Vtičnica pod štirimi krogi

Priključni hibrid audi A3 sportback e-tron stane 41.620 evrov, a dobite tri tisočake subvencije.

Objavljeno
10. junij 2015 18.08
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Skupina Volkswagen se pri alternativnih pogonih trenut­no najbolj usmerja na področ­je priključnih hibridov. Po VW golfu GTE tako prihaja na slovenski trg še tehnično sorodni, a malce bolj prefinjeni in pričakovano dražji audi A3 sportback e-tron.

Smisel Audijevega priključnega hibrida – združuje 1,4-litrski turbobencinski motor in električni agregat s skupno sistemsko močjo 150 kW – je v tem, da lahko avtomobil na kratke razdalje vozi samo na elektriko, lahko pa deluje kot hibrid, ki kombinira električni in bencinski pogon. Moč se prenaša na sprednji kolesi, za kar skrbi samodejni menjalnik S-tronic. Z elektriko si lahko pomagamo tudi za boljše pospeševanje, če pa je po drugi strani električni akumulator skoraj prazen, vendar imamo potrebo po vožnji na elektriko, ga lahko v enem od programov bencinski motor prek generatorja tudi napolni. Ne gre pozabiti, da govorimo o priključnem hibridu, saj lahko litij-ionski akumulator, ki ima zmogljivost 8,8 kWh, polnimo na zunanjem električnem omrežju, za kar potrebujemo, odvisno od načina, od dve do štiri ure. Priključek je sicer umetelno skrit pod znakom znamke v štirih krogih na maski avtomobila.

Podobno kot pri tehnično sorodnem volkswagnu golfu GTE je mogoče z napolnjenim akumulatorjem samo na elektriko prevoziti dobrih 30 kilometrov, kar utegne biti koristno za nekoga, ki večino dnevnih voženj opravi na kratke razdalje. Z bencinskim motorjem in hibridnim načinom delovanja je ob upoštevanju polne posode za gorivo doseg precej daljši, tudi če znaša manj od uradnih 940 kilomet­rov. Kombinirana vrednost porabe po evropskem merilnem ciklu sicer uradno znaša 1,5–1,7 l/100 km, a je ta merilni postopek še dlje od real­nega življenja kot pri klasičnem pogonu, zato ga je treba jemati z ustrezno rezervo.

Sicer pa je počutje v takem audiju A3 – kot priključni hibrid je vedno pripravljen v prostornejši petvratni izvedbi sportback – zelo dobro, z vsemi klasičnimi atributi te znamke, predvsem visoko kakovostjo materialov in natančno izdelavo. Izvedba e-tron ima nekaj posebnosti, tako je na primer na armaturni plošči za volanom namesto klasičnega prikaza motornih vrtljajev kazalec za merilnik moči, ki prikazuje način delovanja vozila. Prtljažnik je zaradi akumulatorja za približno 100 litrov manjši (280 litrov) kot v običajnem sportbacku; lahko pa zadnje sedeže podrete in dobite 1120 litrov prostora. Avtomobil je zaradi akumulatorja in podvojenega pogona tudi težji, tehta nekaj več kot 1,5 tone.

Audi A3 sportback e-tron prihaja k nam s precejšnjo zamudo, a vendarle: stane seveda bistveno več kot bencinski sportback, 41.620 evrov, je pa že v osnovi bolje oprem­ljen, prav tako je zanj mogoče pridobiti tri tisočake subvencije pri Eko skladu. Prodajali ga bodo le pri pooblaščenem trgovcu v Ljub­ljani, se pa pogon e-tron sčasoma obeta še v modelih audi Q5, Q7, R8 in poznejšem Q8.