VW T-roc: Za rock'n'roll po mestu in deželi

T-roc je četrti Volkswagnov SUV, ki naj bi delal zmedo predvsem med kompaktnimi, se pravi manjšimi križanci.

Objavljeno
25. avgust 2017 13.31
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Nezadržno rastoči segment križancev je zvabil Volkswagen še v tako imenovani kompakt­ni razred. Na podlagi študije, ki so jo leta 2014 predstavili na ženevski avtomobilski razstavi, in na platformi MQB (VW polo, audi Q2, seat arona …) so zdaj za serijsko proizvodnjo pripravili T-roca, ki ga umeščajo pod malo večjega tiguana.

Gre za živahnega križanca, ki je namenjen vsem starostnim »raz­redom« in zato omogoča veliko personalizacijo. V osnovnih različicah bo T-roc dejanski križanec z nekoliko višjim sedenjem in zgolj sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom, v dražjih pa bo lahko imel še stalni štirikolesni pogon (4motion) in dvosklopčni samodejni menjalnik (7-DSG).

Novinec, ki je dolg 4234, širok 1819 in visok 1573 mm, deluje sveže in za volkswagna presenetljivo razgibano. Da hočejo pri T-rocu več živahnosti, ne nazadnje dokazuje tudi velika novost – no ja, vsaj za VW –, saj ga bodo večinoma izdelovali v dvobarvni kombinaciji, tako da bo streha v drugi barvi kot preostala karoserija. Kolikor smo se lahko prepričali na prvi (statični) predstavitvi, se je oblikovalcem odlično posrečil predvsem sprednji del, ki z ločenima dvojnima žarometoma in široko masko deluje že kar predrzno, a še vedno nezgrešljivo volkswagnovsko. Kakor je pojasnil glavni oblikovalec znamke Klaus Bischoff, se streha petsedežnika namenoma spogleduje s kupejevskimi linijami, ki naj bi opozarjale tudi na športno lahkotnost in okretnost; slednje dodatno poudarja zajetna kromasta letev, ki se pod strešnim robom pne od prvega stebrička pa vse do zadnjih luči. Terenske zmogljivosti pa naj bi nakazovale plastične obloge, ki varujejo predvsem spod­nji del karoserije. Zadek je bolj ali manj pričakovane oziroma že kar standardne oblike za takšna vozila, a vse prej kot dolgočasen; že v osnovni različici z LED-lučmi. O vsestranski uporabnosti, tako na ozkih mestnih ulicah kakor tudi na manj urejenih podlagah, naj bi hkrati pričalo na prvi pogled nekoliko nenavadno poimenovanje T-roc: veliki T se nanaša na sorodstveno vez z večjima in že dobro uveljavljenima Volkswagnovima SUV-oma touaregom in tiguanom, »roc« pa na mladostno živahnost in radoživost.

Kakor smo že navajeni, so veliko pozornosti namenili ureditvi pot­niškega dela in iz razmeroma skromnih zunanjih mer dobili zgledno prostornost za potnike in solidno velik prtljažnik s prostornino od 445 do kar 1290 litrov; zadnja klop je zložljiva v razmerju 40 : 60. V dražjih opremskih različicah vrata prtljažnika lahko odpira in zapira elektrika. Presenetljivo živahno je oblikovana tudi armaturna plošča, ki jo dodatno popestrijo obloge v barvi vozila. Sem pa opazil, da so bili novinarski kolegi, ko so sedli za volan, malo razočarani nad na dotik precej trdo plastiko.

Za vozilo z letnico 2018 se spodobi, da ima že v osnovni izvedbi kar nekaj varnostnih asistenčnih sistemov, kot so zaviranje v sili s funkcijo opozarjanja na pešce, samodejno zaviranje vozila po nesreči in funkcijo ohranjanja voznega pasu. Pri bogatejših paketih in za doplačilo je na voljo še deset drugih »pomočnikov«, od opozarjanja na vozilo v mrtvem kotu naprej.

Seveda, ali bolje rečeno še zlasti, ne bodo razočarani mlajši in vsi tisti, ki tudi v avtomobilu ne morejo biti nepovezani oziroma brez dostopa do interneta. T-roc bo lahko imel digitalni interaktivni kokpit. Z uporabo pametnega telefona in VW car neta bodo lahko dostopali do številnih storitev in aplikacij, med drugim bo v T-rocu na voljo paket »varnost in storitev«, ki poleg samodejnega obveščanja ob morebitni nesreči vključuje še pomoč oziroma svetovanje pri težavah med vožnjo.

Kot večji tiguan bo T-roc na voljo s šestimi turbomotorji, tremi bencinci (TSI) in tremi dizli (TDI) – obe vrsti bosta na voljo z moč­jo 85 kW (115 KM), 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM). Najšibkejša motorja sta namenjena zgolj prednjemu pogonu in ročnemu menjalniku, pri srednjih se bodo kupci lahko odločali tudi za samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, medtem ko bosta imela 190-konjska T-roca vedno sedemstopenjski DSG in štirikolesni pogon. O tem, da bo šlo za živahno vozilo z odličnimi voz­nimi lastnostmi, priča podatek, da bo na voljo tudi s prilagodljivim podvozjem (DCC) in progresivnim volanskim mehanizmom, sposojenim pri golfu GTI.

Na slovenski trg bo T-roc pripeljal novembra. Cene za naše kupce še niso znane. V Nemčiji bo vstopni model stal približno 20 tisoč evrov, cene v Sloveniji pa praviloma niso bistveno drugačne od nemških.