V Seatovi ibizi zdaj brnijo tudi trivaljniki

Prenovljeni španski tekmec z novimi motorji in posebno mobilno aplikacijo

Objavljeno
26. junij 2015 19.35
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih

Oblikovalci in inženirji v Martorellu, kraju nedaleč od Barcelone, kjer ima sedež Seat, so se odločili, da je čas za osvežitev njihovega uspešnega modela ibiza. Glavne novosti so novi motorji, izboljšano podvozje, možnosti povezljivosti in več individualizacije.

Ibizina družina še vedno obsega petvratno kombilimuzino, trivratno SC in karavansko ibizo ST. Zunaj razen dnevnih LED-luči in novih platišč ter barv ni večjih sprememb, so pa zato v notranjosti, kjer se lahko kupec ob naročilu vozila poigra z barvami dekorativnih elementov. Na novo je zasnovana armaturna plošča, ki je bolj usmerjena k vozniku, drugačen je volan, tudi z možnostjo upravljanja različnih funkcij. Malce pač zmoti, da smo upravljalno ploščo klimatske naprave že videli v enem od modelov iz koncerna Volkswagen, v katerega spada tudi Seat.

Med asistenčnimi sistemi zdaj najdemo v ibizi sistem za zaznavanje utrujenosti voznika in funkcijo večnaletnega zaviranja, ki po silovitem trčenju samodejno upočasni vozilo, s čimer razprši preostalo kinetično energijo. Če se ob tem trku sproži varnostna blazina, elektronski nadzor stabilnosti zavira vozilo in vključi smernike.

Zagotovo največ sprememb se je zgodilo pod motornim pokrovom, v ibizino motorizacijo so namreč vstopili trivaljniki. Bencinski imajo gibno prostornino enega litra, ki v atmosferski različici MPI razvije 55 kW moči, kot turbomotor ecoTSI pa 70 kW ali 81 kW. Njihova poraba je po tovarniških obljubah ugodna – šibkejši ecoTSI naj bi v povprečju porabil 4,2 l/100 km. Poleg trivaljnikov sta na voljo še dva bencinska štirivaljnika, 1.2 TSI s 66 kW in 1.4 TSI ACT, pri katerem je mogoč izklop dveh valjev. Najmočnejši štirivaljnik sicer razvije največjo moč 110 kW in 250 Nm. Dizelski agregati so vsi po vrsti trivaljni. Najšibkejši 1.4 TDI ecomotive razvije 55 kW in ima po tovarniških podatkih povprečno porabo 3,4 l/100 km. Tudi druga dva dizla z močjo 66 kW oz. 77 kW naj ne bi porabila več kot 3,8 l/100 km.

Druga pomembna novost v ibizi je povezljivostna rešitev seat full link, ki poleg tehnologije mirrorlink vključuje tudi funkcije storitev apple carplay in android auto. Uporabniki so lahko popolnoma osredotočeni na cesto in hkrati povezani z internetom, da lahko na zaslonu na dotik udobno in varno uporabljajo posamezne odobrene funkcije.

Seat se je s Samsungom dogovoril za sodelovanje pri razvoju inovativnih povezljivostnih rešitev in kot prvi korak v tem projektu bo v posebni različici seat ibiza connect v več kot 35 državah ponujal telefon samsung galaxy A3 s prednaloženo aplikacijo seat connect app.

Novost je ekskluzivna funkcija upravljanja s kretnjami. Aplikacija med drugim omogoča, da nam avto prebira (v izbranih jezikih, med katerimi še ni slovenskega) tvite in druga sporočila, ki jih prejmemo na mobilni telefon.

Zapišimo še, da lahko ibizo, za doplačilo seveda, opremimo s sistemom seat drive profile, ki omogoča dinamično nastavitev podvozja (DCC) z izbiro med dvema parametroma – udobnim ali športnim. Cene za petvratno ibizo se bodo na slovenskem trgu začele pri 12.240 evrih. Bodo pa kupci ob začetku prodaje deležni posebnega opremskega paketa fresh in dodatnih popustov – pri petvratni ibizi do največ 2428 evrov, odvisno od izvedbe in odločitve za financiranje. Karavanska ibiza ST bo po rednem ceniku dražja za 705 evrov, trivrat­na SC pa bo cenejša za 384 evrov.