Tokijska domišljija

Ko domači proizvajalci odprejo pot domišljiji

Objavljeno
28. oktober 2015 15.10
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

44. razstava avtomobilov v Tokiu, ki je bienalna prireditev, se ni izneverila dosedanji tradiciji - prireditev je kot vselej doslej usmerjena predvsem v prihodnost, pa naj bo to v smislu pogonskih sistemov ali načina uporabe avtomobilov, ki naj bi nekoč bolj vozili nas kot mi njih.

Kot vselej so v ospredju domači proizvajalci, kjer je predstavljenih kar nekaj avtomobilov s pogonom na gorivne celice in vodik, pa naj bo to v proizvodni ali pač koncpetni obliki. Honda neposredno odgovarja Toyoti in prvič v živo predstavlja model honda FCV, štirivratno limuzino, ki lahko pelje pet potnikov, sklad gorivnih celic pa ima prvič doslej nameščen v motornem prostoru. Proizvajalec trdi, da ima elektro motor dobre zmogljivosti in da lahko z enim napolnjenjem vodikove posode avtomobil prevozi celo do 700 km. Toyota je svojega tekmeca s tovrstnim pogonom, toyoto mirai, predstavila že nekaj nazaj, zdaj je gorivne celice  med drugim prikazala še v konceptu prestižne znamke Lexus - lexus LF-FC, kjer pa je pogon nekoliko drugačen, saj en električni motor žene zadnji kolesni par, spredaj pa sta električna motorja nameščena v obeh kolesih. Morda je ob tem morda dodati, da bi lahko oblika tega koncepta napovedala podobo njihove naslednje izvedbe največje in najbolj prestižne limuzine lexus LS.

Z gorivnimi celicami je gnan tudi Mercedesov koncept mercedes-benz vision tokyo, ki je vaja tako na temo pogona kot še bolj na temo zunanjega izgleda (neke vrste družinskega avtomobila), hkrati pa prinaša razmišljanje o notranji ureditvi vozila, ki bo vozilo samodejno. Samodejna vožnja je sploh ena glavnih tem zadnjih veliih avtomobilskih razstav, tokrat npr. omenimo japonski Nissan, ki je prikazal konceptno vozilo nissan IDS (kratica za intelligent driving system), ki je polno laserskih skenerjev, ima 360-stopinjsko kamero, radar in še polno druge elektronike, kar naj bi omogočilo, da lahko vozi povsem samodejno. Let 2020 naj bil nissani sposobni sami voziti tudi skozi bolj zapletena križišča in razlikovati luči na semaforjih in pred njimi vozečih avtomobilih. Nissan IDS je sicer električno vozilo z novim akumulatorjem, ki mu zagotavlja večji doseg in se tudi hitreje polni.

Domači proizvajalci na tokijski razstavi tehnologijo avtonomne vožnje predstavljajo tudi v izdelkih, ki so bolj kot avtomobilom podobni skuterjem in vozičkom za golf. Takšen primerek je tudi Hondin koncept honda wander stand, ki se lahko premika naprej, nazaj, diagonalno ali prečno, bolj kot za odprte ceste pa naj bi bil primeren za prevoz na bolj nadzorovanih območjih, za vožnje na vnaprej določene cilje. Med zelo posebne primerke razstave sodi študija flesby, ki jo je  predstavilo podjetje Toyoda Gosei, poleg izrazite majhnosti izstopa po tem, da je po zunanji strani skoraj povsem obdano z zračnimi blazinami, ki bi se sprožile, ko bi grozilo trčenje.

Prikazani pa so tudi športni avtomobili, študija Yamahe se imenuje yamaha sports ride concept in s svojim imenom namiguje, da bi bila vožnja z njim tako športna kot z njihovimi motocikli. Sports ride concept je sicer dvosedežnik manjših mer (3,9 metra). Podatkov o pogonu niso razkrili, a ker vozilo tehta le 750 kg, ima verjetno motor zelo kompaktnih mer. To je po dveh letih že drugi koncept, s katerim Yamaha kaže, da bi znala izdelovati tudi avtomobile.

Zelo poseben, a tudi tradicionalen je zagotovo tudi Mazdin konceptni model mazda RX-vision, nekakšna napoved oživitve atraktivnega športnega avtomobila z rotacijskim motorjem. Takšen motor in model je Mazda že imela, a ga je v zadnji generaciji leta 2012 umaknila iz proizvodnje. Pri novi izvedbi naj bi rešili vse težave, ki jih je imel doslej ta pogonski agregat, predvsem preveliko porabo goriva, izpuste in nezanesljivost delovanja. Konkretnejših podatkov o tem novem motorju za zdaj niso posredovali, njegov časovni prihod na trg naj bi bil odvisen tudi od zanimanja javnosti. Če bo v realnosti vsaj približno takšen, kot izgleda na prvih fotografijah, verjetno ne bo brez odziva.