonom plačali 32.424 evrov. Za primerjavo: osnovna različica octavia combi family z 1,2-litrskim bencinskim motorjem stane 16.505 evrov.