Deset trikov nizkocenovnih poletov

K začetni ceni si lahko nakopljemo vrsto dodatnih doplačil – Vse stroške poravnajmo vnaprej, po spletu.

Objavljeno
22. marec 2016 22.39
R. D. Š.
R. D. Š.
Iskanje letalskih kart je postalo prava umetnost. Za tiste, ki v tem niso izkušeni, obstajajo spletna mesta, denimo Budget Airline Flight Checker, ki pri tem pomagajo, saj nenehno prečesavajo ponudbo in iščejo še posebej ugodne cene.

Toda marsikdo pozabi, da včasih tudi najcenejše letalske povezave na koncu sploh niso poceni. Če niste previdni, vas lahko potovanje stane bistveno več, kot ste nameravali in pričakovali. Zlasti je treba upoštevati, da se pri nizkocenovnih letalskih prevoznikih začetni ceni začne dodajati vrsta doplačil; nekaterim se ni mogoče izogniti, drugim pa brez težav. Pri družinskem potovanju denimo je treba upoštevati, da nizkocenovniki ne poznajo popustov za otroke, pri klasičnih letalskih družbah pa je ta lahko precejšen. In ne nazadnje, obstaja nevarnost, da nas pot od letališča do končnega cilja precej stane.

Vnaprej


Vse stroške v povezavi s poletom je najbolje plačati vnaprej, po spletu, doplačila na letališču so izredno draga.

Zavarovanje


Ob kupovanju vozovnice prej ali slej naletite na ponudbo za zavarovanje. Glede na to, da že imate sklenjeno turistično zavarovanje, tega dodatnega ne potrebujete …

Zamenjava


Zamenjava datuma ali destinacije je zelo draga. Doplačilo je odvisno od letalske družbe in poleta, vendar se zlahka zgodi, da je treba doplačati še enkrat toliko kot za prvotno, zelo poceni karto. Včasih je ceneje kupiti novo vozovnico.

Prtljaga

V ceno osnovne karte je pri nizkocenovnih letalskih družbah vključena le ročna prtljaga. Dodatna prtljaga dodatno stane, razmeroma malo, če to možnost izberete in vplačate ob nakupu vozovnice po spletu (Easyjet: od 17 do 32 evrov), in bistveno več, če na letališču (pri Easyjetu od 44 do 60 evrov).

Poleg tega morate upoštevati, da so nizkocenovne letalske družbe zelo natančne pri merah ročne prtljage. Te so načeloma 55 x 40 x 20 cm, pri Ryanairu sme tehtati 10 kilogramov, pri Airasii pa denimo samo sedem. Večina k temu dovoli še majhno žensko torbico ali torbo s prenosnikom, vendar je to treba preveriti. Pri Wizzairu je na primer zastonj le ročna prtljaga, ki gre pod sedež (dimenzij 42 x 32 x 25 cm), za večjo ročno prtljago (56 x 45 x 25 cm) je že treba doplačati, od 10 do 20 evrov ob prijavi na spletu oziroma 35 evrov na letališču. Prav tako ne dovolijo dodatne torbice oziroma torbe za prenosnik.

Pomembna podrobnost: upoštevati je treba, da ob prijavi zares preverjajo, ali so mere (in teža) ročne prtljage ustrezne. In zlepa ne zamižijo na eno oko, ampak brž zaračunajo dodatno.

Če pogosto potujete z nizkocenovniki, se vam splača kupiti kovček na koleščkih, ki je dovoljenih mer za ročno prtljago.

Tudi za prtljago, ki jo pred poletom oddate, je treba pri letalski družbi že doma, na spletu preveriti dovoljeno največjo težo. Pri nekaterih nizkocenovnikih je namreč omejena na 20 kilogramov (tudi za medcelinske lete), za vsak kilogram več pa mastno zaračunajo (Rynair denimo 10 evrov za kilogram).

Sedež

Za to, da si izberete sedež, je treba doplačati. Ta rezervacija ni obvezna. Če je nimate, to pomeni, da sedežni red sploh ni določen (torej se morate podvizati na vkrcanje) ali pa vas bodo posedli naključno, ne nujno skupaj s prijatelji ali zakoncem (mladoletni otrok pa bo v vsakem primeru sedel z enim od staršev).

Vozovnica

Če nimate izpiska karte, vam na letališču tudi to zaračunajo. Prav tako vas drago stane, če se za polet niste prijavili (check-in) po spletu; prijavo na letališču Ryanair denimo zaračuna 45 evrov. Enako vas bo dodatno stalo (Ryanair: 15 evrov), če si niste doma natisnili prepustnice za letalo (boarding pass).

Pa še to: ko tiskate dokumente pred odhodom, natisnite tudi tiste za povratek, sicer boste morali v tujini iskati tiskalnike, kar je lahko zelo zamudno. Vse več letalskih družb ima sicer na nekaterih letališčih aplikacije, s katerimi si lahko naložite vozovnico/prepustnico na pametni telefon, vendar se na to za zdaj še ne kaže zanašati.

Zelo drago vas stane še, če vaše ime, kot je zapisano na vozovnici, ni enako imenu na vašem dokumentu. Kupiti boste morali vozovnico s pravim imenom.

Zamenjava imena na vozovnici namreč ni mogoča oziroma to velja za nakup nove vozovnice.

Točnost

Na letališče se raje odpravita prezgodaj kot prepozno, zlasti pa bodite pozorni, da imate za prestop med dvema (nepovezanima) letalskima prevozoma dovolj časa. To sicer velja za vse letalske družbe, za nizkocenovnike pa še posebej: prizadevajo si za točnost (zaradi zmanjševanja stroškov, seveda), zato okence zaprejo ob točno določenem času, vkrcavanje v letalo poteka bliskovito in manjkajočih potnikov ne kličejo po zvočniku. Pri Easyjetu vam denimo zaračunajo 110 evrov, da vas peljejo z naslednjim letom, ki je na voljo.

Hrana

V vozovnice nizkocenovnikov ni vključena nobena hrana ali pijača. Lahko jo seveda kupite na letalu, vendar ni poceni. Pri kratkih poletih se da potrpeti, na daljših ali ko potujete z otroki, se je treba založiti z lastno hrano. Problem so tekočine, ki vam jih odvzamejo ob kontroli varnosti.

Za dojenčke smete vzeti s seboj vso potrebno hrano za čas med letom, tudi tekočine.

Otroci

Za otroke, mlajše od dveh let, ki potujejo v naročju starša, je treba praviloma doplačati. Pri Easyjetu 22 evrov za vsak let, pri Ryanairu 20 evrov, pri Airasii odvisno od leta ... Otroci, starejši od dveh let, potrebujejo svoj sedež in s tem vozovnico za odrasle. Za dojenčke lahko s seboj vzamete brezplačno dva kosa otroške opreme: voziček in otroški sedež ali banjico. Seveda pa morate upoštevati, da zaradi otroka potrebujete več prtljage. Vseeno bodite racionalni: nobenega razloga ni, da bi s seboj jemali velikanske količine plenic in otroške hrane, saj se povsod vse dobi, razen če potrebujete denimo posebno hrano iz zdravstvenih razlogov, ali če gre za destinacije, kjer tega zagotovo ni mogoče kupiti.

Letališče

Končnemu strošku prevoza morate prišteti tudi prevoz od letališča do vašega končnega cilja. Za prevoz do odhodnega letališča velja primerjati ceno lastnega prevoza, vključno s ceno dolgotrajnega parkiranja, s ceno skupinskega prevoza s kombijem (bodisi s fiksne postaje ali z domačega praga).

Pri prihodnih letališčih je treba upoštevati, da nizkocenovniki običajno letijo na bolj odmaknjena, zato je včasih prevoz problematičen. Letališče Stockholm Skavsta je denimo oddaljeno od Stockholma več kot sto kilometrov, Charleroi, ki naj bi bil nizkocenovno letališče za Bruselj in Pariz, pa je v resnici slabo povezan s Parizom, le prek Bruslja. Prevoz med bangkoškima letališčema Suvarnabhumi in Don Muaeng je zastonj, vendar avtobus vozi vsako uro, za pot pa potrebuje slabo uro, zato morate imeti med poletoma dovolj časa. Pri prihodu sredi noči pa upoštevajte, da se ne boste mogli izogniti strošku za taksi.