Volkswagen gre v poletje s prenovljenim malčkom up!

Poleg novih barv in izboljšane povezljivosti je največja novost prej pogrešani turbinsko podprt motor.

Objavljeno
01. julij 2016 13.33
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Up! prihaja na trg s premišljeno osveženo karoserijo in kabino, ponuja številne nove stilske osebnostne prilagoditve in novo raven povezljivosti s pametnim telefonom. Tehnično gledano pa mu nov zmogljiv turbinsko podprt litrski trivaljnik daje povsem drugačno živ­ljenjsko moč.

Luči, barve, pametni telefon

Na avtomobilski lepotni kliniki med najbolj osnovne storitve sodi likanje gub okrog oči, se pravi pomlajevanje prednjih in zadnjih luči. Up!, ki je na trg zapeljal leta 2011, ima po tem posegu spredaj bolj gladko in ostro oblikovane luči z drznejšo in lepše vidno vgrajeno svetilno tehniko. Skupaj z lučmi je novo obliko dobil tudi velik prednji odbijač, ki je na obeh skrajnih koncih pridelal še bolj vpadljivo karakterno črto. Ta je taka kot pri drugih novih volkswagnih, vse skupaj pa jih zaznamuje tako kot Harryja Potterja strela na čelu. Spremenili so grafiko zadnjih luči, v veliki zunanji ogledali so urezali tanko luč smerokaza in na spodnji del zadnjega odbijača dodali več športne oblike. Ponujajo kar trinajst barv karoserije, tri barve strehe in številne nove dizajne lahkih platišč, kar prav tako osveži pogled na malčka.

Sicer pa je pomembnejša prednost zagotovo njegova dobro premišljena notranja arhitektura, ki na dolžini zgolj 3,6 metra ponuja prostornino, skoraj primerljivo s tisto v polu. V kabini so spremenili oblikovanje armaturne plošče, pripravili izbor desetih različnih grafik čelnega dela armature ter na volanski obroč dodali uprav­ljalna stikala. Posebno poglavje odpira na novo raven postavljena povezljivost, ki sloni na sistemu za preprosto in učinkovito povezovanje s pametnim telefonom. Tako se močno razširi in olajša upravljanje zdaj očitno že nujno potrebnih vozniško-potovalnih aplikacij, ki se na zaslonu mobilnega telefona prikažejo na tak način, da je njihova uporaba karseda nezahtevna in varna.

Po novem več moči

Na našem trgu bodo s prenovo upa iz prodaje umaknili najšibkejši motor, bencinski litrski trivaljnik s 44 kW (60 KM), ostaja pa srednje močni litrski trivaljnik s 55 kW (75 KM), ki se mu pridružuje še litrski trivaljnik TSI s 66 kW (90 KM). Novinca smo preskusili in prvi vtis je odličen. Turbina da upu moč in značaj, ki se zelo lepo ujame z opravljeno športno-mladostno prenovo. Po drugi strani pa tako motoriziran malček preseneti z zelo visoko ravnjo potovalnega udobja, izredno dobro zvočno zatesnitvijo motornega dela, v kabino se značilni zvok trivaljnika sliši občutno manj kot pri šibkejši različici, ter z zelo dobro zvočno izolacijo kabine. Slednje zagotavlja presenetljivo dobro raven udobja tudi pri veliki avtocestni hitrosti, pri kateri up! do zdaj ni blestel.

Prenova malega volkswagna je vsekakor take vrste, da mu bo zagotovo precej podaljšala prodajno življenje. Že prej privlačne mestno uporabne vsebine ponuja na nov in svež način, pod sprednji pokrov pa so mu stisnili motor, ki iz njega naredi še bolj raznovrstno uporaben avtomobil. Cenovne politike kljub temu niso bistveno spreminjali. Vstopna cena za izvedbo move up! znaša 9630 evrov, različica move up! z močnejšim, 66-kilovat­nim motorjem pa bo od avgusta naprej na voljo za 10.727 evrov.