Test: BMW S1000R

Veliko moči, veliko elektronike in malo prostora za napake

Objavljeno
08. avgust 2014 19.09
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Prepričan sem, da ni treba biti motorist, da bi se strinjali, da je 118 kW (160 KM) in 114 Nm navora (razmerje moči in mase znaša 1,29 kilograma na konjsko moč) za motocikel zadovoljiv paket moči. Za primerjavo, to je občutno več, kot je ima, na primer, novi BMW 4 gran coupe 418d, ki je dobrih 463 cm dolg avto s pospeškom od 0 do 100 km

h v 9,2 sekunde in največ­jo hitrostjo 213 km/h. Pri R 1000 S torej ne gre za moč, ki bi jo kdo v resnici potreboval, ampak za moč, ki jo je, če ste se v življenju tako odločili, pač treba imeti. Menda nekateri potem laže spijo, delajo in nasploh živijo. Drži torej, da imajo taki motorji neredko blagodejne učinke na zdravje in počutje. In ko smo že pri tem, ne smemo mimo sistema quickshifter, ki omogoča prestavljanje navzgor brez sklopke. Še posebno v visokih vrtljajih deluje sistem epsko brezhibno in sproža mešanico hormonov sreče in adrenalina.

Ker je moč smešno velika, še posebno za goli motocikel, s katerim se je zaradi močnega vetra neudobno peljati že 130 km

h, jo pomaga krotiti elektronika z zelo natančnimi čutili in refleksi, kar smo izdatno preizkusili tudi na mokri podlagi. V dežnem ali običajnem (suhem) programu sistem DTC prilagodi zdrs kolesa vozni podlagi. Programa dynamic in dynamic pro, ki sta na voljo za doplačilo, pa ponujata možnost komunikacije z nadzemeljskimi silami. Razlike v programih so velike, sistemi delujejo vrhunsko in omogočajo občutno bolj varno »pretiravanje«. Minimalistični kosi pokrival so sicer pričakovani, pa vendar, (pre)majhni ogledali sta bolj za okras, posodica za zavorno olje nad krmilom pa je videti kot ponesreči odložen in pozabljen jogurtov lonček.

S 1000 R je med vožnjo obvlad­ljiv kot otroški poganjalci, a kljub temu ne na enak način, kot to naredijo japonski mojstri cestnih borilnih veščin. BMW S1000 R zahteva pravega dedca, saj ga je treba držati na »trdo«. Tako kot mora biti, a je razlika med čvrsto nemško šolo in japonskim iskan­jem pravega razmerja med vsemi za natančno vož­njo pomembnimi komponentami več kot očit­na. Razprava o tem, katera pot je boljša, je povsem odveč, na srečo imamo dva koncepta in lahko izberemo tistega, ki nam bolj ustreza.

Osnovno opremljeni BMW S1000 R dobite za 12.150 evrov, z elektroniko in hitrim menjalnikom pa za dobrih 14.000 evrov. Priporočam polno opremljenega, elektronika in quickshifter sta vred­na vsakega evra.