Več kot le kombijevska različica Mercedesa razreda E

Udobni karavan Mercedesove visoke šole snovanja avtomobilov

Objavljeno
23. september 2016 15.00
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Hišna prodajna statistika govori, da je vsak tretji prodani E karavanski. Povpraševanje po tej različici legendarnega razreda E-ja je že od uvedbe zelo trdno in tudi v času hiper zanimanja za športne terence med tradicionalnimi kupci ni zaznati posebnega odklona. V novi izvedbi stavi na udobje, prostoren prtljažnik in visoko tehnologijo.

 

Ljubitelji dr. Gruberja zagotovo niste spregledali Martinove navezanosti na svoj stari mercedes E (W123). Je tudi ta njegova ljubezen splet naključij? Kje pa, naključja se morda zgodijo nad 1500 metri nadmorske višine, ko je vse dovoljeno, nižje in predvsem v nadaljevankah pa zelo redko. Mercedes W123 še zdaleč ni bil Mercedesov prvi karavan, je bil pa prvi z oznako T (touristik, transport) in z njim so pri hiši dokončno zabetonirali karavansko izpeljanko razreda E. Kakor pravijo v tovarni, so prioritete kupcev modela T zelo jasne, hočejo veliko udobja in prostornosti. Opazili so, da se je v zadnji in predzadnji izdaji modela T precej prejšnjih kupcev razreda S odločilo za karavansko izvedbo sicer manjšega E-ja, saj so z njim dobili dovolj prostoren prt­ljažnik za različne športne pripomočke, ohranili pa enako raven visokega potovalnega in bivalnega udobja. V vseh naštetih kategorijah je brezhibno temeljit tudi novi E karavan. V celoti sloni na odličnih izhodiščih novega razreda E, s katerim je znamka nedavno suvereno stopila med tistih nekaj tekmecev, ki v tem že tako visoko tekmovalnem razredu ponujajo najboljše od najboljšega. Karavanski E meri v dolžino 493,3 cm, 27 mm več kot prej. Za 65 mm se je povečala medosna razdalja, manjša pa sta previsa čez prednji in zadnji kolesi. Rezultat se v kabini jasno zazna, saj je v predelu kolen in komolcev še bolj prostorna.

Kljub daljšim meram pa je prtljažnik manjši kot predhodniku – 640 litrov pri postavljeni zadnji klopi in 1820 litrov pri zloženi. Morda tudi zaradi bolj privlačne podobe, saj je kljub povečanim zunanjim gabaritom novi karavanski E videti bolj kompakten kot predhodnik. Mehkejše sprednje poteze ter predvsem lepo spodviti boki in položno spuščanje strehe so dokaz odličnega oblikovalskega brušenja škatlaste karavanske oblike.

V kabini voznika pričaka enako okolje kot v limuzini. Zbirka visokokakovostnih materialov se pred voznikom in potniki zloži v natančno sestavljeno skulpturo, ki hkrati diši po starem in novem. Celo po prihodnjem, še posebno če pogledamo na velika zaslona pred voznikom. Karavanski E nasploh navdušuje z zbirko tehnoloških presežkov, med katerimi velja omeniti vsaj drive pilot (delno samodejno vožnjo), storitev concierge ter na primer odklepanje in zaklepanje ter avtonomno parkiranje s pametnim telefonom. Storitev concierge je nekakšna idealna poslovna sekretarka, ki je vozniku na voljo 24 ur na dan. Po pritisku na gumb i se oglasi operater in za vas uredi vse mogoče. Lahko na primer opravi nakup vstopnic za koncert, pomaga najti primerno restavracijo in rezervira mizo, spomni vas na pomembne datume, išče hotele, rezervira sobo … Karavanski E torej nadaljuje tradicijo odlične povezave med vrhunskim udobjem in praktično uporabnostjo velikega prtljažnika, oboje pa v novi obliki nadgradi še z visoko tehnologijo v službi varnosti in razvajanja. Prvi karavanski E-ji so že dobavljivi, dizelski z oznako 220 in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ima ceno 51.960 evrov, bencinska 200 in 250 s prav tako samodejnim menjalnikom pa staneta 51.220 in 52.850 evrov. Pozneje se jim bodo pridružili še drugi, med katerimi seveda ne bo manjkal AMG 43 4MATIC z 295 kW moči.