Slog kodo tudi za mazdo CX-3

Privlačen, a ne najcenejši mini križanec

Objavljeno
12. junij 2015 16.09
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Mali športni terenci so še kar naprej hit in v tem delu trga »moraš« imeti svojega predstavnika. Tako je tudi Mazda predstavila SUV majhnih mer, ki je pripravljen v duhu njihovega oblikovalskega sloga kodo. Mazda CX-3 ni najcenejši mali športni terenec, a to ne pomeni, da ne bo zanimiva.

V drobovju novinca je res dovolj stvari, ki jih poznamo iz mazde2, a vendarle CX-3 ni zgolj malo privzdignjen klon, temveč čisto svoj manjši SUV. V dolžino meri 428 cm, s katerekoli strani ga opazujemo, so linije dovršene, nobene okornosti, plastične obrobe mu dajejo ravno pravšnji poudarek. Avtomobil se zdi nekako pokončen, a s 15,5 cm ni močno dvignjen od tal. Sedi se v njem malo višje, ni pa to zelo izrazito.

Armaturna plošča je že znana iz »dvojke« in v tem ni nič slabega, dobro je pregledna, preprosto uporabna in primerno izdelana, seveda pa na skupni vtis vpliva tudi oprema. Zadaj dva potujeta še kar solidno, o prtljažniku pa ne boste pripovedovali epskih zgodb. Motorna paleta ni prav velika, ponudba obsega dva motorja. Dvolitrski atmosferski bencinski štirivaljnik je v različici z močjo 88 kW (G120) združen s sprednjim pogonom, v močnejši z močjo 110 kW (G150) pa ima štirikolesnega. Turbodizelski motor z 1,5 litra prostornine in močjo 77 kW (D105) je na izbiro z enim ali drugim načinom pogona. Tako kot na prvih kilometrih je tudi na domači predstavitvi CX-3 dajal vtis dobre lege na cesti, več voženj pa bo potrebnih za preverjanje navedb o ugodni porabi goriva – povprečne tovarniške vrednosti segajo od 5,9 do 6,4 litra pri bencinskih motorjih in od 4,0 do 5,2 litra pri dizlu.

 

Cena mazde CX-3 se začenja pri 15.500 evrih, kolikor stane šibkejša od dveh bencinskih različic z vstopno opremo in s sprednjim pogonom. Štirikolesni pogon je dosegljiv le pri močnejšem bencinskem motorju in drugi najboljši opremi, kar znese 22 tisočakov, če ima samodejni menjalnik, še 1800 evrov več. Recimo, da za približno 24 tisoč evrov, kar sicer ni malo denarja, v paketu revolution top dobite zelo dobro opremljen avtomobil, med drugim z obsežnim paketom asistenčnih dodatkov, ki ima tudi radarski tempomat. Na dizelski strani se cene začenjajo pri 19 tisoč evrih za dvokolesni pogon, s štirikolesnim se povzpnejo na 23.600 evrov, znova gre tu že za kar visoko opremo, najdražja izvedba pa stane 27 tisočakov. Primerjave so delne in približne, a kljub temu: mazda CX-3 je opazno dražja od mazde2, približno toliko kot za CX-3 plačate za mazdo3.

Pri Mazdi predvidevajo, da bo letos pri nas prodanih okoli 4500 malih športnih terencev, njihov novi adut – na Japonskem je zasedel proizvodne zmogljivosti sicer neprimerljivega enoprostorca mazda5, ki so ga umaknili iz ponudbe – pa naj bi v pol leta osvojil 200 kupcev, 60 odstotkov se jih bo verjetno odločilo za bencinski motor, četrtina pa za štirikolesni pogon.