Kar zadeva zunanje mere, je dolžina enaka ostala (4,9 metra), a je za skoraj za deset centimetrov daljša medosna razdalja. Nižji je položaj sedenja, ob napredku pa se pri vsakem avtomobilu pričakuje tudi manjša masa. Oplu je to uspelo, zato nova insignia tehta 175 kilogramov manj pri limuzinski izvedbi in 200 kilogramov manj pri karavanski. Hkrati je zgledna velikost prtljažnika, saj znaša v limuzinski različici od 490 do 1450 litrov (enako kot do zdaj), v karavanski pa od 560 do 1665 litrov (130 litrov več kot v predhodnici).
A za mnoge je bolj kot zunanjost pomembna notranjost. V novi nemški limuzini ne manjka novosti. Materiali so prijetni na otip, lično oblikovani, predvsem sredinska konzola. Pred voznikom so digitalni prikazovalniki, kar poznamo že iz astre, del zgodovine pa so postali očitki, da imajo Oplovi avtomobili preveč gumbov, ki voznika samo zmedejo.
Kljub temu je zdaj malce nerodna uporaba klimatske naprave. Če želiš nastaviti območje delovanja (v noge, v telo, v prostor), se vse to prikaže tudi na zaslonu, a zato recimo voznik takrat ne more spremljati navigacijskih napotkov. Bolje bi bilo, če bi bili vsi podatki sočasno na deljenem zaslonu.
Zaradi daljše medosne razdalje je za potnike več prostora. V višini bokov je tako za 32 milimetrov dodatnega prostora, pri ramenih in kolenih za 25 milimetrov in pri glavi za 8 milimetrov. Nedvomno podatki, ki najbolj prijajo visokoraslim in zajetnejšim ljudem. Opel že dlje časa osrečuje kupce s kakovostnimi sedeži s certifikatom za zdrav hrbet. Zraven je tudi možnost za nastavitev bočne opore, masaže in prezračevanja.
Toda nobena fotografija ali napoved iz tovarne ne more predstaviti občutkov za volanom. Nova opel insignia se pri tem (verjetno zelo pomembnem) kriteriju počasi približuje premijskim znamkam. Skozi ovinke se pelje skoraj tako, kot med količki zavija ameriška smučarka Mikaela Shiffrin, gladko jadra tudi pri večji hitrosti na avtocesti. Prostor za napredek ostaja pri neposrednosti volana, saj se v prestižnejših tekmecih voznik počuti še bolj povezanega z avtomobilom.
Prvič ima insignia osemstopenjski samodejni menjalnik (pri najmočnejših izvedbah), podvozje pa je prilagodljivo (standard, sport, tour). Kljub temu bo imela večina primerkov šeststopenjski menjalnik, ročnega ali samodejnega, oba sta na prvih vožnjah zelo zadovoljila. Pri motorjih so na voljo živahni 1,5-litrski (103 kW/140 KM; 121 kW/165 HP) in dvolitrski bencinski motor (191 kW/260 KM) ter 1,6-litrski (81 kW/110 KM; 100 kW/136 HP) in dvolitrski dizelski motor (125 kW/170 KM). Štirikolesni pogon je na voljo v povezavi z obema najmočnejšima motorjema.
Velika Oplova obljuba je, da bodo kupcem ponudili tako rekoč vse sisteme za varnejšo in zabavnejšo vožnjo. Na mednarodni predstavitvi so najbolj ponosno opisovali prikazovalnik informacij na vetrobransko steklo (t. i. head-up display), da voznik pridobi vse nujne podatke, a ves čas gleda na cesto. Še bolj podrobno so predstavili nove LED-žaromete in njihove zmožnosti, da svetijo prilagojeno glede na ovire na cesti in naprej v ovinke, doseg dolgih luči pa je kar 400 metrov.
V prvi generaciji so pri nas prodali 4200 primerkov insignie (60 odstotkov karavana), zato si slovenski uvoznik veliko obeta tudi od nove izvedbe. Cene bodo znane v ponedeljek ob odprtju slovenskega avtomobilskega salona, prvi naročniki pa jih bodo lahko v Sloveniji vozili od konca junija.