Techrules ren - sanjski avtomobil bližnje prihodnosti?

 Hibridni Kitajec z vrhunskim italijanskim oblikovanjem.

Objavljeno
28. april 2017 16.47
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Tudi v svetu superšportnih avtomobilov ni nič več, kot je bilo. Starim mačkom, kot so Bugatti, Ferrari, Lamborghini, pa Koenigsegg, Pagani in še kateri, so se pridružili še Azijci. Posebno zanimiv primerek je ren, hibridni superavtomobil, ki je izdelek kitajskega raziskovalno-razvojnega podjetja Tech­rules s sedežem v Pekingu.

Na prvi pogled gre morda za še eno študijo, ki ne bo nikoli zapeljala na cesto. Ko pa vidimo, da sta obliko vozila zasnovala znana italijanska oblikovalca Giorgetto in Fabrizio Giugiaro in da večino avtomobila izdelajo v torinskem podjetju L.M. Gianetti, vse skupaj postane povsem realno.

Ren, kar po besedah ustanovitelja podjetja Techrules Williama Jina v tradicionalni kitajski kulturi pomeni prijaznost in humanost, je v marsičem svež izdelek, poln inovativnih rešitev, ki jih nameravajo v prihodnje uporabiti tudi v bolj množičnih vozilih. Potniška kletka je izdelana iz karbonskih vlaken, pri drugih delih karoserije so uporabili še aluminij in kakovostno jeklo. Posebnost renove karoserijske zasnove je, da je lahko eno-, dvo- ali trised. Voznik vedno sedi na sredini in uživa v položaju voznika formule 1. Sedežni konfiguraciji sledi tudi polikarbonatna »letalska« kabina oziroma dvižna streha, ki je lahko eno-, dvo- ali tridelna, spominja pa na pokrov, ki pokriva kokpit lovskega letala. Reminiscenco na lovsko letalo so namenoma nadaljevali tudi pri ureditvi notranjosti in armaturne plošče.

V resnici je superaerodinamična karoserija – dolžina 4,694, širina 2,048, višina 1,2 metra – le manjši del inovativnih rešitev, ki jih ponuja to vozilo; samoumevnih varnostnih oziroma asistenčnih sistemov niti ne omenjamo. Poleg podvozja, ki močno spominja na tisto pri dirkalniku formule 1, je zanimiv predvsem pogonski sklop. Zdaj pa pozor! Glede na kupčeve želje ima na zadnji osi lahko dva elektromotorja z močjo 320 kW (429 KM), dva dodatna sta lahko na sprednjih kolesih, kar poveča moč na 640 kW (858 KM), in če vam niti to ni dovolj, lahko dodajo še dva elektromotorja, se pravi petega in šestega, na zadnjih kolesih in tako dobite največjo moč 960 kW (1284 KM); seveda k trojnemu naboru elektromotorjev pripadajo tri različno močne baterije.

A to še ni vse. Če ste pozorno brali, smo uvodoma omenili, da je ren hibrid, torej ne zgolj električni avtomobil. Sicer so na ženevski predstavitvi napovedali tudi zgolj električno različico, a za zdaj ima ob, kot rečeno, treh različnih konfiguracijah elektromotorjev v zadku vedno še majhno turbino in generator, ki med vožnjo polni baterije. Zato renov pogonski sklop – in to je poleg denarnega vložka prispevek podjetja Techrules – nekoliko zapleteno imenujejo tehnologija TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle). Zanimivo je, da turbino (glede na pogonsko konfiguracijo sta tudi dve) lahko poganjajo tekoča ali plinska fosilna goriva. Doslej se je najbolje izkazalo dizel – preizkuse so v začetku leta opravljali na dirkališču v Monzi –, ki ga ren na 100 prevoženih kilometrov v povprečju porabi 7,5 litra; ima 80-litrsko posodo za gorivo. Če podatek primerjamo s porabo sanjskih »kolegov«, kot sta na primer lamborghini aventador s 16,9 l/100 km ali bugatti veyron s 24,9 l/100 km, je to več kot varčno in seveda do okolja prijazno. Je pa res, da nekaj manj kot 1,7 tone težki ren ne doseže tako izjemne največje hitrosti kot omenjena tekmeca. Njegova največja hitrost je »le« 320 km/h, zato pa bo bodoče lastnike razveseljeval s pospeškom, saj se izstreli z mesta do 100 km/h v poltretji sekundi – enako kot na primer veyron. O ceni še ne govorijo, a če ste potencialni kupec, vam bodo pri Techrules z veseljem povedali, koliko stane. Se pa ne smete obotavljati, saj bodo v letu 2018 izdelali le kakšnih deset primerkov.