VisionC je postal novi Škodin superb

Največji Škodin model je v sodobnih časih pripavljen tretjič, poleg prostornosti poskuša prvič osvajati tudi z izgledom.

Objavljeno
20. februar 2015 17.04
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Ko je Škoda na eni lanskih razstav prikazala študijo visionC, smo se vprašali, koliko potez tega vabljivega koncepta se bo prelilo v novo največjo limuzino, razvito v  Škodinem središču v Mladi Boleslav. Zdaj, ko je škoda superb tretje generacije pred nami, lahko zapišemo, da deluje neprimerljivo bolje od predhodnice in se lahko kosa s kakim tekmecem od drugod in tudi iz koncerna. Superb in Škoda sta bila doslej predvsem sopomenki za prostornost in vrednost za plačani denar, a kot je bilo na premieri med drugim razumeti vodilne ljudi znamke, tudi glavnega oblikovalca Jozefa Kabana, so zdaj le poskušali vtisniti več čustev. »Različni so pogledi na lepoto, avtomobili pa se prodajajo po vsem svetu,« je med drugim rekel Kaban in s tem hotel reči, da moraš izdelek, v katerega si veliko vložil, tudi prodajati. Superb je v dveh sodobnih generacijah našel 700.000 kupcev, v tretji naj bi bil njegov tržni uspeh kar za četrtino boljši.

Kako so si ga zamislili, da bi bil zanimiv za različne vrste kupcev? Čeprav gre za nadpovprečno prostorno kombilimuzino, ima novi superb tudi kakšno privlačno kupejevsko potezo. Spredaj deluje bolj zašiljeno, z več robovi na motornem pokrovu, ostreje zarisanimi žarometi, zadaj so luči oblikovane v linijah velike črke C in v njih vedno svetijo diode. Te so lahko tudi spredaj, kjer so sicer standardne halogenske luči.

Superb letnika 2015 je s 486 centimetri za tri centimetre daljši kot doslej, povečala se je medosna razdalja, krajši je sprednji previs, avto je širši. V kabini, ki je bila že doslej nadpovprečno prostorna, to pomeni predvsem več prostora za ramena spredaj in zadaj ter 30 dodatnih litrov v prtljažniku, ki zdaj v osnovi meri 625 litrov. Tu je tudi sprememba, ki je niso preveč poudarjali: dosedanji twingate, možnost odpiranja prtljažnika kot pri limuzini ali kot pri kombilimuzini, ki se nam je zdela posrečena, so žal opustili. Po novem je na voljo le še zadnja možnost, se pa prtljažna vrata dvignejo zelo visoko. Kot opcijo bodo ponudili tudi način odpiranja, pri katerem zadostuje, da z nogo stopite pod prtljažnik. Če se zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 60/40 – ima še odprtino za daljše predmete, ne pa passatove možnosti 40/20/40 –, podre, je prostora res veliko (1760 litrov), zložljivo je tudi naslonjalo sovoznikovega sedeža.

Če že ni več twingata, pa so pripravili še kak dodatek v hišnem slogu simply clever, kot sta dežnika v obeh vratih ali različne rešitve, da manjši kosi prtljage ne drsijo po prtljažniku. Seveda je na novo urejena armaturna plošča, ki je elegantnejša kot prej, a še vedno ne posebno vznemirljiva. Tu je dokaj velik večfunkcijski zaslon na dotik, mogoča sta povezava s pametnimi telefoni in slikovni prikaz operacijskih sistemov android ali ios. Tablico si bodo potniki na zadnjih sedežih lahko namestili tudi v vzglavnika sprednjih sedežev ali na sredini zadnje klopi.

Motorji zdaj morajo ustrezati okoljskemu standardu evro 6, prihajajo iz koncerna VW. Vsi so štirivaljni in prisilno polnjeni, bencinci s prostornino od 1,4 do 2,0 litra, dizli od 1,6 do 2,0 litra; pri bencinskih v razponu moči od 92 do 162 kW in pri dizelskih od 88 do 140 kW. Vključili so tudi 1,4-litrskega turbobencinca z možnostjo izklapljanja valjev (ACT), v duhu downsizinga pa ni več velikega bencinskega šestvaljnika.

Ko smo vprašali, ali bo superb kdaj tudi priključni hibrid, te možnosti niso povsem izključili – da bo odvisno od morebitnega zanimanja kupcev za takšen pogon, ki ga v koncernu seveda imajo. Sicer pravijo, da so v avtomobilu, ki je lažji in bolj aerodinamičen, porabo zmanjšali do 30 odstotkov. Pri skoraj vseh agregatih bo poleg ročnega dosegljiv samodejni menjalnik z dvema sklopkama, pri nekaterih bo že uvodoma v ponudbi štirikolesni pogon.

Superb ima bogato ponudbo standardne ali opcijske varnostne opreme, od vedno vgrajenega samodejnega zaviranja v sili do doplačljivega radarskega tempomata. Pri udobju med drugim ponujajo panoramsko strešno okno, triobmočno klimatsko napravo, tudi pri vozni dinamiki je mogoče še kaj nadgraditi, na voljo je prilagodljiva nastavitev vzmetenja, ki ga sicer sestavljajo sprednji macphersnovi vzmetni nogi in zadnja prostorska prema.

Največja in verjetno tudi najboljša nova škoda, ki nastaja v tovarni v mestu Kvasiny bo kot kombilimuzina naprodaj od junija, cene naj bi bile znane v času bližajočega se ženevskega salona. Jeseni bo pripravljen še karavan.