Papirnata kopija vozovnice za boljši občutek

Če elektronska vozovnica ni natisnjena, naj bo kopija shranjena vsaj v telefonu. Pomembno preverjanje podatkov.

Objavljeno
17. december 2015 14.38
Simona Bandur
Simona Bandur
Papirnate letalske vozovnice, ki smo jih med potovanji skrbno hranili zraven potnega lista, so preteklost. Pri agenciji STA Potovanja pravijo, da izdajajo tako rekoč samo še elektronske vozovnice, potnikom pa kljub temu priporočajo, da na pot vzamejo natisnjeno kopijo, saj sta na tej napisani številka in koda rezervacije.

Elektronske vozovnice so vsekakor olajšale delo agentom, osebju na letališčih in potnikom, poudarja Vanja Ogrinc iz agencije STA Potovanja, zadnjim predvsem zato, ker se lahko na pot odpravijo samo z osebnim dokumentom, torej z osebno izkaznico ali potnim listom, odvisno od ciljne države. Na podlagi tega namreč na letališču že najdejo njihovo rezervacijo, vendar potnikom kljub temu svetujejo, da imajo s sabo natisnjeno kopijo ali pa shranjeno vsaj na telefonu ali tablici – tako imajo številko poleta, kodo rezervacije in druge podatke, ki bi jim lahko koristili pri dokazovanju istovetnosti. Poleg tega se potniki še vedno bolje počutijo, če imajo nekaj v rokah, morda zgolj zaradi zakoreninjenega občutka, da brez papirnate letalske vozovnice ne moreš na letalo. Tudi zato imajo pri agenciji STA Potovanja navado, da kupcem po pošti pošljejo natisnjeno vozovnico. Nekateri še vedno vprašajo, ali je to dovolj, zato jim pojasnijo, da je elektronska vozovnica potovalni dokument. In tudi če jo kje založijo ali izgubijo, jo lahko še vedno natisnejo.

Z elektronskimi letalskimi vozovnicami je povrhu bistveno lažje popravljanje oziroma odpravljanje napak. Papirnate karte je bilo namreč treba osebno vrniti ali poslati nazaj, z elektronskimi je mogoče vse to urediti po elektronski pošti. Ni pa se spremenilo dejstvo, da je treba za spremembe imen, še zlasti v zadnjem trenutku, plačati. Tudi možnost brezplačne spremembe datuma je odvisna od pogojev potovanja. »Zato potnikom priporočamo, da dvakrat ali trikrat preverijo podatke,« dodaja Ogrinčeva.

Spletne prijave

Prav tako je vse bolj ustaljena spletna prijava na polet (check in). Večina letalskih družb omogoča, da se potniki prijavijo po internetu (na spletni strani družbe) in tako na letališču le oddajo prtljago in prevzamejo vstopne kupone. Če potujejo samo z ročno prtljago, pa lahko te natisnejo doma in se izognejo čakanju v vrsti na letalo. Spletna prijava seveda ni nujna, poudarja sogovornica, vendar jo potnikom kljub vsemu svetujejo, ker lahko tako izberejo sedež, pri nekaterih družbah je to brezplačno. Z nakupom elektronske vozovnice potniki sicer dobijo sedež, a če jim ta ne ustreza, ga lahko pri spletni prijavi spremenijo, mnoge letalske družbe to zaračunajo. »Žal je tako, da so cene samih vozovnic nižje, zato pa družbe dodatno zaračunajo hrano, izbiro sedeža ...«

In kakor je manj skrbi s papirnatimi vozovnicami in z razmišljanjem, kam smo jih že shranili, se ni treba več bati niti tega, da bi se pozabili odpraviti na potovanje. Kot pove Vanja Ogrinc, dobijo njihovi potniki v elektronskem sporočilu skupaj z vozovnico tudi povezavo do koledarja, kjer se nastavijo vsi mogoči opomniki.