Športni terenec in gran turismo

BMW vozi na trg tretji rod modela X3 in naslednika serije 5 GT, ki se zdaj imenuje 6 GT.

Objavljeno
17. november 2017 18.10
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
BMW-jeva modelska paleta je raznovrstna. Karkoli si kdo misli o tem, je dejstvo, da tudi pri njih športni terenci postajajo vse pomembnejši. Tako je morda glavna letošnja novost popolnoma novi SUV X3, medtem ko je bolj nišna modelska izpeljanka serije 6 gran turismo (GT).

BMW X3 je pripravljen tretjič in v modelski paleti znamke ima nedvomno veliko vlogo. Doslej so jih prodali več kot 1,5 milijona, kar nekaj iz obeh dosedanjih izvedb jih videvamo tudi na naših cestah. Tretja generacija se oblikovno sicer ne razlikuje tako močno od druge, kot se je ta od prve, a drugačen novi X3 vendarle je. Gre za skupek sprememb, ki niso radikalne – česa takšnega BMW-jeve stranke verjetno nočejo –, pa naj gre za drugačno obliko sprednjih in zadnjih luči, višji ledvički na sprednji maski; meglenki s svetečimi diodami, vselej ločeni izpušni cevi itn. Avtomobil kot celota navzven deluje športneje, posebno je takšen občutek, ko ga pogledamo z zadnje strani, tudi stranska linija je rahlo bolj usločena, količnik zračnega upora so opazno izboljšali na 0,29. X3 ni pretirano zrasel, s 471 cm je za 5 cm daljši od predhodnika, kot zanimivost pa dodajmo, da je to že več, kot je v dolžino meril X5 prve generacije. Armaturna plošča je seveda pripravljena na novo, je v slogu še zelo nove serije 5,večfunkcijski zaslon je postavljen drugače, omogoča upravljanje s kretnjami, merilniki za volanom so digitalni. Kabina je bolje zvočno zatesnjena. Nekaj več je prostora za potnike zadaj, kjer pač že doslej ni bilo ravno tesno, ohranjajo pohvalno delitev zadnje klopi v razmerju 40/20/40. Prtljažnik tako kot doslej meri 550 litrov.

Še izboljšali so podvozje, pravijo, da je razporeditev mase zdaj idealna, po polovico na vsako premo. Uvodoma bo ponudba motorjev, med katerimi ni posebnih novosti, obsegala tri bencinske in dve dizelski različici, z največjo močjo od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM); v vseh primerih je menjalnik samodejni z osmimi stopnjami, pogon pa prilagodljivi štirikolesni, oddaljenost od tal 20 cm, kar je za slabe podlage prav tako ugodno. O samo zadnjem pogonu, ki je bil dosegljiv v prejšnji izvedbi, vsaj za zdaj ne govorijo, je pa uradno potrjeno, da bo leta 2020 X3 pripravljen tudi kot baterijski električni avtomobil, videli bomo, če tudi kot priključni hibrid. Uvodoma pa bo torej gnan na klasični način, po cenah, ki nizko nizke. Vstopni bencinski X3 xdrive 20i stane 50 tisoč evrov, začetni dizelski predstavnik xdrive 20d pa 51 tisoč evrov, kar je več kot v prejšnji generaciji, pri zastopniku dodajajo, da je bolje opremljen. Z boljšimi motorji ali različnimi dodatki gre lahko cena še izdatno navzgor. Ob vsem povedanem se po svoje postavlja vprašanje, kakšna bo poslej vloga modela X5.

Drugi novinec iz Münchna nosi ime BMW serije 6 GT in je naslednik modela z oznako 5 GT. Slednji je bil ena od izvedb prejšnje serije 5, ki se na trgu ni uveljavila, morda prav zaradi njenega zadnjega dela. Šestica gran turismo je precej bolj všečna, elegantnejša, strešna linija deluje zelo kupejevsko. A tudi v tem primeru velja, da gre v bistvu za kombilimuzino, pri kateri se peta, prtljažna vrata dvignejo visoko in se pred nami popolnoma odpre prtljažnik, ki je s poravnanim dnom še bolj preprosto dostopen, hkrati pa večji kot prej, v osnovi meri kar 610 litrov. Zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 40/20/40, se prav tako lahko podre v povsem ravno dno. Če je postavljena, na njej zelo udobno sedita dva potnika, naslonjala se električno nastavljajo. Medosna razdalja namreč meri več kot tri metre, avtomobil pa je dolg kar 509 cm in že pogleduje proti največji seriji 7. Da je v tem modelu, ki je sicer v sprednjem delu kabine zelo podoben tistemu, kar poznamo iz serije 5, marsikaj podrejeno udobju, priča serijsko zračno vzmetenje zadnje preme, po drugi strani ima na prtljažnih vratih spojler za boljšo lego, ki se samodejno dvigne pri hitrosti 120 km/h. Pogon je v osnovi zadnji, lahko pa tudi štirikolesni. Seveda je GT 6 cenovno postavljen še višje kot X3. Z vstopnim štirivaljnim bencinskim motorjem – 630i gran turismo stane 67 tisočakov, dizelska različica ima vselej šestvaljnik in jo cenijo na najmanj 74 tisoč evrov (630d gran turismo).