Uspeh je v sodelovanju in povezovanju

O pozitivnem trendu kolesarskega turizma v Emiliji - Romanji v Italiji.

Objavljeno
23. avgust 2016 16.34
Špela Prelc
Špela Prelc
Terrabici je združenje, ki se v italijanski deželi Emilija - Romanja ukvarja s ponudbo vrhunskih kolesarskih turističnih storitev. Vanj se je združilo 43 hotelov za kolesarje in dve novoustanovljeni potovalni agenciji. Zagotavlja ustrezno povezavo med specializiranimi potovalnimi agencijami, učinkovito in široko zasnovano promocijsko-komercialno dejavnost, prisotnost na glavnih mednarodnih trgih in servisne storitve.

O njihovih začetkih, uspešni promociji in pozitivnem trendu kolesarskega turizma v Emiliji - Romanji smo se pogovarjali s predstavnikom združenja Andreem Manusiem.

Kako se je porodila ideja o združenju Terrabici?

V sodelovanju med turističnim odborom dežele Emilije - Romanje Apt Servizi in pobudniki projekta Bike Experience, ki so si prizadevali vzpostaviti posebno vrsto »združenja združenj« za razvoj kolesarskega turizma. In pridružilo se mu je enajst tovrstnih združenj z območja dežele.

Kaj je pravzaprav namen projekta?

Poglavitni cilj je promovirati celotno območje in posamezne kraje dežele na mednarodni ravni prikazati kot do kolesarjev prijazne, z edinstveno ponudbo, ki lahko izpolni vse zahteve te vse bolj množične turistične panoge. Statistika potrjuje: Emilija - Romanja je po številu gostov s kolesi v Italiji na drugem mestu, takoj za deželo Trentinsko - Zgornje Poadižje.

Kako ste začeli? Zakaj takšno ime?

Projekt je zaživel septembra 2014, ime Terrabici pa pomeni »deželo, namenjeno kolesarjenju«, kar Emilija - Romanja tudi je. Želimo si, da bi o njej govorili kot o območju, ki slovi po svoji gostoljubnosti, čudovitih kolesarskih poteh in kakovostnih hotelih za kolesarje.

Kdo je podprl ta projekt? Kdo in katere organizacije na deželni, območni in državni ravni so sodelovale pri izvedbi?

Apt Servizi je številne izvajalce projekta povezal v enotno združenje, ki bo sistematično promoviralo kolesarstvo v deželi, Evropi in tudi na drugih bolj oddaljenih trgih, kot so Avstralija, Kanada, ZDA, Brazilija itd. Gre torej za tesno sodelovanje s krovnim deželnim turističnim združenjem, ki turizem tega območja promovira na svetovnih trgih.

Promocija je torej le ena vaših dejavnosti. Katere dejavnosti so še v ospredju letos?

Letošnja novost je širjenje promocije na evropske trge – v Veliko Britanijo in Nemčijo, kar med drugim počnemo tudi s sodelovanjem na trgovinskih sejmih, kot sta Eurobike v nemškem Friedrichshafnu in Cycle Show v angleškem Birminghamu (22. septembra), novost pa so tudi izobraževalne kolesarske ture za novinarje osrednjih časopisov in najbolj dejavne evropske potovalne agencije.

Koliko ljudi sodeluje v projektu?

Terrabici ima svoj štab s Chiaro Paviani, ki je koordinatorka, in Filippom Magnanijem, ki je predsednik združenja. Poleg tega imamo upravni odbor, v katerem so tudi predstavniki hotelov za kolesarje.

Kako pomagate kolesarjem, da na najboljši možni način preživijo svoje počitnice? Kakšne servisne storitve in programe pripravite zanje? Kakšne kolesarske poti?

Naše kolesarske ture pokrivajo vse predele Emilije - Romanje, vanje pa so vključeni tudi posamezni deli poti, po katerih potekajo najbolj znani kolesarski maratoni, imenovani Granfondo – od Nove Colli do Granfonda Via del Sale, od Granfoda del Capitano do Granfonda degli Squali ...

Pokrajina tukaj je zelo raznolika, tako da lahko zadovolji vse okuse in je primerna za kolesarje na različnejših stopnjah znanja in sposobnosti.

Od kod prihaja največ obiskovalcev? In kakšne so statistike obiska?

Število obiskovalcev v tej turistični panogi se nenehno povečuje. Leta 2013 smo v Emiliji - Romanji imeli 300.000 prihodov turistov in skupno 1,4 milijona prenočitev. Kar 85 odstotkov gostov prihaja iz drugih držav – iz Nemčije, Beneluksa, Avstrije, Velike Britanije, Švice, Francije, ZDA, Skandinavije, Kanade, Avstralije ... Kolesarjem je na voljo okoli 300 območnih počitniških zmogljivosti, ki so se specializirale za tovrstne goste.

Kakšne rezultate pričakujete od projekta in kdaj?

Rezultati se že kažejo. Organizirali smo celo vrsto izletov za novinarje in izobraževalnih kolesarskih tur za organizatorje potovanj, ki so že začeli pripravljati počitniške pakete za svoje stranke. Statistika kolesarskih gostov potrjuje uspešno začrtano delo, saj se je Emilija - Romanja, kot že rečeno, prebila na drugo med italijanskimi pokrajinami po številu kolesarskih gostov.

Kakšna je denimo prednost tega, da si človek pri vas najame območnega vodiča? Tudi tako slavnega moža, kot je nekdanji kolesarski profesionalec Fabio Sacchi?

Zelo velika, saj območni vodiči dobro poznajo to deželo, pa tudi tukajšnjo kulturo in vse mogoče druge stvari, ki niso v neposredni povezavi s kolesarstvom, denimo gastronomijo in vinarstvo. Fabio Sacchi je nadvse dragocen prav zato, ker je dobro pripravljen in pravi kolesarski profesionalec.

Pogosto ste kolesarili tudi v Sloveniji. Je naša država primerna za razvoj kolesarskega turizma? Kakšne so po vaše naše prednosti in kje vidite pomanjkljivosti za razvoj kolesarskega turizma?

Prepričan sem, da je primerna. Slovenija je zelo zanimiva država in ima velike možnosti za razvoj kolesarskega turizma kot zelo pomembne tržne panoge. Ne vidim nikakršnih pomanjkljivosti, zgolj prednosti.

Zelo pomemben element uspešnosti kolesarske destinacije se skriva v povezovanju, dopolnjevanju in izmenjavi izkušenj. Predlagati bi bilo treba promocijo vsega tistega, kar kolesarji potrebujejo, zagotoviti visoko družbenoekonomsko raven in možnosti za povečanje števila turistov v državi, kot je Slovenija, ki je čudovita in bogato obdarjena z naravnimi lepotami.