Volkswagnov električni program

Elektrifikacija modelov up in golf.

Objavljeno
10. april 2015 16.40
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Le malo po BMW-ju in Renaultu je svoj električni program v Sloveniji uradno predstavila tudi znamka Volkswagen, ki to vrsto alternative ponuja kot različice znanih modelov, bodisi v strogo električni izvedbi bodisi kot priključni hibrid. Volkswagen se je pri svojem električnem programu odločil, da tovrstni pogon z ustreznimi prilagoditvami vgrajuje v modele iz serijske proizvodnje. Tako je pripravil električni izvedbi modelov up in golf, slednjega pa je uredil tudi kot priključni hibrid.

Volkswagen e-up je njegov najmanjši električni avtomobil, ki se od osnovnega modela loči po dnevnih lučeh s svetečimi diodami v obliki črke L, ima izboljšano aerodinamiko in manjši kotalni upor. Moč elektromotorja je 60 kW, zmogljivost litij-ionskega akumulatorja 18,7 kWh, funkcionalni doseg v vremensko prijaznejšem delu leta od 120 do 160 kilometrov, kadar je zelo mrzlo in način vožnje agresiven oziroma avto zelo obremenjen, pa se zmanjša na 80 do 120 kilometrov. E-golf se od običajnega dobro znanega golfa razlikuje po bolj zaprti maski in znova precej boljši aerodinamiki, ima močnejši električni motor (85 kW) in akumulator (24 kWh), funkcionalni doseg obeta od 140 do 160 km, znova velja, da je v ostrih vremenskih in voznih okoliščinah ustrezno manjši. Golf je poleg strogo električne izvedbe pripravljen tudi kot priključni hibrid, kar pomeni, da združuje 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski motor in električni agregat (skupna moč sistema je 150 kW), poleg tega se lahko polni na zunanjem omrežju. Če je akumulator (zmogljivost 8,7 kWh) napolnjen, zmore GTE nekaj deset kilometrov prevoziti samo na elektriko, lahko deluje kot hibrid, lahko pa v športnem programu elektrika pripomore predvsem k večji dinamiki vožnje. Skupni doseg modela GTE je zajeten, tudi če je kaj manj od 900 km, kot govori tovarna.

Cena električnega e-upa pri nas je 25 tisoč evrov; električno gnani e-golf stane 37 tisoč evrov, približno toliko tudi golf GTE kot priključni hibrid. To so polne cene, s subvencijami Eko sklada, ki so že dosegljive, pa je  ceno električnih upa in golfa moč znižati za pet tisoč evrov, golfa GTE pa za tri tisoč evrov. Volkswagen bo vse tri avtomobile prodajal z akumulatorjem vred, jamstvo na slednjega je osem let oziroma 160 tisoč prevoženih kilometrov. Serijsko je v opremi priključek combo, ki omogoča različne načine polnjenja. Kot pravijo tukajšnji predstavniki znamke, bodo na željo strank v sodelovanju s podjetjem Etrel pripravili domačo stensko polnilno postajo, ki bo nekoliko hitrejša od polnjenja na vtičnici in bo stala 780 evrov.

Za prva tri leta lastništva bodo kupcem brezplačno namenili še program car-net-e-remote, za upravljanje avtomobila prek pametnega telefona, kar med drugim zajema nastavljanje klimatske naprave na daljavo, dosegljivost podatkov o stanju akumulatorja in podobno. Tistim, ki bodo kupili njihov električni avto in bodo kdaj potrebovali klasično gnan avtomobil z večjim dosegom, bodo pri Europcaru omogočili najem s približno 20-odstotnim popustom.

Glede prodajnih načrtov so pri Porscheju Slovenija previdni, približna napoved je, da bi v enem letu lahko prodali blizu 30 primerkov vsakega od omenjenih modelov. Poleg opisane trojice bodo jeseni uvedli še z model passat GTE, torej večji avtomobil, ki bo prav tako pripravljen kot priključni hibrid. Najbolj radikalnega eko predstavnika XL1, ki je aerodinamičen in zelo lahek dvosedežni priključni hibrid, pa imajo v Sloveniji predvsem v demonstracijske namene.