Urus je super SUV

Predstavljamo: Niti Lamborghini se ni mogel upreti skušnjavi in zdaj ima športnega terenca.

Objavljeno
10. december 2017 07.00
Posodobljeno
10. december 2017 19.00

 

Včasih se je zdelo neverjetno, da bi proizvajalci športnih avtomobilov izdelovali kaj drugega kot ravno športne avtomobile. Takšne nizke, privite k cesti, da se ob vseh zmogljivostih čim bolje peljejo. Potem pa se je začelo.

Prvi je velike prodajne številke dosegel porsche cayenne, zdaj skupaj z njim manjši brat macan. O šport­nih terencih resno razmišljata Aston Martin in Ferrari, prav njegov bližnji italijanski tekmec Lamborghini pa je te dni predstavil svoj SUV z imenom urus, v katerem menda ni prav nič manj športnosti.

Nasprotno, pri Lamborghiniju pravijo, da je štirikolesno gnani urus prvi superšportni terenec, ki s svojim prisilno polnjenim štirilitrskim osemvaljnim bencinskim motorjem in moč­jo 650 konjev (478 kW) z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v le 3,6 sekunde, največja hitrost pa presega 300 km/h. Po drugi strani navajajo, da zmore s hitrosti 100 km/h ustaviti po zgolj 34 metrih. To mu omogočajo karbonsko-keramične zavore s koluti premera 440 in 370 mm.

Res je zverina, saj se vozi na kolesih velikosti vsaj 21 palcev, lahko so celo 23-palčna. Zaradi zračnega vzmetenja lahko znaša oddaljenost od tal od 16 do 24 cm, trdijo, da je po eni hudo sposoben na cesti, po drugi pa da se lahko vozi skoraj kjerkoli. Dolg je kar 511 cm, medosna razdalja znaša natanko tri metre, njegova masa pa se je kljub delni uporabi aluminija pri gradnji vzpela do 2,2 tone. Čeprav se morda ne zdi zelo pomembno, dodajmo, da ima lahko v drugi vrsti klop za tri ali dva samostojna sedeža, prt­ljažnik pa v osnovi meri 616 litrov.

»Urus je nekaj, česar še ni bilo videti na cestah,« je na predstavitvi menda dejal šef oblikovanja Lamborghinija, Nemec Mitja Borkert. Po njegovih besedah so navdih dobili pri dveh po svoje zelo značilnih nekdanjih modelih znamke, in sicer LM 002, ki je bil nekoč njihov prvi in zelo radikalni terenec (na trgu ni bil najbolj uspešen), ki je bil precej podoben hummerju, ter značilno ostro zašiljenem nizkem športniku countachu, ki so ga bolj uspešno prodajali v letih od 1970 do 1980.

Avtomobil, ki ga bodo strankam začeli dobavljati marca, bo menda pred plačilom davka stal dobrih 170 tisoč evrov, je pa za njegovo proizvodnjo namenjen na novo postavljen del obrata v Sant'Agati Bolognese. Dodatno naj bi zato zaposlili 500 ljudi. Lamborghini je lani izdelal 3500 avtomobilov, menda pričakujejo, da se bo z uvedbo urusa letna proizvodnja podvojila.

Kakor je znano, je Lamborghini že vrsto leta del koncerna Volkswagen, in tako je menda urus priprav­ljen na sorodni vozni osnovi kot bentley bentayga, porsche cayenne in audi Q7. Tako ne presenetijo besede Lamborginijevega šefa Stefana Domenicalija, da bo naslednji urusov pogon hibridni, in sicer da bo leta 2020 postal še priključni hibrid.