Športne študije, v katere se zazreš vsaj dvakrat

Različne lepe linije, različni zmogljivi pogoni, različne možnosti za proizvodnjo

Objavljeno
11. marec 2016 14.12
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Pravijo, da je športne avtomobile najlažje pripraviti atraktivno. Morda je nekaj resnice v tem, kajti med koncepti, ki so letos na ogled na razstavi v Ženevi, so prav ti najbolj privlačni. Videti je še marsikaj drugega, a prav ideje bodočih hitrih avtomobilov se zdijo slogovno najbolj izpiljene. Niso pa vsi zamišljeni po istem kopitu, vsak od teh, ki jih predstavljamo, ima svoj tip pogona.

Morda je hotela Citroënova že nekaj časa samostojna znamka DS svoj razstavni prostor z njim narediti predvsem bolj atraktiven, a nekako se zdi, da avtomobil z imenom DS E-tense ni bil le enkraten izdelek. Mimo strupeno zelenega električnega športnika nihče ni šel hitro. Dvosedežnik s 4,7 metra dolžine in le 1,3 metra višine ima samonosno karoserijo, izdelano iz ogljikovih vlaken, pogon je električni, deluje pa kot mogoči tekmec Audijevemu R8 e-tronu, ko bo prišel v proiz­vodnjo. Dva električna motorja poganjata zadnji kolesi, skupna moč 295 kW (402 KM) pa naj bi zadoščala za pospešek z mesta do hitrosti 100 km

h v 4,5 sekunde. Akumulatorji v dnu vozila imajo zmogljivost 53 kWh, govorijo o dosegu okoli 300 km, nič pa o tem, kako in kje naj bi se polnil. Ko ga bodo uvrstili v proizvodnjo – pri Citroënu so nam sicer zatrdili, da že letos poleti –, mu bodo morda le dodali zadnje okno. Tokrat ga je nadomeščala kamera, ki je zrcalno sliko posredovala na zaslon v kabini.

Niso ga pokazali prvič, a mnogi novinarji smo ga v Ženevi prvič doživeli v živo in nisem bil edini, na kogar je vsaj s svojo zunanjo pojavo naredil izjemen vtis. Gre za koncept mazda RX-vision, s katerim ta japonska znamka nadaljuje na visoki ravni oblikovanja, ki jo je pred petimi leti zastavila s konceptom shinari. Tokratni avtomobil je seveda športnik, le kot tak je lahko tako zelo nizek in ima »neskončno« dolg motorni pokrov, po drugi strani je njegova podoba čista, tekoča, v ničemer ni pretirano agresiven, kakor se rado zgodi pri takšnih izdelkih. RX je pri Mazdi kratica za njen prepoznavni znak – rotacijski motor, ki so ga negovali v več športnih modelih. Trenutno ga nimajo v ponudbi in njegove prihodnosti ne komentirajo, a študija le namiguje, da ga niso pozabili.

Opel se je v Ženevi postavil z atraktivnim konceptom majhnega, nizkega športnega avtomobila, ki mu pravijo GT concept. Majhen je tudi spredaj vgrajeni litrski turbobencinski motor z močjo 107 kW (145 KM) in navorom 205 Nm, kar pa se prek šeststopenjskega menjalnika z obvolanskima ročicama prenaša na zadnji kolesi. Avtomobil je lahek, tehta manj kot tono. V tej obliki v Oplu z njim nimajo proizvodnih načrtov, je pa mogoče dodati, da so v živo od vsega največji vtis pustila velika vrata s stranskimi stekli, ki se povsem gladko, brez opaznega prehoda, nadaljujejo v karoserijsko površino.

Ob koncu ne moremo mimo slavne oblikovalske hiše, ki ima v Ženevi vselej pomembno vlogo. Italijanom iz studia Pininfarina, tudi potem ko je njihov novi last­nik postala indijska Mahindra, ni zmanjkalo navdiha. Tokrat so predstavili zamisel superšportnika s pogonom na gorivne celice in vodik, ki nosi ime H2 speed. Tak­šen pogon so imeli doslej predvsem avtomobili, ki so zamišljeni kot varčni (toyota mirai, hyundai IX35, honda FCV), tokrat pa je govor o zelo velikih zmogljivostih. Pogonski sklop je priskrbelo francosko-švicarsko podjetje Green­GT. Vodik je shran­jen v dveh posodah pod tlakom 700 barov, gorivne celice ustvarjajo energijo za dva električna motorja s skupno močjo 369 kW (502 KM), ki poganjata zadnji kolesi, avtomobil pa z mesta do hitrosti 100 km/h poženeta v 3,4 sekunde. Obeti za proizvodnjo: Pininfarina pravi, da je H2 speed na polovici poti med dirkalnim prototipom in proizvodnim super­avtom. Karkoli že to pomeni.