Škoda superb combi: prostornost in eleganca

Novinec ima v vseh ozirih več prostora kot predhodnik – večja medosna razdalja in širši koloteki pomenijo prostornejšo notranjost.

Objavljeno
10. julij 2015 15.53
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
Tako kot pri predhodni generaciji sta tudi pri novi glavna aduta karavanskega superba, uradno ga imenujejo combi, prostorna notranjost in ogromen prtljažni prostor. Zanj pravijo, da je s 1950 litri (ob podrtih zadnjih sedežih) največji v tem segmentu vozil. Ni pa nepomembno, da je tudi dobro videti.

Prvi vtisi o superbu combi so spodbudni in glede na privlačno ceno – na slovenskem trgu bo na voljo že za dobrih 22.800 evrov – sem prepričan, da bo našel kupce tudi pri nas; do konca leta naj bi v Sloveniji novega lastnika našlo kar 600 karavanskih superbov. Avtomobil je elegantnih potez in za moj okus lepši od konkurence, tudi koncernske, ki je običajno še malce dražja.

Novinec ima v vseh ozirih več prostora kot predhodnik – večja medosna razdalja in širši koloteki pomenijo prostornejšo notranjost. Vozniku in sovozniku je v novi generaciji na voljo 39 mm večja komolčna širina kot doslej. Tudi zadaj je prostora ogromno in potniki se zagotovo ne bodo pritoževali, da se počutijo utesnjeno. Večji je tudi prtljažni prostor, in sicer za 27 litrov, tako da zdaj meri 660 litrov. Ko podremo sedeže s pomočjo vzvoda v prtljažniku, se ta poveča na 1950 litrov. Brez doplačljivega dvojnega dna se ob zlaganju sedežev naredi »stopnička«, zaradi katere dno prtljažnika ni ravno.

Novemu superbu so dodelili tudi vrsto novih asistenčnih sistemov, ki jih običajno srečamo v višjih avtomobilskih razredih. Med drugimi je to aktivni tempomat, ki podpira tudi vožnjo v zastojih (traffic jam assist), sistem za varno ustavljanje vozila v primeru voznikove neodzivnosti (emergency assist), če naštejemo le najbolj zanimive. Prav tako oba superba v Škodino ponudbo uvajata dinamično uravnavanje podvozja (DCC). Sicer pa so pri Škodi veliko dali na varnost, zato že v serijski opremi najdemo 9 zračnih blazin, sistem front assist, ki združuje nadzor varnostne razdalje in mestno funkcijo samodejnega zaviranja v sili (pod 30 km/h), sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti, sistem s funkcijo prednapetja prednjih varnostnih pasov s samodejnim zapiranjem stranskih stekel in strešnega okna v primeru nevarnosti nesreče.

Multimedijski sistemi najnovejše generacije se s povezavo smart link samodejno povežejo z vsemi uveljavljenimi pametnimi telefoni. Z opcijskim dostopom do interneta velikih hitrosti pa se avtomobil spremeni v dostopno točko na kolesih. Prav tako proti doplačilu je na voljo sistem, ki poveže avtomobil z mobilno Škodino aplikacijo, s katero, denimo, lahko posnamemo parametre naše vožnje.

Pogonski agregati so novi in vsi izpolnjujejo emisijski standard evro6 in so po besedah Škodinih inženirjev do 20 odstotkov močnejši kot pri predhodniku in obenem do 30 odstotkov varčnejši. Kupci bodo lahko izbirali med štirimi turbobencinskimi TSI-motorji (92, 110, 132 in 162 kW) in tremi turbodizelskimi TDI-motorji (88, 110 in 140 kW). Najmočnejša bencinca in dizla bomo lahko dobili tudi s štirikolesnim pogonom. Serijski menjalnik je 6-stopenjski ročni, doplačljiva sta 6- oziroma 7-stopenjski samodejni DSG-menjalnik z dvema sklopkama – izjema je najšibkejši bencinec.

Novi superb combi bo na naš trg prišel predvidoma oktobra, cena vstopne bencinske različice 1.4 TSI active bo 22.803 evre, dizelska 1.6 TDI active pa bo stala 24.909 evrov. Poleg opremske ravni active bodo na voljo še opreme ambition, style in L&K. V primerjavi z limuzino je karavan 1200 evrov dražji, pri Porsche Slovenija pa menijo, da se bo 65 odstotkov kupcev superba odločilo prav za karavansko različico.