Začuti njeno moč

Rekordi so že od nekdaj pisali avtomobilsko zgodovino, predvsem tisti hitrostni so burili največ domišljije. In zanje si potreboval tudi surovo moč motorja.

Objavljeno
11. december 2017 10.14
Posodobljeno
11. december 2017 10.14

Delite svoj trenutek moči

S fotografijami prikažite trenutek, ko začutite moč, kot jo razumete sami: svojo lastno moč ali moč drugih, moč stvari ali moč vezi med ljudmi ... Javno jih objavite na Instagramu z oznako #FiestaMoč. Avtor fotografije, ki jo bo žirija izbrala za najboljšo, bo lahko izbrani konec tedna užival za volanom nove Fieste. Poleg tega bo dobil še priložnost za grajenje lastne moči: en mesec fitnes treninga z osebnim trenerjem in trimesečno karto za obisk vodene vadbe v centrih po Sloveniji.

Več na MojaFiesta.si/natecaj.

Pred stotimi leti se je motorna moč merila v le nekaj kilovatih, trimestna končna hitrost pa se je zdela težko dosegljiv rekord. A zmogljivosti avtomobilov in njihovih motorjev so se skozi čas izboljševale, kot ostala tehnika. Tudi Fordova Fiesta se je v svoji dobra štiri desetletja dolgi zgodovini razvijala in pridobivala - med drugim na moči. Še več, v svojih 41 letih obstoja je postala tudi aktivna športnica, ki se je udeleževala takšnih in drugačnih dirkaških preizkušenj. Športne gene, kot velja za vsa Fordova vozila, ima v svoji DNK tudi najnovejša generacija Fieste, še posebej športna različica ST-Line.

Surova moč

Zmogljivosti brez primere ponudi pravkar omenjena nova Ford Fiesta ST-Line, če jo žene že šestkrat nagrajeni Fordov 1,0-litrski bencinski trivaljnik EcoBoost v svoji najmočnejši izvedenki. Ta razvije 140 iskrivih konjskih moči oziroma 103 kilovate, ki poženejo novo Fiesto do končne hitrosti 202 km/h in ponudijo zavidljiv pospešek 9 sekund do 100 km/h. A to ni edina različica zmagovalnega pogonskega agregata - na voljo sta še različici s 100 KM in 125 KM.

Motor je opremljen z naprednimi tehnologijami, kot so visokotlačno direktno vbrizgavanje goriva, dvojno neodvisno krmiljenje ventilov in inovativna zasnova ročične gredi za vrhunsko prefinjeno delovanje trivaljnika. Surova moč Fiestinega trivaljnika se prenaša prek na novo razvitega 6-stopenjskega ročnega menjalnika z zmanjšanim trenjem. Z različico s 100 KM pa je za doplačilo na voljo tudi šeststopenjski samodejni menjalnik z obvolanskima prestavnima ročicama.

Močni v poslanstvu

Seveda pa to ni edini motor, ki naredi vožnjo s Fiesto zabavno. Tu je še zmogljiv in obenem zelo varčen 1,5-litrski dizelski motor TDCi, ki je na voljo v močnejši (120 KM) in šibkejši različici (85 KM). Zanj bi lahko rekli, da je motor s poslanstvom varovanja narave. Nadalje je tu še Fordov 1,1-litrski bencinski motor, ki si trivaljno arhitekturo deli z 1,0-litrskim EcoBoostom, na voljo pa je v izvedbi s 70 KM in 85 KM in ima novi 5-stopenjski ročni menjalnik.
Vse skupaj zaokroži še najboljša vozna dinamika v razredu, ki zagotavlja boljši oprijem, večjo zmogljivost pri ustavljanju in izboljšan občutek krmiljenja, vse to pa dopolnjuje boljšo kakovost in prefinjenost vožnje, saj so vse komponente skrbno optimizirane za udobje in maksimalno izkušnjo pri vožnji.

Moč oblike

Fiestina odlika je tudi njeno oblikovanje, ki je naravnost revolucionarno. Ko vstopiš v Fiesto, takoj spoznaš, da je njena notranjost osredotočena na uporabnika, pri čemer so njeni snovalci poseben poudarek namenili interakciji s pametnimi napravami in tabličnimi računalniki.

Navduši Fiestina ergonomija in kakovostni, na dotik mehki materiali, ki poskrbijo za občutek prestiža. Seveda nam tudi notranjost omogoča, da skoznjo izrazimo svojo osebnost. Med drugim lahko za armaturno ploščo ob instrumentih in na sovoznikovi strani ročaje na vratih in pokrov notranjega ogledala izberemo okrasne elemente v barvah Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue ali Chrome Copper.

Moč glasbe

Motorna moč ni edina, ki odlikuje novo Ford Fiesto. Ta je namreč lahko opremljena z novim zvočnim sistemom B&O Play, kjer dobita tako poslušanje glasbe kot solo prepevanje za volanom nove razsežnosti. Fiestin zvočni sistem s svojimi 675 W moči velja celo za najmočnejšega v razredu. Da bi nova Ford Fiesta postala vaša osebna koncertna dvorana, so inženirji porabili več kot eno leto. Tako v zvočnem laboratoriju kot v novi Fiesti so preposlušali več kot 5000 različnih glasbenih posnetkov, od Adele do Johanna Sebastiana Bacha, in poiskali najboljšo možno harmonijo.

To so dosegli s tehnološkimi rešitvami podjetja Harman, ki ima več kot sto let izkušenj na tem področju, desetimi strateško razporejenimi zvočniki in 9-kanalnim ojačevalnikom. Prvič ima Fiesta tudi zvočnik vgrajen v sredino armaturne plošče in 200 milimetrski nizkotonec v prtljažnem prostoru. Piko na i zvočnega sistema pa predstavlja Fordova multimedijska naprava SYNC 3, ki upravlja tako z zvočnim sistemom, kot tudi nekaterimi ostalimi funkcijami avtomobila.

Moč varnosti

Nova Ford Fiesta se odlično obnese tudi v kritičnih trenutkih, ki si jih v življenju želimo čim manj. Tako je Fiesta prvi avto v svojem segmentu v Evropi z opozorilom na prečni promet za vozilom, ki opozori voznike pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta, če se bližajo druga vozila. Funkcija je ena od skupno 15 Fiestinih asistenčnih tehnologij, med katerimi so tudi prilagodljivi tempomat, nastavljivi omejevalnik hitrosti, sistem informacij o mrtvih kotih, navedba razdalje, nadzor voznikove zbranosti, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, opozorilo na ohranjanje voznega pasu in opozorilo na nevarnost trčenja v oviro pred vozilom.

Fiesta je tudi prvi Ford z izboljšano različico pomoči za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev, ki lahko s pomočjo žarometov zazna osebe na ali ob cesti, preden prečkajo pot vozila. Sistem je zasnovan za zmanjšanje resnosti nekaterih čelnih trčenj, v katerih so udeležena vozila in pešci, ali pa pomaga vozniku, da se trčenju povsem izogne.

Moč dinamike

Fiesta je bila že od nekdaj znana kot zelo dinamičen avtomobil, ki ga je bilo v užitek voziti. Nova Fiesta samo še nadgrajuje vozno dinamiko predhodnic: zagotavlja boljši oprijem, večjo zmogljivost pri ustavljanju in izboljšan občutek krmiljenja. Vse našteto pa dopolnjuje boljšo kakovost in prefinjenost vožnje, saj so vse komponente skrbno optimizirane za udobje in maksimalno izkušnjo pri vožnji.

 

Fiestino podvozje nudi za 10 odstotkov boljši oprijem pri vožnji skozi ovinke, podpira pa ga tudi elektronski nadzor vektorjev navora, ki izboljša vozno izkušnjo z občutenim zaviranjem notranjih koles za boljši prenos sile na podlago in večjo stabilnost v ovinkih. Zavorne razdalje pri hitrosti 100 km/h so krajše za več kot osem odstotkov. Omenimo še, da so Fieste z motorji z več kot 100 'konji' opremljene s kolutnimi zadnjimi zavorami.

Delite svoj trenutek moči

S fotografijami prikažite trenutek, ko začutite moč, kot jo razumete sami: svojo lastno moč ali moč drugih, moč stvari ali moč vezi med ljudmi ... Javno jih objavite na Instagramu z oznako #FiestaMoč. Avtor fotografije, ki jo bo žirija izbrala za najboljšo, bo lahko izbrani konec tedna užival za volanom nove Fieste. Poleg tega bo dobil še priložnost za grajenje lastne moči: en mesec fitnes treninga z osebnim trenerjem in trimesečno karto za obisk vodene vadbe v centrih po Sloveniji. Več na MojaFiesta.si/natecaj.