Zanesljiva partnerica na cesti

V življenju je lepo, če smo obkroženi z ljudmi, na katere se lahko zanesemo. Nič manj pomemben pa ni zanesljiv avtomobil, ki nas vsakič pripelje do cilja.

pon, 27.11.2017, 14:06; spremenjen: 08:03
#FiestaZanesljivost: Na nekoga se moraš zanesti

Na koga ali kaj se v življenju najbolj zanesete? Fotografijo, ki prikazuje tistega ali tisto, na k(og)ar v življenju lahko najbolj računate, do 4. decembra javno objavite na instagramu pod oznako #FiestaZanesljivost. Morda prav vašo fotografijo pri Fordu nagradijo z vikendom za volanom nove Fieste in doživetjem, s pomočjo katerega boste postali resnično zanesljiv voznik: intenzivnim tečajem varne vožnje v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem. Več na MojaFiesta.si/natecaj.

Zgodovina avtomobilizma traja šele dobro stoletje, a je v tem času doživel ogromne spremembe. Prvi avtomobilisti so morali poleg vožnje obvladati tudi različna avtomehanična opravila, kajti takratni avtomobili so bili skozi današnje oči vse prej kot zanesljivi. Nič neobičajnega ni bilo, če je motor med vzponom na sloviti prelaz Ljubelj zakuhal in je bilo treba pot prekiniti. Prav tako pogosto so svojo dušo izpuščale pnevmatike. Da bi se takrat z avtomobilom brezskrbno podali recimo na ogled znamenite katedrale v slikovitem Kölnu, je bila misija nemogoče. Sodobni avtomobili so druga zgodba in so več tisočkrat zanesljivejši od svojih daljnih prednikov. Vzemimo za primer novo Ford Fiesto, ki kar vabi, da sedemo vanjo in odkrivamo širni svet.

Vrhunska kakovost 

Ne glede na to, katero od petih različic Fieste bomo izbrali, se bo ta izkazala za zanesljivo partnerico na cesti. Namreč, naslednja generacija Fieste prinaša novo raven kakovosti z izboljšano opremo, inovativnim pristopom in dovršenim oblikovanjem, vključno s Fiestino prvo panoramsko stekleno streho polne dolžine iz dveh ojačenih, zatemnjenih steklenih ploskev skoraj polne širine z možnostjo odpiranja. Inženirji so novi Fiesti namenili bolj togo strukturo karoserije, zmanjšali hrupnost in vibracije pogonskega sklopa, izboljšali izolacijo pogonskega sklopa in uporabili akustično vetrobransko steklo. Vse našteto prispeva k večjemu udobju in občutku vožnje s prestižnim avtom tako za voznika kot za sopotnike. Raven zvoka v notranjosti je najboljša v razredu, saj je zaznana raven hrupa s ceste 29,3 sona - metrična enota za glasnost - pri 100 km/h, kar je za sedem odstotkov bolje kot pri predhodnici.

Preizkušeni materiali

Ne le zunanjost, tudi notranjost je zasnovana iz najkakovostnejših materialov v avtomobilski panogi. Odličnost Fiestinih materialov ni le črka na papirju, ampak so jih tudi sami natančno preizkusili. Tako so denimo materiale za sedeže in talne obloge kot prve testirali v Fordovem izpopolnjenem laboratoriju za materiale v Duntonu v Veliki Britaniji. Sedežne opore so morale prestati 60.000 testnih ciklov, da je zagotovljena trpežnost. Obstojnost barv pri Fordu preverijo z »vremenometrom« in analizirajo s spektrometrom, saj ob izpostavljenosti ultravijolični svetlobi ne smejo zbledeti. Usnjeno oblazinjenje mora biti odporno proti politju kave in razbarvanju džinsa. Pri usnjenem volanskem obroču preverijo celo odpornost proti kremam in sredstvom za sončenje.

»Dodatno testiranje med proizvodnjo in po njej zagotavlja še višjo kakovost,« pravijo pri Fordu. Tako recimo nova tehnologija izdelave analizira frekvence zvoka med postopkom kovanja in lahko odkrije komponente, ki ne ustrezajo merilom kakovosti, še preden pridejo iz stiskalnice.

Poskrbljeno za varnost

Na novo Ford Fiesto se lahko zanesemo tudi v kritičnih trenutkih, ki si jih želimo čim manj. Fiestini sistemi za aktivno in pasivno varnost so dopolnjeni z obsežnim seznamom tehnologij za pomoč vozniku. Napredne asistenčne tehnologije podpirajo dve kameri, trije radarji in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki lahko kombinirano nadzirajo območje v krogu 360 stopinj okrog vozila in preverjajo cesto pred vozilom do razdalje 130 metrov. Fiesta je tudi prvi Ford z izboljšano različico pomoči za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev, ki lahko s pomočjo žarometov zazna osebe na ali ob cesti, preden prečkajo pot vozila. Sistem je zasnovan za zmanjšanje resnosti nekaterih čelnih trčenj, v katerih so udeležena vozila in pešci, oziroma pomaga vozniku, da se trčenju povsem izogne. Fiesta je prvi avto v svojem segmentu v Evropi z opozorilom na prečni promet za vozilom, ki nas pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta opozori, če se bližajo druga vozila. 

Sodobna tehnologija s petimi zvezdicami EuroNCAP

Pri snovanju Fieste so pri Fordu uporabili računalniške simulacije testnih trčenj celotnega vozila z novo napredno tehnologijo Finite Element Analysis, ki omogoča učinkovito optimizacijo varnostnih funkcij, od varnostnih blazin do ojačitve strukture karoserije. Rezultat neštetih simulacij je izboljšana čvrstost karoserije, drugačna oblika presekov vrat, ki dodatno ščiti potnike pri bočnih trčenjih, stranske varnostne blazine, zasnovane tako, da odmaknejo roko iz območja udarca, in še kaj bi lahko našteli.
Med inovativnimi varnostnimi funkcijami je tudi zaklep jezička varnostnega pasu - mehansko aktivirana naprava pomaga preprečiti odstopanje pasu v primeru trčenja, zato kolenska varnostna blazina za voznika ni potrebna. Da bolje zadržita potnike in pomagata preprečiti poškodbe zaradi varnostnega pasu, sta varnostna pasova zunanjih zadnjih sedežev zdaj opremljena z omejevalnikom obremenitve in zategovalnikom, kar je bilo prej na voljo samo za varnostne pasove sprednjih sedežev. Vse našteto je pripomoglo k odlični oceni na neodvisnem preizkusnem trčenju EuroNCAP, kjer je Fiesta dobila vseh pet možnih zvezdic.

 

Zaupanja vredno podvozje

Fiesta je bila že od nekdaj znana kot zelo dinamičen avtomobil, ki ga je bilo užitek voziti. Nova Fiesta samo še nadgrajuje vozno dinamiko predhodnic: zagotavlja boljši oprijem, večjo zmogljivost pri ustavljanju in izboljšan občutek krmiljenja. Vse našteto pa dopolnjuje boljšo kakovost in prefinjenost vožnje, saj so vse komponente skrbno optimizirane za udobje in maksimalno izkušnjo pri vožnji.
Fiestino podvozje omogoča za 10 odstotkov boljši oprijem pri vožnji skozi ovinke, podpira pa ga tudi elektronski nadzor vektorjev navora, ki izboljša vozno izkušnjo z občutenim zaviranjem notranjih koles za boljši prenos sile na podlago in večjo stabilnost v ovinkih. Zavorne razdalje pri hitrosti 100 km/h so krajše za več kot osem odstotkov. Omenimo še, da so Fieste z motorji z več kot 100 'konji' opremljene s kolutnimi zadnjimi zavorami.

#FiestaZanesljivost: Na nekoga se moraš zanesti

Na koga ali kaj se v življenju najbolj zanesete? Fotografijo, ki prikazuje tistega ali tisto, na k(og)ar v življenju lahko najbolj računate, do 4. decembra javno objavite na instagramu pod oznako #FiestaZanesljivost. Morda prav vašo fotografijo pri Fordu nagradijo z vikendom za volanom nove Fieste in doživetjem, s pomočjo katerega boste postali resnično zanesljiv voznik: intenzivnim tečajem varne vožnje v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem. Več na MojaFiesta.si/natecaj.