VW passat alltrack kot elegantni vlečni konj

Robustni passat ponuja karavansko udobje in prevoz večjih tovorov s prikolico

Objavljeno
18. september 2015 15.51
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost

Volkswagnovi razvojniki so že leta 2012 pogledali čez ramo k Audijevim, ki so uspešno prodajali mednišne modele allroad. Pa so se tega lotili še oni in naredili robustnejšega štirikolesno gnanega karavanskega passata alltrack. Zdaj so pripravili njegovo drugo generacijo.

 

Novinec, ki ima gene prvega štirikolesno gnanega passata syncro iz leta 1984, zlahka vleče prikolice za čolne ali konje, z njim lahko premagujete tudi dolge razdalje in ste medtem povezani s svetom, če seveda hočete. Je karavan in športni terenec, ki ima od običajnega passata nekoliko drugače oblikovane odbijače in širši kolotek. Dobil je še nekatere druge »terenske« dodatke, kot so plastične obrobe blatnikov in – med drugim – plastična zaščita spodnjega dela motorja, ki tehta zgolj 5 kg; pri alltracku iz leta 2012 je tehtala kar 16 kg in je bila še kovinska. Za lažje premagovanje slabih terenov ima novi alltrack najmanjšo oddaljenost karoserije od tal 174 mm, kar je 27,5 mm višje kot pri predhodniku.

Počutje v potniški kabini seveda ni drugačno kot v passatih zadnje generacije, edina razlika je pač napis alltrack na sredinski konzoli. Prostora je povsod dovolj, tudi v prtljažniku, katerega prostornina znaša od 639 do 1769 litrov. Na njegovo dno so vgradili vzdolžno pomično polico, ki olajša potiskanje večjih kosov prtljage v (zaradi globine) precej dolg prtljažni del.

Passata alltrac so pripravili z enim bencinskim in tremi turbodizelskimi motorji. Bencinski TSI razvije moč 162 kW (220 KM), največji navor pa znaša 350 Nm. Vstopni TDI doseže moč 110 kW (150 KM) in navor 340 Nm, sledita pa še dve izvedbi z močjo 140 kW (190 KM) in navorom 400 Nm oziroma 176 kW (240 KM) in kar 500 Nm; sistem start-stop in regeneracija zavorne energije sodita v serijsko opremo. TDI z močjo 110 kW (150 KM) je na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, vse druge različice pa so serijsko opremljene s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DSG.

Štirikolesni pogon 4motion v običajnih razmerah poganja le sprednji kolesi, saj je tako zagotovljena manjša poraba goriva. Kadar je potrebno, pa se v delčku sekunde preusmeri brezstopenjski prenos še na zadnjo premo. Funkcijo vzdolžne zapore opravlja Haldexova sklopka, funkcijo prečnih zapor pa na vseh štirih kolesih elektronske zapore diferenciala (EDS), integrirane v elektronski stabilizacijski program (ESC).

Voznik ima (serijsko) na voljo kar šest voznih režimov: eco, comfort, normal, sport in individual, poleg tega pa še profil offroad. Ta vse relevantne vozne in asistenčne sisteme, podvozje ter krmiljenje motorja in menjalnika prilagodi tako, da so zagotovljene optimalne terenske zmogljivosti.

Kakor sem omenil uvodoma, je alltrack tudi odlično vlečno vozilo, saj na do 12-odstotnih vzponih zmore vleči do 2200 kg (prikolica z zavoro, priključena na električno pomično vlečno kljuko). Pri tem vsekakor priporočam doplačljivo pomoč za manevriranje s prikolico (trailer assist), ki med vzvratno vožnjo samodejno vrti volan in pomembno olajša manevriranje.

Seveda ne gre brez multimedijskih in asistenčnih sistemov. Serijski je sistem za nadzor prometa front assist, z mestno funkcijo zaviranja v sili in prepoznavanjem pešcev. Skratka, passat alltrack je zelo konkreten avtomobil, namenjen predvsem tistim, ki veliko časa preživijo v naravi, potrebujejo razmeroma veliko prostora in jih takšni in drugačni izzivi potegnejo tudi daleč od asfalta. Na slovenski trg bo novinec zapeljal konec oktobra, malo pred tem bodo znane tudi cene.