Toyotin auris gleda ostreje

Prenova Toyotinega tekmeca v nižjem srednjem razredu

Objavljeno
12. junij 2015 15.01
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Prenova avtomobilskih modelov je vedno bolj ali manj predvidljiva. Ko avtomobil zapelje nekje v tretje leto generacije, ga snovalci oblikovno rahlo spremenijo, izboljšajo notranjost in vozno tehniko, ki ji včasih dodajo tudi kak nov agregat. Nekaj takšnega se je zdaj zgodilo s Toyotinim aurisom.

Po novem je auris spredaj oblikovan tako, da deluje bolj široko in postavno, kakor da je z drugačno masko, lučmi in s poudarjenimi odbijači ostreje na preži. Podobne oblikovne osvežitve so izvedli tudi zadaj, kjer so spremenili še luči, v katerih so bila stekla doslej v rdeči barvi, zdaj je spodnji pas bel. Spremenjena podoba ni slaba, je pa prinesla večjo dolžino – kombilimuzina se je podaljšala za dobrih 5 cm, na 433 cm, in karavan z imenom tou­ring sports za 3 cm, tako da meri 459,5 cm. Medosna razdalja ostaja enaka, tako tudi prostornost, ki je dodatni zunanji centimetri niso povečali.

V notranjosti so po pričakovanju izboljšali uporabljene materiale in njihove zaključke. To se najbolj opazi na zračnikih, ročicah kljuk in ročici menjalnika. Površina armaturne plošče je mehkejša. Za volanom je med analognima merilnikoma za vrtljaje in hitrost zdaj večfunkcijski zaslonček z visoko ločljivostjo v modri barvi. Seveda v sodobnih časih ne gre brez večjega zaslona na dotik na osrednjem delu armaturne plošče, ki je del srednjega in višjih opremskih paketov.

Auris ima izboljšan volanski sistem, popravkov za boljšo lego in tišje delovanje je bilo deležno tudi podvozje. Temu lahko načelno pritrdimo, je pa res, da so bile na prvih kilometrih ceste prijetno gladke in bo treba napredek preveriti na slovenskem luknjastem asfaltu.

Največ sprememb je pri pogonskih sklopih. Popolna novost je doslej najmanjši 1,2-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom in prisilnim polnjenjem. Gre za štirivaljnik z največjo močjo 85 kW in navorom 185 Nm v širokem območ­ju od 1550 do 4000 vrtljajev na minuto. V uporabi izstopa s prijetno zgodnjo odzivnostjo. Pri nas bo zamenjal dosedanji 1,6-litrski bencinski motor, medtem ko dobro znani 1,33-litrski ostaja v ponudbi. Pri dizelskih agregatih se je izboljšanemu 1,4-litrskemu D-4D (večji navor ima že pri nižjih vrtljajih) pridružil še 1,6-litrski D-4D, gre za BMW-jev izdelek z največjo močjo 82 kW ter navorom 270 Nm pri 1750 do 2250 vrtljajih na minuto. Zdi se smiselna izbira za pogoste daljše razdalje, v motorni paleti pa bo zamenjal dosedanji 2,0-litrski dizelski agregat. Seveda je še naprej v ponudbi hibridna različica, ki kombinira 1,8-litrski bencinski in električni motor, po tovarniških podatkih je za odtenek varčnejša kot doslej in je seveda najbolj zanimiva za voznike z veliko krajšimi mestnimi in primestnimi potmi.

Pri opremi je treba omeniti nov varnostni paket, ki vsebuje različne asistenčne sisteme: samodejno preklapljanje med zasenčenimi in dolgimi lučmi, prepoznavanje in prikazovanje prometnih znakov, samodejno zaviranje v sili ter opozorilnik na nehoteno menjavanje voznega pasu. Skoraj vse torej, le radarskega tempomata (še) ni v ponudbi.

Prenovljenega aurisa bodo pri nas začeli prodajati proti koncu junija. Cene so na približno dosedanji ravni. Pri vstopnem 1,33-litrskem bencincu se začenjajo pri 14.500 evrih in segajo tja do 22.000, kolikor stane nabjolje opremljena hibridna izvedba. Karavanski touring sports je za 850 evrov dražji. Kakor pravijo, bodo omenjeni paket asistenčnih sistemov ugodno ponudili za 440 evrov, pri hibridu pa bo del standardne opreme. Tako kot doslej pričakujejo, da bodo na leto prodali nekaj več kot 450 aurisov. Delež karavanske izvedbe touring sports je 60-odstoten, delež hibridnega pogona je doslej znašal 30 odstotkov, menijo pa, da se bo še okrepil.